Stránky obcí - úřední deska

Odpověď od Jirka
12. lis 2010 11:19 #67109
Zdravim, o tu uredni desku bych mel pripadne take zajem, zatim jsem to resil pres remository v j1.0 a DOCmanem v 1.5. Problem je s datumem sejmuti a v remository i s premistenim do archivu, na urade pro ne moc slozite. Nebranim se i nejakemu poplatku. Jirka

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Dan
12. lis 2010 14:40 #67143
Ještě bych měl jeden tip pro frontend el.desky.

Bylo by možné dodělat kromě komponenty i modul, pomocí kterého by se mohly nejnovější dokumenty zobrazovat někde na úvodní stránce? Stačilo by datum + část názvu (okleštěná na určitý počet znaků - cca 80-100 znaků).

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Houbák
12. lis 2010 18:13 #67151
To eiland:

Nepodařilo se mi nasimulovat ten problém. Mohl bys prosím přesně napsat, co jsi udělal?

Ten modul nebude problém, ale zaměřil bych se na něj až bude hotová komponenta.

Chtěl jsem se ale zeptat, jak má fungovat ten archiv. Jestli přesun do archivu je čistě ruční věc nebo zda se má dělat automaticky. A nebo, jestli se tím archivem myslí všechny záznamy, které jsou "sejmuty" - datum sejmutí je starší než aktuální datum.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od vlada
12. lis 2010 22:13 #67158
Nevím jak eiland, ale jak jsem poměrně podrobně psal o pár příspěvků dříve, já dávám přednost ručnímu přesunu. Nějaká zaškrtávátka a hromadně šupky do archívku. ( vždycky na konci roku :laugh: )

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Houbák
13. lis 2010 01:25 #67160
Ruční přesouvání do archivu nebude problém.
Zatím jsem však do administrace přidal možnost nastavit některé parametry (např. povolené typy souborů, max. velikost souboru,...). Požadujete nějaké další volitelné parametry?

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Dan
13. lis 2010 14:56 #67172
To houbak (k te chybce v administraci): Tak to jsou vlastně 2 různé věci.

1) Když otevřeš detail nějakého záznamu, kde je vložený soubor, tak zkus provést nějakou drobnou změnu v názvu dokumentu - po uložení mi zmizel připojený soubor - zřejmě se při provádění příkazu UPDATE neprovede aktualizace pole s názvem souboru.

2) Když v nějakém záznamu smažu datum sejmutí, tak mi to hlásí, že datum je ve špatném formátu (ikdyž jsem žádné datum nevyplnil). Jde teď o to si říci, zda je datum sejmutí povinné či nikoliv. To bude asi námět do diskuse ;)

S tím modulem je to jasný - jen jako námět do budoucna, který bude velmi praktický..

K té archivaci: někomu bude vyhovovat ruční přesouvání a někomu automatické. Já osobně bych volil automatickou, ale pokud by to šlo nastavit v administraci v parametrech e-desky (automaticky/ručně), tak by to bylo univerzální řešení pro všechny. A kdyby v obou případech přišel v den sejmutí dokumentu e-mail, který by mi připomněl, že bych ho měl sundat i z té "fyzické" úřední desky na návsi, tak by to opravdu nemělo chybu. Ale vím, že si dost navymýšlím, co? :)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Houbák
13. lis 2010 19:21 #67174
ad 1.) Díky za popsání problému, teď už by to mělo být opravené.

ad 2.) Počkám, až jak dopadne případná diskuze.

Archivace
Oki, bude možné zapnout automatickou archivaci, ruční archivace bude fungovat vždy. Myslím, že toto by mohlo být přijatelné pro všechny. Poslání emailu by snad nemusel být problém (posílal by se pouze v případě automatické archivace).

Již funguje úřední deska i ve frontendu.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Houbák
14. lis 2010 01:50 #67186
V administraci je možné nastavit automatickou archivaci.
Datum ve frontendu se zobrazuje bez počátečních nul.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Zdenda42
14. lis 2010 20:11 #67206
Dnes jsem prohlížel vaší komponetu, je super.
K datu sejmutí, jsou obecní vyhlášky, jejichž platnost je do vydání další, třeba vyhlášky o odpadech, poplatcích. takže asi nepoviný údaj, nebo publikovat trvale a po vydání další vyhlášky ručně archivovat. Asi tak bych si to představoval.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Houbák
15. lis 2010 00:32 #67210
Tak nevím, buď málo testujete nebo komponenta funguje správně :-).
Přidal jsem další věci, tak budu rád, když je otestujete.

1. je možné u záznamu nastavit jeho platnost tak, aby byl stále platný. Tento záznam se potom nebude automacicky archivovat. Pokud se archivace provede ručně, automaticky se u něj jako datum sejmutí nastaví aktuální den.

2. archivované záznamy se nedají upravovat ani mazat.

3. v nastavení přibyla položka pro popis záznamů, které nemají nastaven datum sejmutí.

To je zatím vše...

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Dan
15. lis 2010 09:09 #67212
O víkendu jsem musel využít to krásný počasí, proto jsem se k otestování dostal až nyní ;) Jinak musím říct, že už je e-deska zase o velký krok dále! Musím vyslovit Houbakovi veřejnou pochvalu :)

Administrace už je v pořádku. Všechna nová vylepšení se mi líbí.

Jen bych měl připomínku k frontendu:

1) Sloupec "Název a anotace" bych pojmenoval asi jen jako "Název", neboť zde skutečně je pouze název - anotace se zde nezobrazuje.

2) Sloupec "Dokument" - počet stažení je trochu matoucí, buď bych ho vyhodil úplně nebo přidal do volitelného sloupce. Tento údaj má spíše smysl v administraci (kde nyní není), pro návštěvníky e-desky moc smysl nemá. Dále bych doplnil do hranatých závorek před velikost soubor i formát (pdf, doc...). Je to čistější řešení než jen ikonka. Dále, po najetí na ikonku se zobrazí TITLE "Uložit soubor" - zde by bylo dobré zobrazit něco jako "Zobrazit/otevřít dokument + vypsat název dokumentu".

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Zdenda42
15. lis 2010 09:27 #67214
Tak jsem testoval
Dám li vložit zítra, zobrazí se to hned, položka zveřejnění na pořád je super, prázdná kategorie se nezobrazí, to si nejsem jist zda je to špatně, nebo dobře.
Ale podle mých představ
Vzhledem k tomu, že většina dokumentů je od cizích úřadú, FÚ SÚa pod a jmenují se téměř všechny veřejná vyhláška. moje představa by byla, název dokumentu, anotace (která se nezobrazuje), kde by byly detaily (popis dokumentu, pro koho je určen, aby lidi nemuseli všechny dokumenty otvírat) a místo zodpovídá by bylo autor - tzn jméno úřadu, kdo to zplodil.
ještě by nebylo od věci oddělit archiv i v administraci, pro lepší přehlednost, a nenobo alespoň otočit pořadí od nejnovějších.
To je zatím asi vše, administrace šlape

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Zdenda42
15. lis 2010 12:02 #67224
Ještě doplním, při dřívějším archivování je datum v archivu to, které bylo nastaveno a ne aktuální datum archivování.
Sloupec dokument - někde jsem vypátral, že by tam měla být velikost souboru, ale údajně v zákonu to není definované ( při nynějších rychlostech mi to přijde i zbytečné), důležitější je typ dokumentu a to si myslím, že ikonka je dostačující
a název dokumentu by nemusel být odkazem, na to by stačila kolonka dokument, kde by byla ikonka velikost a název souboru. jestli se odkaz otevře v tom samém okně, nebo v novém to je do diskuse.
Dobrá práce

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od vlada
15. lis 2010 13:56 #67231
Malá technická-
Datum svěšení by vždy měl být nějaký, ne "nenastaveno". Abychom nesměšovali dva pojmy. To, jestli chci, aby dokument visel třeba rok a nešel do archivu je jedna věc a to , že do 14 po zveřejnění dokumentu se proti němu může někdo odvolat, podat připomínku a pod. je druhá věc. Určitě ten rozdíl chápete a proto je důležité tyto dva pojmy nezaměňovat a neslučovat.

Frontend vypadá dobře. Stará dobrá tabulka :) Trochu postrádám název souboru, pod jakým se uloží, když ho stáhnu. Kdo je chytrý, ten si to najde při ukládání. Asi je to v pořádku, protože se nenabízí tlačítko "Stáhnout" a uživatel tu možnost má při otvírání, případně z prohlížeče otevřeného souboru. A tam si může vybrat.
Ten počet stažení si myslím opravdu pouze jako volitelný nebo pouze pro administraci a statistiku.

Co se týče názvu a anotace, je v podstatě jedno, jestli celý název bude v názvu a anotace prázdná. Pokud nebude dělat JOOMLE problém dlouhých názvů s diakritikou. Jen to políčko názvu je krátké oproti políčku Popis záznamu v editoru. To už je detail.
Snad budu mít večer trochu víc času na vyzkoušení. Zatím hodně dobré :)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Houbák
15. lis 2010 15:22 #67234
Díky za reakce!
Byl bych rád, kdyby jste se nějakým způsobem domluvili na tom, jak má fungovat ten "nenastavený" datum sejmutí. Nemám zkušenosti s úředními deskami, ale myslím, že by všechny měly fungovat stejně, ne? :-)

Oki, počet stažení bude ve FE nastavitelný, v BE bude naopak vidět

Fajn, název záznamu změním z typu text na textarea a bude možné zadat název další než 255 znaků. Jinak nějak nevím, že by Joomla měla problémy s diakritikou u dlouhých názvů.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.