Přihlásit se

Stránky obcí - úřední deska

16. lis 2010 08:58 #67264
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Několik novinek v administraci:
1. je možné vyhledávat text v názvu a anotaci záznamu
2. u některých sloupců je funkčí řazení po kliknutí na název sloupce (u záznamů i kategorií).
3. záznamy je možné filtrovat (aktuální, archiv, všechny, dle kategorie)
4. v přehledu katagorií je vidět počet aktivních a archivních záznamů u každé kategorie
5. je možné mazat katagorie, ale pouze v případě, že v ní nejsou žádné záznamy (aktivní i archivní)
6. kategorii je možné zneveřejnit
7. u záznamu je vidět počet stažení

Novinky v nastavení:
1. je možné zvolit, zda ve FE bude vidět ikona nebo přípona souboru
2. je možné zvolit, zda ve FE bude vidět počet stažení souboru

Dále budu řešit filtrování ve FE a pokusím se předělat nahrávání souborů tak, aby se k jednomu záznamu dalo přidat více souborů.

16. lis 2010 09:32 #67265
Odpověď od Dan
Začátečník
Více dokumentů k jednomu záznamu mi přijde zbytečné. Strejc má pravdu, vyvěšuje se většinou pouze vyhláška a případné (někdy velmi rozsáhlé) přílohy mohou být uloženy někde jinde na webu v příslušné rubrice nebo k nahlédnutí na úřadě. Pokud budete chtít dát k záznamu více souborů, tak bych to jednozančně řešil povolením formátu ZIP nebo RAR.

16. lis 2010 09:41 #67267
Odpověď od Zdenda42
Začátečník
Hezký den
Nefunguje odarchivace, v BE je dokument odarchivován a ve FE ne, a ihned po odarchivování to hodí chybu
Code:
undefined function dump() in /home/users/houbak/uredni-deska.g6.cz/web/components/com_urednideska/controller.php on line 52
Filtrace je super a více dokumentů by bylo hezké, ale ne nutné, ještě bych se vrátil k tomu "zodpovídá" přimlouval bych se k volitelné položce.
Jinak skvělý přeji vám všem hezký den

16. lis 2010 10:37 #67272
Odpověď od Dan
Začátečník
To Houbak:
Vylepšení v administraci se mi líbí. Tady bych měl pár připomínek:

K administraci:

1) počet stažení souboru bych dal do samostatného sloupce - je to přehlednější a dalo by se pak řadit podle čtenosti.
2) Ponechal bych možnost nahrání pouze jednoho souboru. Pokud jich bude chtít někdo nahrát více, tak může použít ZIP nebo RAR (pokud to bude povolený formát).

K frontendu:

1) sloupec "Zodpovídá" je užitečný, ale podle reakcí by tedy nemusel být povinný
2) v archivu bych řadil všechny kategorie do jedné tabulky jako je to v administraci (výchozí řazení dle data vyvěšení), takto by to bylo za chvíli velmi nepřehledné
3) bylo by dobré přidat i časový filtr, aby se dal zjistit stav úřední desky k určitému datu
4) odkazy na dokumenty bych otevíral i nadále ve stejném okně (z hlediska přístupnosti webu je to čistější řešení)

16. lis 2010 10:49 #67273
Odpověď od Cufe
Admin
Ahojte, možná jsem to přehlédl, ale asi jsme zapomněli na jeden sloupeček (možná dva) s evidenčním číslem a číslem jednacím. Pro lidi i pro úřad je to velmi důležité (snad i podstatné). Jsem přesvědčen, že by to tam mělo být uvedeno.

Joomla úřední deska | IT služby, webové stránky v Joomla!, online marketing | Joomla je best! Zveřejni svůj problém, pokud ho vyřešíš sám, jsi best!

16. lis 2010 11:00 #67274
Odpověď od Cufe
Admin
Soubory bych otevíral do nového okna, některé doplňky v prohlížečích (např. pro PDF) to otevřou hned, lidi si to neumí vypnout. Otevřením do nového okna bude zajištěno, že se jim neztratí původní stránka.

Joomla úřední deska | IT služby, webové stránky v Joomla!, online marketing | Joomla je best! Zveřejni svůj problém, pokud ho vyřešíš sám, jsi best!

16. lis 2010 11:13 #67277
Odpověď od David
Začátečník
Spíše bych to dal jako parametr, ať si každý nastaví zda nové okno nebo stávající.

16. lis 2010 11:24 #67278
Odpověď od vlada
Nováček
Počet stažení-myslím, že jsme se dohodli, že je to nepovinný parametr, který pro uživatele není až tak relevantní. Jemu je vlastně jedno, kdo si ten dokument prohlížel. Je to spíš info pro správce, jaké dokumenty jsou pro občany nejzajímavější. Má podle mě smysl pouze v BE ve správci dokumentů. To je úřední deska, ne bestseller :laugh: (pokus o vtip)

S tím souvisí i téma dalších sloupců.

Nedělal bych jich moc. Tím se zužuje prostor pro ostatní, mnohem důležitější, jako je název či anotace dokumentu. Cvičně jsem vložil reálný dokument a ten měl název přes šest řádek !!!! A to i v současném stavu.

Proto jsem navrhoval využít poslední sloupec v tabulce podle úvahy správce desky. Může si ho nazvat "zodpovídá" a bude si tam zapisovat, kdo dokument vyvěsil. Nebo "odbor" a psát si tam kdo je tvůrcem dokumentu. Nebo "číslo jednací" a psát sem číslo ze spisové služby. Myslím, že nikdo nebude používat všechno najednou. Evidenční číslo neznám, takže se k tomu nemohu vyjádřit. Většinou se svěšené dokumenty vrací do šanonu s projednávanou věcí podle čísla jednacího.

Já bych se slouci hodně šetřil.

Možná by to šlo udělat tak, že by se přidal třeba ještě jeden sloupec se stejnou funkcí, pokud by stávající opravdu nestačili, ale zase správce desky by si ho při konfiguraci mohl "vypnout" a nezobrazovat, pokud by ho nepotřeboval, aby měl víc místa na ostatní položky.

16. lis 2010 11:26 #67279
Odpověď od Cufe
Admin
Davisek napsal:

Spíše bych to dal jako parametr, ať si každý nastaví zda nové okno nebo stávající.


Jj, souhlasím, implicitně nastaven do nového okna ;)

Joomla úřední deska | IT služby, webové stránky v Joomla!, online marketing | Joomla je best! Zveřejni svůj problém, pokud ho vyřešíš sám, jsi best!

16. lis 2010 11:31 #67280
Odpověď od Zdenda42
Začátečník
Souhlas se strejcem i cufem v jednoduchosti je síla a ještě modul posledí na úřední desce a je to naprosto dokonalý

16. lis 2010 11:33 - 16. lis 2010 11:36 #67281
Odpověď od HonzaKr
Moderátor
Jenom pro zajímavost, takto vypadá iMunis eDeska od firmy Triada, která nabízí SW pro obce.

:: bývalý člen Joomlaportalu ::
Přílohy:

16. lis 2010 11:46 #67282
Odpověď od vlada
Nováček
No vida. A není tam nic víc, než co diskutujeme tady. A na menším prostoru, přehlednější, určitě editovatelné přes kaskádové styly,.... :)

16. lis 2010 11:54 #67284
Odpověď od vlada
Nováček
test FE - v IE 6 jsou oříznuté konce tabulek - nejspíš chybná interpretace šířky prvku.

A koukám, že nevidím žádnou kategorii. Asi jsem zase natrefil "aktualizaci" :woohoo:

16. lis 2010 12:11 #67285
Odpověď od Cufe
Admin
Co tady tato verze?

Joomla úřední deska | IT služby, webové stránky v Joomla!, online marketing | Joomla je best! Zveřejni svůj problém, pokud ho vyřešíš sám, jsi best!
Přílohy:

16. lis 2010 12:45 #67288
Odpověď od Dan
Začátečník
Připojuju se s prosbou o zachování jednoduchosti a přehlednosti! Více sloupců znamená méně místa na stránce. Více různých variant a atributů může vyděsit úředníka, který bude dokumenty vyvěšovat ;)) Zákon příliš nároků na e-desku nemá, takže proč bychom to měli komplikovat? Na to nám stačí zástupci lidu v parlamentu ;))

Pokud bychom zde chtěli mít spoustu (pro lidi většinou nedůležitých) údajů, tak bych volil tuto variantu:
název dokumentu = odkaz na detail dokumentu, kde bude vše vypsané + odkaz na dokument. Koho by nezajímaly detaily, tak bych mu ponechal možnost otevřít dokument přímo ve sloupci "soubor".

Powered by Fórum