Stránky obcí - úřední deska

www.kornatice.cz/ou/deska.html
Ale to potřebuji změnit pro JOOMLU.
Důležité je jednoduché vkládání (třeba jako Attachtment) a správa, protože to už naštěstí nebudu dělat já.
Katagorie mnoho obcí užívá a pro větší množství dat určitě užitečné. V našem případě to máme rozdělené po rocích.

to Bong
Jakou jsi myslel? Nějak jsem se ztratil
Myslel jsem třeba to steti.cz, ale lze to brát všeobecně. Souvisí to právě s tím kdo bude následně desku aktualizovat. Pokud totiž někde něco funguje, je nadlidský úkol naučit pracovat úředníka s něčím jiným...
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Projdu ještě příslušné paragrafy a dám sem parametry, co musí úřední deska splňovat.
Elektronická úřední deska prý v žádném zákoně definována není. Jedná se pouze o zpřístupnění té fyzické desky a vyvěšených dokumentů pomocí internetu.
Takže povinné údaje jsou zřejmě jen tyto: datum vyvěšení, datum sejmutí, název písemnosti a odkaz na soubor ke stažení (+ ideálně formát a velikost souboru).
Volitelné bych viděl: zodpovědná osoba, typ písemnosti.



Co by MOHLA mít ideální úřední deska? Docela dost, ale vzhledem k rozdílným požadavkům malých a velkých obcí určitě variabilitu, aby se nechala nakonfigurovat podle představ. Od jednoduché po úplnou. Tím nemyslím jen splnění „zákonného“ minima, ale aby taky lidem k něčemu byla, když už to musí být.
a) ručně zadaný datum vyvěšení (případně přednastavený dle data v PC)
b) přednastavený datum vyvěšení na 15 dnů od data vyvěšení (ručně editovatelný, pro dokumenty, které mají viset déle)
c) ikona typu souboru (hezká a zbytečná parádička, automatický nebo ruční výběr z obsahu předdefinované složky nebo žádná)
d) název SOUBORU (pod jakým bude uložen po stažení)
e) velikost souboru
f) název DOKUMENTU (nebo komentář, dostatečně dlouhý, protože mnohé názvy jsou sakra dlouhé)
g) tlačítko stáhnout (pokud název souboru nebude současně odkazem ke stažení)
h) tlačítko náhled (není nutné, měl by to zvládnout prohlížeč)
i) třídění dokumentů do kategorií (někdo používá třídění podle roku, někdo podle agendy, které se týká – vyhlášky, zápisy, stavební, matrika, doručení písemností,…)
Volitelné
j) osoba (někdo používá údaj, kdo dokument vložil)
k) původce (někdo používá informaci, čí je to dokument, zda vlastní – odbor stavební, matrika,….. nebo cizí – finanční úřad, veterinární správa, hygiena, pověřený úřad)
----takové „sloupečky“ by mohli být asi tři s konfigurovatelnou hlavičkou, aby si je každý mohl upravit k obrazu svému. Pokud zůstane hlavička „sloupečku“ prázdná, prostě nebude zobrazený.
m) možnost odstranit záznam (soubor) – chybovati je lidská, nikdo není dokonalý
n) archivace dokumentů (není žádoucí, aby dokument šel po svěšení rovnou do archivu, buď přednastavit, nebo ruční zaškrtávací pole – archivovat teď)
o) Hledání – jak v archivu, tak i ve vyvěšených dokumentech (asi by mohlo být společné). Návrh -
podle ROKU vyvěšení,
podle období vyvěšení (od - do),
podle slova v názvu souboru,
podle slova v názvu dokumentu (komentáři),
podle slova v souboru (ne vždy funkční - .pdf),
podle kategorie,
podle slova v názvu volitelného „sloupce“ a
podle slova v obsahu volitelného „sloupce“
Deska nemusí být pouze v oblasti content. V některých případech by bylo možná lepší nové okno prohlížeče (bez okrajů a zbytečné grafiky, menu, obrázků, přes celou šířku okna,….), jen nadpis, čí je to deska. To by zmenšilo i požadavky na "skiny" grafiky. Byla by jaksi "oddělená" od vlastního webu a odlišná grafika by až tak nevadila, případně by si ji "šťouralové" snadno upravili v .css.
Vzhledem požadavkům na přístupnost Informačních Systémů Veřejné Správy (ISVS) by měla být i volba TEXTOVÁ VERZE pro slabozraké (což bychom splnili nahrazením tlačítek aktivním textem názvu souboru nebo komentáře, případně aktivním textem Stáhnout, Zobrazit) a vlastní .css pro uživatelskou editaci, možnost různých velikostí textu dle nastavení prohlížeče,..
Asi by bylo nutností, aby modul měl správcovské rozhraní pro konfiguraci a uživatelské pro vkládání. Návštěvník pak samozřejmě vidí frontend.
A jak to vidíte vy?


A taky to prostě někoho baví

ad d,f) název souboru (nebo dokumentu) by byl současně i odkaz na dokument - navíc bych ponechal to tlačítko ke stažení
ad j) osoba - výchozí hodnota by byl přihlášený uživatel
ad n) archivace - ideálně možnost nastavit automatickou nebo ruční archivaci (automatickou bych upřednostňoval, nemyslím si, že bude někdo tak pilný, aby do administrace chodil každý den a ručně dokumenty vyhazoval)
ad n) výborná by byla e-mailová nofitikace pro autora (toho kdo dokument vyvěsil), že byl dokument přesunut do archivu - připomnělo by mu to, že musí sundat papírovou verzi z nástěnky. Fyzická úřední deska a elektronická musí být identické (ikdyž v praxi to bývá dost těžké

umístění e-desky: ideálně přímo do Joomly, což je v souladu s Pravidly přístupnosti a pro uživatele určitě přívětivější než otevření do nového okna či použití IFRAME.
cena rozšíření: jen příklad, naše obec se nechala před lety uvrtat do desky od fy Webhouse a nyní platí ročně za provoz něco kolem pěti tisíc



Souhlasím, že IFRAME je to nejzoufalejší řešení. Jinak ta notifikace přes mail mi příjde jako velice dobrý nápad. Vypadá to, že když každý přispěje s troškou do mlýna, tak z toho bude bezva nápad (řešení)Popis od Strejce je vyčerpávající. Jen bych malinko doplnil:
ad d,f) název souboru (nebo dokumentu) by byl současně i odkaz na dokument - navíc bych ponechal to tlačítko ke stažení
ad j) osoba - výchozí hodnota by byl přihlášený uživatel
ad n) archivace - ideálně možnost nastavit automatickou nebo ruční archivaci (automatickou bych upřednostňoval, nemyslím si, že bude někdo tak pilný, aby do administrace chodil každý den a ručně dokumenty vyhazoval)
ad n) výborná by byla e-mailová nofitikace pro autora (toho kdo dokument vyvěsil), že byl dokument přesunut do archivu - připomnělo by mu to, že musí sundat papírovou verzi z nástěnky. Fyzická úřední deska a elektronická musí být identické (ikdyž v praxi to bývá dost těžké)
umístění e-desky: ideálně přímo do Joomly, což je v souladu s Pravidly přístupnosti a pro uživatele určitě přívětivější než otevření do nového okna či použití IFRAME.
cena rozšíření: jen příklad, naše obec se nechala před lety uvrtat do desky od fy Webhouse a nyní platí ročně za provoz něco kolem pěti tisíc


A taky nesmíme zapomínat, že grafiky by tam moc být nemělo, případně musí být k dispozici textová verze. Jednak proto, že to pokládám za skutečně užitečné a jednak proto, že pokud se účastníte soutěže webových tránek obcí Zlatý erb, tak vám to ubere body a nezvítězíte :laugh:
Přátelé, ale nezapomínete, že důležitá je přehlednost, a na mnohých webech moc místa není, tudíž v současnosti jsou mnohé úřední desky zoufale namačkané a psané velikostí písma pochybných smluv.
A taky nesmíme zapomínat, že grafiky by tam moc být nemělo, případně musí být k dispozici textová verze. Jednak proto, že to pokládám za skutečně užitečné a jednak proto, že pokud se účastníte soutěže webových tránek obcí Zlatý erb, tak vám to ubere body a nezvítězíte :laugh:
Uživatel by měl vidět samozřejmě jen pár údajů v jednoduché tabulce, kde bude řazení podle data (nejnovější nahoře). Ikonka pro typ souboru je praktická, ale nemusí tam nutně být, pokud uvedete k aktivnímu odkazu typ souboru a velikost.
Textovou verzi bych asi nedával jako podmínku. Pokud je kód stránky dobře udělaný, tak jej můžou hendikepovaní ovládat poměrně slušně.