Přihlásit se

Stránky obcí - úřední deska

16. lis 2010 20:16 #67312
Odpověď od Datlik
Uživatel
urednika bych nedesil - pokud to pujde, tak by tam mohlo byt neco jako hlavni nastaveni, ktere by se do kazdeho zaznamu prebiralo - takze admin by to nastavil podle predstav a potreb dane obce a kdyz by chteli neco zmenit, tak by museli za adminem a aspon by mel admin co fakturovat :-)

mozna to tu uz nekdo zminoval, ale "Sejmuto" by bylo dobre bud aby bylo prazdne pokud zadany datum jeste nenastal nebo bych to pak prejmenoval na "Visi do"

&existuje neco jako roadmapa? :-)

jinak tomuhle projektu fandim, tesim se na nejakou verzi ke stazeni a pridavam se k tem, kteri jsou ochotni se odvdecit nejen slovy, ale i necim vic ;-)

17. lis 2010 03:06 #67326
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Aktualizace:
1. opravena chyba při archivaci/odarchivaci v BE
2. zvětšeno pole pro název záznamu (pokud by nestačilo, je možné ho ještě zvětšit)
3. přidáno pole pro Jednací číslo, vyplňovat dle potřeby
4. přidáno nastavení pro dva volitelné sloupce, zatím je u nich možné nastavit 3 parametry, ale není problém další přidat
5. zkoušel jsem FE v IE6 a žádný problém jsem nezaznamenal

Možnost nahrávání více soubor jsem zatím odložil, neb o něj není většinový zájem. Třeba v nové verzi :-)

Tak nevím, jestli jsem už splnil všechno, kromě té filtrace a archive ve FE.

17. lis 2010 19:19 #67337
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Houbáku, napadla mě ještě jedna věc, jestli by se nadalo vymyslet to, že při zakládání nového dokumentu by se dalo vybrat z nadefinovaných kontaktů (šlo by to udělat z kontaktů v Joomle? :dry: ) jméno zodpovídající za dokument?

Né vždy, je ten kdo administruje Joomlu, ten úředník, který má dokument na starosti na úřadě.
Zrovna můj případ, ženský na obci to vyřizujou ale já dělám obecní web a vyvěšuju věci na desku. A nedělám si iluze, že je zaučím v tomhle dělat :P

17. lis 2010 22:15 #67345
Odpověď od vlada
Nováček
Výborně, už se to blíží, už to bude ono. Správče, vyber si a nastav co potřebuješ. To se mi líbí. :P

Zatím se mi nepodařilo vypnout sloupce Zodpovídá a Staženo. I když je nechám prázdné. To asi není konečný záměr že? Pokud nepomůže prázdné pole názvu sloupce tak třeba přidat parametr "nezobrazovat" nebo tak nějak?

Pro tyto dva "uživatelské" sloupce máme prozatím k dispozici parametry Číslo jednací-přebírá se z Detailu záznamu, Počet stažení-přebírá se ze systému, Vytvořil-přebírá se podle přihlášení. Já bych dal přednost poli pro ruční zadání kdo vytvořil. Skutečně, vkladatel nemusí být zodpovědná osoba, a editovatelný předdefinovaný seznam by ti asi zbytečně zkomplikoval práci. Jinou možností je volba parametrů "Zodpovídá podle přihlášení"-převezme se podle přihlášení a nebo "Vlastní 1(2)"-viz.dále-ruční editace.

Protože tyto dva "uživatelské" sloupce jsou plně k dispozici budoucímu správci, navrhuji doplnit parametr "vlastní 1" a "vlastní 2" a v Detailu záznamu dvě editační pole, která by touto volbou "ožila" a umožnila správci a vkladatelům doplnění hodnot podle jejich úvahy. Nemůžeme tušit, co budou ještě chtít za údaj.
Jo a ještě globální -odkud se co přebírá?Právě tady se nastavuje, co je globální ne?

Tabulky ve FE už v IE6 mají pravý okraj. Nevím proč, když jsi s tím nic nedělal. Neměly a už mají. Fajn :silly:

Význam Svěšeno jsme již vysvětlili, co je to roadmapa? Kam pojedem :ohmy: ?

Pokud si správce povolí typ souboru .zip, myslím že z úřední desky získá slušný Download server :woohoo: i pro rozsáhlé a početné přílohy k dokumentům.

Zvětšené pole pro název dokumentu je moc fajn.

V detailu záznamu pod nápisem Podrobnosti vidím ukončení poznámky -->
To už je ale jenom voňavka. :)

Zdar a sílu

17. lis 2010 22:27 #67346
Odpověď od vlada
Nováček
Ještě jsem si vzpomněl.
Považovali by jste za vhodné do Main Menu - položka nabídky Úřední deska doplnit Popis záznamu, tedy pole pro text a html ?
Pod nadpis Úřední deska (stav ke dni .....) by tedy byla možnost přišpendlit nějaký komentář. Já tam mám napsáno, kde je fyzická úřední deska, obrázek, popis jak dlouho dokumenty obvykle visí, jak na ně reagovat a tak.

Co vy na to?

17. lis 2010 22:49 #67347
Odpověď od Datlik
Uživatel
roadmapou jsem myslel nejake predbezne vyhledy na to, kdy bude vydana beta1-betax, RC1-RCx a pak FINAL :-) protoze jestli jsem neco neprehlidl, tak zatim se testuje jen na uredni-deska.g6.cz/ , ale do sveho webu to zatim pouzit nemuzu-ale jestli jsem neco zazdil, tak me klidne nakopnete...

17. lis 2010 22:56 #67348
Odpověď od David
Začátečník
Dotaz: kde se počítá s popisem co je u kategorií? Tak jak navrhuje "strej" základní popis pod hlavní titulek, tak popis kategorie by se možná hodil pod názvem kategorie, před výpisem položek.

18. lis 2010 02:28 #67349
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Tak zase přidám pár novinek:
1. archiv záznamů není řazen podle katagorií, ale podle data vyvěšení
2. přibyla možnost filtrování a vyhledávání (v archivu je možné filtrovat i v datové rozmezí). V aktuálních záznamech mi to přišlo zbytečné
3. ve front-endu (FE) se vypisuje popis kategorie
4. v nastavení back-endu (BE) (použítejte nastavení přímo v komponentě, ne to, co je u položky menu - to tam Joomla přidává sama, ale není na něj brát zřetel) přibyla možnost propojit ÚD s kontakty v Joomle. Pokud toto nastavíte, v editaci zázanamu se objeví menu s možností vybrat kontakt
5. přibyly dva vlastní sloupce, do kterých je možné psát jakýkoliv text. Pokud toto chcete využívat, je nutné v nastavení zvolit patřičný sloupec a vyplnit název sloupce. Potom se sloupec zobrazí v editaci záznamu (aby se dal vyplnit) a dále ve výpise záznamů, jak v BE tak i ve FE.

Tak to je asi pro tuto chvíli vše.

Mám jeden dotaz ... do jaké složky by se měly správně ukládat nahrané soubory? Teď se ukládají do složky pod komponentou.

Roadmapa ... není, protože komponenta vzniká za pochodu, jak se zde na fóru vznášení požadavky.

Kam dát ten html editor pro zapsání intra (popisu pod hlavní titulek) UD?

18. lis 2010 07:33 #67351
Odpověď od vlada
Nováček
Auu. Já žádné parametry v nastaveni komponenty nebo BE nevidím :blush: . Předpokládal jsem, že hlavní jsou v položce menu. A tam se mi proto zdálo logické umístění html editoru pro intro. Pokud se odtud nic nepřebírá, pak je jasné, že mi nejdou vypnout uživatelské sloupce a pod.

Data pro úřední desku pod komponentou jsou asi přijatelná. Já sice různá data dávám do samostatných složek v kořenu počínající 0_xxxxx ale asi to každý dělá jinak. Pokud bys to chtěl nechat na správci, tak jedině zase pole "Vyber"

Filtrování bude fajn. šlo by to nějak "zdrcnout" vedle sebe? Aby to nezabíralo moc místa. Pokud ještě přibude intro tak data vlastní desky mi začnou níž, než končí stránka :)

18. lis 2010 08:06 #67353
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Popravdě já tam taky žádné nastavovací funkce v komponentě nevidím :(

Ještě jedna věc, občas (naprosto náhodně) se mi ztratí některé (né celý okraj) pravé okraje tabulky desky. Mám FF 3.6.12
Přepnu na archiv a zase zpátky a jsou zpět :dry:

Jinak už se nám to pěkně vybarvuje :)

18. lis 2010 10:03 #67358
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
To nastavení je přímo v komponentě (BE), ve výpise záznamů, je tam button Parametry.
Ale začínám uvažovat, že tam zase vrátím možnost nastavení v položce menu, pro případ, že by někdo chtěl použít UD na jedné stránce víckrát a různým nastavením. Je však nutné si potom uvědomit, že parametry uvedené u položky menu mají vyšší prioritu než ty, co jsou uvedené u komponenty.

Dotaz k tomu HTML editoru. On jde dát jako parametr do položky menu?

Šel by udělat nějaký náčrt, jak by měly být rozmíštěné prvky pro filtraci?

K tomu FF 3.6.12 - nevím, proč se to stává :(.

18. lis 2010 11:01 #67364
Odpověď od Dan
Začátečník
Ahoj, měl bych ještě něco k frontendu:

1) Vyhledávání pod hlavním nadpisem není špatné, ale filtrování podle kategorie mi přijde zbytečné, když jsou dole všechny kategorie pěkně oddělené v samostatných tabulkách. Naopak v archivu to smysl má - tam je to dobrý.

2) Odkaz na "archiv" se mi zdá málo výrazný. Přimlouval bych se za větší zvýraznění (např. vytučnění) a příp. umístění odkazu doleva. Nebo hodit alespoň řetězec do parametrů, aby si každý mohl nastavit jestli tam chce mít odkaz typu "Archiv" nebo "Zobrazit starší dokumenty" atd.

3) tady má tip, jak mají rozvržení stránky ve Znojmě: www.znojmocity.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=19341&ud=2
Mají zde: hlavní nadpis, pak libovolný html text s obrázkem, vyhledávací formulář, nadpis s aktuálním datem a vlastní dokumenty.

K backendu:

1) k čemu slouží první sloupec "číslo"?
2) ukládání souborů pod komponentu je logické, asi bych to tak nechal

18. lis 2010 14:01 #67372
Odpověď od fire150
Pokročilý uživatel
V prvom rade veľké pďakovanie tvorcovi (-om) ;) .Súhlasín s bodom 2 tie úživateľské možnosti by mohli byť výraznejšie (ale myslím že to si už upraví podľa sebe každý joomlista). Zmenil by som ten adresár na nahrávanie nakoľko si myslím, že bežný používateľ = úradník (aspoň v SR draho vyškolený na používanie PC ) aj tak nenajde ten správny adresár, umiestniť ho priamo do rootu webu a s jedinečným názvom aby to nesplietli. Ešte raz super práca

Myslenie je najťažšou prácou aká existuje a práca ma fascinuje!
Celé hodiny sa vydržím pozerať, ako niekto pracuje

18. lis 2010 20:21 #67386
Odpověď od vlada
Nováček
Přílohy:

18. lis 2010 20:46 #67388
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Tak nejsem blázen, strejc tam to nastavování komponenty nemá taky :laugh:

Ještě bych jen doplnil otázečku. Houbáku, ta možnost nastavení otevírání příloh v novým okně se nějak připravuje? Myslím, že by to bylo dobrý.
Moc se za to přimlouvám, díkes :)

Powered by Fórum