Přihlásit se

Stránky obcí - úřední deska

03. lis 2010 20:28 #66765
Odpověď od vlada
Nováček
U nás zatím vypadá takhle, protože ročně produkujem cca 30 dokumentů.
www.kornatice.cz/ou/deska.html
Ale to potřebuji změnit pro JOOMLU.
Důležité je jednoduché vkládání (třeba jako Attachtment) a správa, protože to už naštěstí nebudu dělat já.
Katagorie mnoho obcí užívá a pro větší množství dat určitě užitečné. V našem případě to máme rozdělené po rocích.

03. lis 2010 20:49 #66768
Odpověď od Bong
Moderátor
strejc napsal:

to Bong
Jakou jsi myslel? Nějak jsem se ztratil :-)


Myslel jsem třeba to steti.cz, ale lze to brát všeobecně. Souvisí to právě s tím kdo bude následně desku aktualizovat. Pokud totiž někde něco funguje, je nadlidský úkol naučit pracovat úředníka s něčím jiným...

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

03. lis 2010 21:13 #66771
Odpověď od vlada
Nováček
Tohle naštěstí není můj a nebo náš případ. Určitě je snadnější redakční systém, než úprava html kodu stránky a FTP přenos souborů na server :laugh:

Projdu ještě příslušné paragrafy a dám sem parametry, co musí úřední deska splňovat.

03. lis 2010 21:46 #66773
Odpověď od Dan
Začátečník
Podle metodického pokynu MV ČR musí být na úřední desce úplný text písemnosti. Na vyvěšovaných dokumentech musí pak být zaznamenáno datum vyvěšení a datum sejmutí. To se týká "nástěnek", kam se vyvěšují písemnosti v papírové podobě.

Elektronická úřední deska prý v žádném zákoně definována není. Jedná se pouze o zpřístupnění té fyzické desky a vyvěšených dokumentů pomocí internetu.

Takže povinné údaje jsou zřejmě jen tyto: datum vyvěšení, datum sejmutí, název písemnosti a odkaz na soubor ke stažení (+ ideálně formát a velikost souboru).

Volitelné bych viděl: zodpovědná osoba, typ písemnosti.

04. lis 2010 08:42 - 04. lis 2010 08:46 #66780
Odpověď od Bart
Moderátor
Pokud by se sešlo více jak 10-20 zájemců o ÚŘEDNÍ DESKU, tak bych měl taky vážný zájem. Chtělo by to jenom nějakého velikého borce, co to naprogramuje. Hlavně, aby se jednalo o něco hodně univerzálního (s velkými možnostmi nastavení), něco co by splňovalo pokyny všech vyhlášek, zákonů...pro úřední desku, důležitá je přehlednost a líbivost, systematičnost. Viděl bych to na obdobu nějakého CCK, akorát vylepšeného na ÚŘEDNÍ DESKU. Pak by se toto dílo vyplatilo a teoreticky by srazilo cenu.

04. lis 2010 09:03 #66781
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Podle výše uvedeného příspěvku od eilanda není elektronická úřední deska definovaná v žádném zákonu.

04. lis 2010 09:05 #66782
Odpověď od vlada
Nováček
Tak čtu, že už to nemusím hledat :) No, třeba já, jak už jsem psal, web dělám v akci "Z", tedy zdarma. Ale skutečně v tom někdo může vidět příležitost k výdělku. Ale třeba se najde i nějaký nadšenec, pro kterého tohle může být vynikající příležitost napsat něco skutečně užitečného.

Co by MOHLA mít ideální úřední deska? Docela dost, ale vzhledem k rozdílným požadavkům malých a velkých obcí určitě variabilitu, aby se nechala nakonfigurovat podle představ. Od jednoduché po úplnou. Tím nemyslím jen splnění „zákonného“ minima, ale aby taky lidem k něčemu byla, když už to musí být.

a) ručně zadaný datum vyvěšení (případně přednastavený dle data v PC)
b) přednastavený datum vyvěšení na 15 dnů od data vyvěšení (ručně editovatelný, pro dokumenty, které mají viset déle)
c) ikona typu souboru (hezká a zbytečná parádička, automatický nebo ruční výběr z obsahu předdefinované složky nebo žádná)
d) název SOUBORU (pod jakým bude uložen po stažení)
e) velikost souboru
f) název DOKUMENTU (nebo komentář, dostatečně dlouhý, protože mnohé názvy jsou sakra dlouhé)
g) tlačítko stáhnout (pokud název souboru nebude současně odkazem ke stažení)
h) tlačítko náhled (není nutné, měl by to zvládnout prohlížeč)
i) třídění dokumentů do kategorií (někdo používá třídění podle roku, někdo podle agendy, které se týká – vyhlášky, zápisy, stavební, matrika, doručení písemností,…)

Volitelné

j) osoba (někdo používá údaj, kdo dokument vložil)
k) původce (někdo používá informaci, čí je to dokument, zda vlastní – odbor stavební, matrika,….. nebo cizí – finanční úřad, veterinární správa, hygiena, pověřený úřad)
----takové „sloupečky“ by mohli být asi tři s konfigurovatelnou hlavičkou, aby si je každý mohl upravit k obrazu svému. Pokud zůstane hlavička „sloupečku“ prázdná, prostě nebude zobrazený.
m) možnost odstranit záznam (soubor) – chybovati je lidská, nikdo není dokonalý
n) archivace dokumentů (není žádoucí, aby dokument šel po svěšení rovnou do archivu, buď přednastavit, nebo ruční zaškrtávací pole – archivovat teď)
o) Hledání – jak v archivu, tak i ve vyvěšených dokumentech (asi by mohlo být společné). Návrh -
podle ROKU vyvěšení,
podle období vyvěšení (od - do),
podle slova v názvu souboru,
podle slova v názvu dokumentu (komentáři),
podle slova v souboru (ne vždy funkční - .pdf),
podle kategorie,
podle slova v názvu volitelného „sloupce“ a
podle slova v obsahu volitelného „sloupce“

Deska nemusí být pouze v oblasti content. V některých případech by bylo možná lepší nové okno prohlížeče (bez okrajů a zbytečné grafiky, menu, obrázků, přes celou šířku okna,….), jen nadpis, čí je to deska. To by zmenšilo i požadavky na "skiny" grafiky. Byla by jaksi "oddělená" od vlastního webu a odlišná grafika by až tak nevadila, případně by si ji "šťouralové" snadno upravili v .css.
Vzhledem požadavkům na přístupnost Informačních Systémů Veřejné Správy (ISVS) by měla být i volba TEXTOVÁ VERZE pro slabozraké (což bychom splnili nahrazením tlačítek aktivním textem názvu souboru nebo komentáře, případně aktivním textem Stáhnout, Zobrazit) a vlastní .css pro uživatelskou editaci, možnost různých velikostí textu dle nastavení prohlížeče,..

Asi by bylo nutností, aby modul měl správcovské rozhraní pro konfiguraci a uživatelské pro vkládání. Návštěvník pak samozřejmě vidí frontend.

A jak to vidíte vy?

04. lis 2010 09:13 #66783
Odpověď od Bart
Moderátor
Lépe bych to neřekl (STREJC). Akorát je tu jeden problém....komu se bude chtít do toho zadarmo? Když bude jeden zájemce cena může být např. 9 990 kč, ale když nás bude 20-30, tak cena může být 990 kč (i méně). V tom já vidím hlavní výhodu. Ale pokud se najde někdo zkušený, kdo splní přinejmenším požadavky kolegy "strejce" a to zadarmo pro všechny (free), tím lépe. Ale velmi pochybuji.

04. lis 2010 09:27 #66784
Odpověď od vlada
Nováček
Ano, máš pravdu. Doba už je taková. Ale zeména na menších obcích (a s rostoucím věkem a vzděláním zastupitelů) stále ještě není povědomí o internetu a jeho výhodách ideální a stále ještě mnozí vykonávají "průkopnickou" činnost, zákon nezákon. A finančními požadavky se to nezlepší. Navíc právě na takových obcích není financí moc.
A taky to prostě někoho baví :) Třeba se někdo "ujetej" najde :laugh:

04. lis 2010 09:28 #66785
Odpověď od Karri
Uživatel
Nechci vám něco podsouvat, ale možná by stálo za zvážení vytvoření speciální aplikace pro ZOO - není to tak složité a všechny prefabrikáty jsou v základním free ZOO k dispozici - tý jo, já se do toho snad i dám - to by mě asi i bavilo :laugh:

04. lis 2010 09:33 #66787
Odpověď od Dan
Začátečník
Popis od Strejce je vyčerpávající. Jen bych malinko doplnil:

ad d,f) název souboru (nebo dokumentu) by byl současně i odkaz na dokument - navíc bych ponechal to tlačítko ke stažení

ad j) osoba - výchozí hodnota by byl přihlášený uživatel

ad n) archivace - ideálně možnost nastavit automatickou nebo ruční archivaci (automatickou bych upřednostňoval, nemyslím si, že bude někdo tak pilný, aby do administrace chodil každý den a ručně dokumenty vyhazoval)

ad n) výborná by byla e-mailová nofitikace pro autora (toho kdo dokument vyvěsil), že byl dokument přesunut do archivu - připomnělo by mu to, že musí sundat papírovou verzi z nástěnky. Fyzická úřední deska a elektronická musí být identické (ikdyž v praxi to bývá dost těžké ;))

umístění e-desky: ideálně přímo do Joomly, což je v souladu s Pravidly přístupnosti a pro uživatele určitě přívětivější než otevření do nového okna či použití IFRAME.

cena rozšíření: jen příklad, naše obec se nechala před lety uvrtat do desky od fy Webhouse a nyní platí ročně za provoz něco kolem pěti tisíc

04. lis 2010 09:35 #66788
Odpověď od Bart
Moderátor
A víš Fenri, že by nebylo vůbec špatné napsat nějaký ten "spešl" plugin (aplikaci, zásuvný modul pro ZOO 2.0 free/pro) v podobě ÚŘEDNÍ DESKY. Jenomže kdopak to udělá :)? A za kolik (to mě tíží nejméně). Bude to vážně pracovat podle požadavků kolegy "strejce"? V ZOO (pracuji ve verzi Pro, která je podstatně lepší) nejsem velký borec, ale dle mého názoru, asi nejlepší CCK.

04. lis 2010 09:38 #66789
Odpověď od Bart
Moderátor
eiland napsal:

Popis od Strejce je vyčerpávající. Jen bych malinko doplnil:

ad d,f) název souboru (nebo dokumentu) by byl současně i odkaz na dokument - navíc bych ponechal to tlačítko ke stažení

ad j) osoba - výchozí hodnota by byl přihlášený uživatel

ad n) archivace - ideálně možnost nastavit automatickou nebo ruční archivaci (automatickou bych upřednostňoval, nemyslím si, že bude někdo tak pilný, aby do administrace chodil každý den a ručně dokumenty vyhazoval)

ad n) výborná by byla e-mailová nofitikace pro autora (toho kdo dokument vyvěsil), že byl dokument přesunut do archivu - připomnělo by mu to, že musí sundat papírovou verzi z nástěnky. Fyzická úřední deska a elektronická musí být identické (ikdyž v praxi to bývá dost těžké ;))

umístění e-desky: ideálně přímo do Joomly, což je v souladu s Pravidly přístupnosti a pro uživatele určitě přívětivější než otevření do nového okna či použití IFRAME.

cena rozšíření: jen příklad, naše obec se nechala před lety uvrtat do desky od fy Webhouse a nyní platí ročně za provoz něco kolem pěti tisíc

Souhlasím, že IFRAME je to nejzoufalejší řešení. Jinak ta notifikace přes mail mi příjde jako velice dobrý nápad. Vypadá to, že když každý přispěje s troškou do mlýna, tak z toho bude bezva nápad (řešení) :D. Teď jen to zrealizovat....

04. lis 2010 09:46 #66790
Odpověď od vlada
Nováček
Přátelé, ale nezapomínete, že důležitá je přehlednost, a na mnohých webech moc místa není, tudíž v současnosti jsou mnohé úřední desky zoufale namačkané a psané velikostí písma pochybných smluv.
A taky nesmíme zapomínat, že grafiky by tam moc být nemělo, případně musí být k dispozici textová verze. Jednak proto, že to pokládám za skutečně užitečné a jednak proto, že pokud se účastníte soutěže webových tránek obcí Zlatý erb, tak vám to ubere body a nezvítězíte :laugh:

04. lis 2010 10:09 #66792
Odpověď od Dan
Začátečník
strejc napsal:

Přátelé, ale nezapomínete, že důležitá je přehlednost, a na mnohých webech moc místa není, tudíž v současnosti jsou mnohé úřední desky zoufale namačkané a psané velikostí písma pochybných smluv.
A taky nesmíme zapomínat, že grafiky by tam moc být nemělo, případně musí být k dispozici textová verze. Jednak proto, že to pokládám za skutečně užitečné a jednak proto, že pokud se účastníte soutěže webových tránek obcí Zlatý erb, tak vám to ubere body a nezvítězíte :laugh:


Uživatel by měl vidět samozřejmě jen pár údajů v jednoduché tabulce, kde bude řazení podle data (nejnovější nahoře). Ikonka pro typ souboru je praktická, ale nemusí tam nutně být, pokud uvedete k aktivnímu odkazu typ souboru a velikost.

Textovou verzi bych asi nedával jako podmínku. Pokud je kód stránky dobře udělaný, tak jej můžou hendikepovaní ovládat poměrně slušně.

Powered by Fórum