Joomla 6.0
Dne 14. října 2025 bylo oficiálně vydáno Joomla 6.0 (kódové jméno Kuimarisha) společně s Joomla 5.4 (Kutegemea). Joomla 5.1 přinesla zabezpečené TUF aktualizace, ale s Joomla 5.4 / 6.0 přichází automatické aktualizace jádra, které budou probíhat bezpečně a bez nutnosti manuálního zásahu.
Stránky obcí - úřední deska
15. lis 2010 15:43 #67236
Odpověď od vlada
Nováček
Omlouvám se za svou zmatečnost. Nemyslel jsem, že by měla problém. Jen jsem narážel na obdobu u článků. Název článku normálně s diakritikou, ale Alias bez mezer, diakritiky a pod. Předpokládám, že komponenta UD interně bude fungovat taky tak nějak. Není to "můj" problém uživatele
. Jen aby to tobě nekomplikovalo práci - jednoznačná identifikace dokumentů a tak. Ale třeba pracuješ s ID a je to úplně mimo mísu.
Datum svěšení vždy. Datum automatické archivace jako samostatná, interní proměnná v BE. Ne ve FE. Nebo tedy ruční archivace. To je ono. Musí se odlišit pojem Svěšení a Archivace. To jsem se snažil napsat ve svém minulé poznámce.
Svěšení není archivace. Pouze ukončení lhůty k vyjádření připomínek dotyčných. Archivace může, ale nemusí nastat vzápětí poté. A často také nenastává.
Termín svěšení je dán Správním řádem a dalšími právními předpisy, podle typu dokumentu. Termín archivace nastane logický až po termínu Svěšení, ale není striktně stanoven.
Tak musí fungovat všechny úřední desky.
Datum svěšení vždy. Datum automatické archivace jako samostatná, interní proměnná v BE. Ne ve FE. Nebo tedy ruční archivace. To je ono. Musí se odlišit pojem Svěšení a Archivace. To jsem se snažil napsat ve svém minulé poznámce.
Svěšení není archivace. Pouze ukončení lhůty k vyjádření připomínek dotyčných. Archivace může, ale nemusí nastat vzápětí poté. A často také nenastává.
Termín svěšení je dán Správním řádem a dalšími právními předpisy, podle typu dokumentu. Termín archivace nastane logický až po termínu Svěšení, ale není striktně stanoven.
Tak musí fungovat všechny úřední desky.
15. lis 2010 16:12 #67237
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Jojo, pracuji s ID, takže UD nevadí, když dva záznamy budou mít stejný název. ID záznamu je vidět u staženého souboru (čísla před pomlčkou).
Takže k té archivaci. Pokud má být archivace nezávislá na datu sejmutí, je potřeba pro automatickou archivaci uvést ještě datum archivace. Jinak není možné automatickou archivaci udělat, protože není jasné, kdy se má záznam archivovat.
Takže k té archivaci. Pokud má být archivace nezávislá na datu sejmutí, je potřeba pro automatickou archivaci uvést ještě datum archivace. Jinak není možné automatickou archivaci udělat, protože není jasné, kdy se má záznam archivovat.
15. lis 2010 16:37 #67238
Odpověď od Zdenda42
Začátečník
bez vypršení, to se mi líbí jde v tomto případě jen o přehlednost, aby bylo vidět, ktreý je ještě platný
15. lis 2010 19:45 #67247
Odpověď od Dan
Začátečník
Archivace je opravdu pouze pojem pro administraci e-desky, ve frontendu potřebujeme pouze datum vyvěšení a datum svěšení. Podle těchto dvou údajů uživatelům zobrazujeme "platné" dokumenty - tedy ty, které jsou v papírové podobě vyvěšené na fyzické úřední desce.
Pokud nastane datum sejmutí, tak od toho dne se zobrazuje dokument už jen v archivu e-desky. Z fyzické úřední desky by se v ten samý den měl dokument odstranit také.
Takže když dokument sundáme z fyzické úřední desky a založíme někam do šanonu (archivu), tak to samé bych pro přehlednost udělal i v administraci e-desky. Budu mít tak pěkně odlišené záznamy "platné" a sejmuté.
Takže pokud bude zachována automatická i ruční archivace, tak by mohli být všichni teoreticky spokojeni
Pokud nastane datum sejmutí, tak od toho dne se zobrazuje dokument už jen v archivu e-desky. Z fyzické úřední desky by se v ten samý den měl dokument odstranit také.
Takže když dokument sundáme z fyzické úřední desky a založíme někam do šanonu (archivu), tak to samé bych pro přehlednost udělal i v administraci e-desky. Budu mít tak pěkně odlišené záznamy "platné" a sejmuté.
Takže pokud bude zachována automatická i ruční archivace, tak by mohli být všichni teoreticky spokojeni
15. lis 2010 20:24 #67249
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Deska vypadá pěkně, v jednoduchosti je krása. Jen se zeptám, nedala by se ve frontendu desky, když se přepnu do archivu, dodělat možnost nastavit datum?
Něco jako zobrazit archiv desky od ... do ...
Aby to nebylo po delší době moc nepřehledné.
Jinak dost dobrá práce Houbáku
Něco jako zobrazit archiv desky od ... do ...
Aby to nebylo po delší době moc nepřehledné.
Jinak dost dobrá práce Houbáku
15. lis 2010 20:54 #67250
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Ještě bych měl jednu poznámku. Bylo by asi lepší kdyby se dokument otevíral v novém okně. Popřípadě, aby se tahle možnost dala nastavit v administraci při vytváření dokumentu.
Něco jako je to při vytváření položky menu.
Při kliknutí otevřít v: ......
Něco jako je to při vytváření položky menu.
Při kliknutí otevřít v: ......
15. lis 2010 21:52 #67253
Odpověď od David
Začátečník
Taky bych se rád připojil a měl zájem o úřední desku. Současně to řeším pomoci klasických článků (kde lze nastavit "sejmutí") a odkazů na dokument doclink a SectionEx pro rozpad sekce do kategorií a článků.
Možná to tady zaznělo, předem se omlouvám, ale určitě by to mělo být velmi jednoduché, protože na úřadech většinou pracuje ženské pohlaví
Jeden záznam na úřední desku může obsahovat více dokumentů.
A určitě se hojně využívá zobrazení dle kategorií s rozpadem na jednotlivé záznamy viz.
Možná to tady zaznělo, předem se omlouvám, ale určitě by to mělo být velmi jednoduché, protože na úřadech většinou pracuje ženské pohlaví
Jeden záznam na úřední desku může obsahovat více dokumentů.
A určitě se hojně využívá zobrazení dle kategorií s rozpadem na jednotlivé záznamy viz.
15. lis 2010 22:39 #67254
Odpověď od vlada
Nováček
Ano, pro přehlednost u větších úřadů , jak chce eiland, je to dobré pro administrátora i pro případné osoby, kteří jsou nějak zainteresovaní a hodlají se zapojit do probíhajícího řízení. Vidí, co je aktuální. Mení to ale "povinné".
V mém případě, kdy používám členění podle roků je výhodnější zaškrtnout "bez vypršení" a nechat je tam déle.
I když nyní, když tato deska nabízí takové skvělé možnosti, začínám uvažovat o kategoriích "obecně závazné vyhlášky"-bez omezení (po dobu platnosti), "zápisy z jednání"-bez omezení (jeden rok) a "ostatní"-s archivací po svěšení.
Jinak bych měl desku furt prázdnou :laugh:
Musím říci, že už v současnosti je deska velmi dobře použitelná. Dostáváme se do fáze variant pro různě velké úřady a různé členění. Někdo si to rozčlení podle odborů, někdo podle roků vyvěšení, někdo na svoje a cizí, v archivu bude chtít hledat podle roků, podle klíčových slov v názvu, podle odborů nebo kdoví čeho.
Přiznávám, že o správě archivu nemám dost dobře jasno. Větrání archivu asi zůstane na správci desky, aby si záznamy seřadil podle data svěšení a podle úvahy ty nejstarší nasypal do koše. A zobrazování archivu? Ve stejné struktuře jako je aktuální deska? Nebude to pro někoho příliš nepřehledné při velkém počtu dokumentů? Ještě to pak filtrovat po rocích svěšení?
K tomu bych chtěl navrhnout, aby poslední položka v tabulce měla nějaký neutrálnější název. Může se totiž využívat různě. Někdo tam může skutečně mít "vyvěšovatele", někdo třeba číslo jednací, někdo odbor. Viděl bych to jako takovou univerzální kolonku pro poznámku. Co kdyby se interně nějak jmenovala (pro účely filtrace), ale administrátor desky by mohl její viditelný název upravit? A samozřejmě aby se v BE nechala vyplnit :laugh:
Další věcička, v tuto chvíli (21:37) nevidím ve FE ikonky typu souboru, jen typ (pdf, doc) a velikost. Asi právě něco zkoušíš :ohmy:
Taky jsem trochu BE zblbnul. Rozhodl jsem se dokument přesunout do jiné kategorie. Napřed mi řekl, že datum svěšení musí být pozdější než vyvěšení (správně
Ale ten datum si nějak změnil sám. Víckrát se mi ho zblbnout nepovedlo, takže nevím, jak jsem to přesně dokázal.
S otvíráním dokumentů v novém okně jednoznačný souhlas.
V mém případě, kdy používám členění podle roků je výhodnější zaškrtnout "bez vypršení" a nechat je tam déle.
I když nyní, když tato deska nabízí takové skvělé možnosti, začínám uvažovat o kategoriích "obecně závazné vyhlášky"-bez omezení (po dobu platnosti), "zápisy z jednání"-bez omezení (jeden rok) a "ostatní"-s archivací po svěšení.
Jinak bych měl desku furt prázdnou :laugh:
Musím říci, že už v současnosti je deska velmi dobře použitelná. Dostáváme se do fáze variant pro různě velké úřady a různé členění. Někdo si to rozčlení podle odborů, někdo podle roků vyvěšení, někdo na svoje a cizí, v archivu bude chtít hledat podle roků, podle klíčových slov v názvu, podle odborů nebo kdoví čeho.
Přiznávám, že o správě archivu nemám dost dobře jasno. Větrání archivu asi zůstane na správci desky, aby si záznamy seřadil podle data svěšení a podle úvahy ty nejstarší nasypal do koše. A zobrazování archivu? Ve stejné struktuře jako je aktuální deska? Nebude to pro někoho příliš nepřehledné při velkém počtu dokumentů? Ještě to pak filtrovat po rocích svěšení?
K tomu bych chtěl navrhnout, aby poslední položka v tabulce měla nějaký neutrálnější název. Může se totiž využívat různě. Někdo tam může skutečně mít "vyvěšovatele", někdo třeba číslo jednací, někdo odbor. Viděl bych to jako takovou univerzální kolonku pro poznámku. Co kdyby se interně nějak jmenovala (pro účely filtrace), ale administrátor desky by mohl její viditelný název upravit? A samozřejmě aby se v BE nechala vyplnit :laugh:
Další věcička, v tuto chvíli (21:37) nevidím ve FE ikonky typu souboru, jen typ (pdf, doc) a velikost. Asi právě něco zkoušíš :ohmy:
Taky jsem trochu BE zblbnul. Rozhodl jsem se dokument přesunout do jiné kategorie. Napřed mi řekl, že datum svěšení musí být pozdější než vyvěšení (správně
S otvíráním dokumentů v novém okně jednoznačný souhlas.
15. lis 2010 22:40 #67255
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Opravdu může být u jednoho záznamu více přiložených dokumentů? V současné chvíli umožňuje UD přiložení pouze jednoho dokumentu. Pokud by byl požadavek na přidání více dokumentů, musel bych to předělat.
15. lis 2010 22:46 #67256
Odpověď od vlada
Nováček
Jeden záznam na víc dokumentů bych nedělal. Ale řeší to kategorie. Pokud chceš mít samostatnou kategorii "Územní plánování", tak si ji vytvoř, máš ji mít. 
Podívej se na demo, co "houbak" spustil
......na adrese uredni-deska.g6.cz/administrator Přihlašovací údaje demo/demo.........
Podívej se na demo, co "houbak" spustil
......na adrese uredni-deska.g6.cz/administrator Přihlašovací údaje demo/demo.........
15. lis 2010 23:09 #67258
Odpověď od David
Začátečník
Více dokumentů k úřední desce by to asi chtělo.
Např. vypsané výběorvé řízení, je většinou s více přílohami, nebo návrh na územní plán, taky mapy apod.
Ano může někdo namítnout dá se to sloučit do jednoho pdf, ale to na te obci/městě nikdo neumí, navíc doc soubory ani spojit nejdou, na obec jim to takto nechodí spojené.
DavidB
Např. vypsané výběorvé řízení, je většinou s více přílohami, nebo návrh na územní plán, taky mapy apod.
Ano může někdo namítnout dá se to sloučit do jednoho pdf, ale to na te obci/městě nikdo neumí, navíc doc soubory ani spojit nejdou, na obec jim to takto nechodí spojené.
DavidB
15. lis 2010 23:22 #67259
Odpověď od vlada
Nováček
Co píšeš Davide, to vidím pouze jako variantu kategorií. Jsou vidět pouze názvy kategorií, a dokumenty, které tam patří jsou "skryté" a ukáží se po rozkliknutí kategorie. To už je "magistrátní" deska s desítkami dokumentů týdně s mnoha a mnoha kategoriemi. Zase bych to s podrobností strukturalizace nepřeháněl. Podle mě se pak ztrácí přehlednost.
Podobně funguje deska Slaný . Je vidět jen datum vyvěšení a ostatní údaje na požádání "zobrazit více". Je to jedna z možných variant. Varianta kterou testujem je stejně tak dobrá
Já se s podobným problémem nikdy nesetkal. Třeba u velkých souborů map se do vyhlášky píše, že jsou k nahlédnutí na obci. Pouze pár magistrátů má speciální mapovou aplikaci. To ale nemá s úřední deskou nic společného.
Výběrové řízení s více přílohami? A jsme zase tam. Může se vyhlásit jedním dokumentem s tím, že podrobnosti, třeba stavební projekt, je k dispozici v písemné podobě na obci.
Co nedáváš na fyzickou desku, nemusíš dávat ani na elektronickou. My jsme tam nikdy územní plán nevěšeli. Ani žádný projekt a podobně.
Naše fyzická deska má rozměr 3x4 dokumenty A4. Máme dvě a všechno se tam musí vejít.
Podobně funguje deska Slaný . Je vidět jen datum vyvěšení a ostatní údaje na požádání "zobrazit více". Je to jedna z možných variant. Varianta kterou testujem je stejně tak dobrá
Já se s podobným problémem nikdy nesetkal. Třeba u velkých souborů map se do vyhlášky píše, že jsou k nahlédnutí na obci. Pouze pár magistrátů má speciální mapovou aplikaci. To ale nemá s úřední deskou nic společného.
Výběrové řízení s více přílohami? A jsme zase tam. Může se vyhlásit jedním dokumentem s tím, že podrobnosti, třeba stavební projekt, je k dispozici v písemné podobě na obci.
Co nedáváš na fyzickou desku, nemusíš dávat ani na elektronickou. My jsme tam nikdy územní plán nevěšeli. Ani žádný projekt a podobně.
Naše fyzická deska má rozměr 3x4 dokumenty A4. Máme dvě a všechno se tam musí vejít.
15. lis 2010 23:29 #67260
Odpověď od David
Začátečník
Naše obec není magistrální, máme cca 3500 obyvatel. Vyzvednutím na obci se to dá řešit, ale v dobách internetu a elektronické komunikace by přeci mělo být vše dostupné na netu. Tohle mě právě štvalo že takto fungovali doteď a já jsem pro změnu, vše na netu. Nechci chodit po úřadech a dovyzvedavat si dokumenty 
David
David
15. lis 2010 23:53 #67261
Odpověď od vlada
Nováček
No dobrá
Tak tedy jinak. ( I když tam stejně budeš muset zajít doladit smlouvu o dílo
)
E-deska je stejná jako fyzická.
Věci mají čísla jednací. Např. Vyhláška na návrh změny územního plánu č.1 UZP-2010-12/BE. To je dokument.
Vyjádření orgánu ochrany přírody k návrhu na změnu územního plánu č.1 je sice u č.j.UZP-2010-12/BE uvedeno jako příloha č.1 ale je to také dokument. Na samostatném papíru. Na samostatném papíru ho pověsíš na fyzickou desku. Může proto být uveden jako samostatný dokument i na e-desce. Tomu nic nebrání. A jak jsem psal, může se to zabalit do jedné kategorie, abys to měl pěkně pohromadě.
Co se týče projektové dokumentace, tu znám jedině v papírové podobě. Územní plán sice máme i v digitálu, ale vzhledem k datovému rozsahu to nevidím jako záležitost e-desky, ale nějaký trvalý odkaz z webu obce. (ještě že jsi mi to připomněl :laugh: )
Další možností je na e-desce povolit formát .zip nebo .rar a uložit to všechno jako "přílohy k výběrovému řízení na stavbu ...."
E-deska je stejná jako fyzická.
Věci mají čísla jednací. Např. Vyhláška na návrh změny územního plánu č.1 UZP-2010-12/BE. To je dokument.
Vyjádření orgánu ochrany přírody k návrhu na změnu územního plánu č.1 je sice u č.j.UZP-2010-12/BE uvedeno jako příloha č.1 ale je to také dokument. Na samostatném papíru. Na samostatném papíru ho pověsíš na fyzickou desku. Může proto být uveden jako samostatný dokument i na e-desce. Tomu nic nebrání. A jak jsem psal, může se to zabalit do jedné kategorie, abys to měl pěkně pohromadě.
Co se týče projektové dokumentace, tu znám jedině v papírové podobě. Územní plán sice máme i v digitálu, ale vzhledem k datovému rozsahu to nevidím jako záležitost e-desky, ale nějaký trvalý odkaz z webu obce. (ještě že jsi mi to připomněl :laugh: )
Další možností je na e-desce povolit formát .zip nebo .rar a uložit to všechno jako "přílohy k výběrovému řízení na stavbu ...."
Nejnovější příspěvky