Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

Stránky obcí - úřední deska

15. lis 2010 19:45 #67247
Odpověď od Dan
Začátečník
Archivace je opravdu pouze pojem pro administraci e-desky, ve frontendu potřebujeme pouze datum vyvěšení a datum svěšení. Podle těchto dvou údajů uživatelům zobrazujeme "platné" dokumenty - tedy ty, které jsou v papírové podobě vyvěšené na fyzické úřední desce.

Pokud nastane datum sejmutí, tak od toho dne se zobrazuje dokument už jen v archivu e-desky. Z fyzické úřední desky by se v ten samý den měl dokument odstranit také.

Takže když dokument sundáme z fyzické úřední desky a založíme někam do šanonu (archivu), tak to samé bych pro přehlednost udělal i v administraci e-desky. Budu mít tak pěkně odlišené záznamy "platné" a sejmuté.

Takže pokud bude zachována automatická i ruční archivace, tak by mohli být všichni teoreticky spokojeni ;)

15. lis 2010 20:24 #67249
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Deska vypadá pěkně, v jednoduchosti je krása. Jen se zeptám, nedala by se ve frontendu desky, když se přepnu do archivu, dodělat možnost nastavit datum?
Něco jako zobrazit archiv desky od ... do ...
Aby to nebylo po delší době moc nepřehledné.
Jinak dost dobrá práce Houbáku :)

15. lis 2010 20:54 #67250
Odpověď od Ondra Cimfl
Začátečník
Ještě bych měl jednu poznámku. Bylo by asi lepší kdyby se dokument otevíral v novém okně. Popřípadě, aby se tahle možnost dala nastavit v administraci při vytváření dokumentu.

Něco jako je to při vytváření položky menu.

Při kliknutí otevřít v: ......

15. lis 2010 21:52 #67253
Odpověď od David
Začátečník
Taky bych se rád připojil a měl zájem o úřední desku. Současně to řeším pomoci klasických článků (kde lze nastavit "sejmutí") a odkazů na dokument doclink a SectionEx pro rozpad sekce do kategorií a článků.

Možná to tady zaznělo, předem se omlouvám, ale určitě by to mělo být velmi jednoduché, protože na úřadech většinou pracuje ženské pohlaví :-)
Jeden záznam na úřední desku může obsahovat více dokumentů.
A určitě se hojně využívá zobrazení dle kategorií s rozpadem na jednotlivé záznamy viz.

Tento příspěvek obsahuje soubor příloh.
Pro zobrazení se přihlaste nebo zaregistrujte.

15. lis 2010 22:39 #67254
Odpověď od vlada
Nováček
Ano, pro přehlednost u větších úřadů , jak chce eiland, je to dobré pro administrátora i pro případné osoby, kteří jsou nějak zainteresovaní a hodlají se zapojit do probíhajícího řízení. Vidí, co je aktuální. Mení to ale "povinné".
V mém případě, kdy používám členění podle roků je výhodnější zaškrtnout "bez vypršení" a nechat je tam déle.
I když nyní, když tato deska nabízí takové skvělé možnosti, začínám uvažovat o kategoriích "obecně závazné vyhlášky"-bez omezení (po dobu platnosti), "zápisy z jednání"-bez omezení (jeden rok) a "ostatní"-s archivací po svěšení.

Jinak bych měl desku furt prázdnou :laugh:

Musím říci, že už v současnosti je deska velmi dobře použitelná. Dostáváme se do fáze variant pro různě velké úřady a různé členění. Někdo si to rozčlení podle odborů, někdo podle roků vyvěšení, někdo na svoje a cizí, v archivu bude chtít hledat podle roků, podle klíčových slov v názvu, podle odborů nebo kdoví čeho.
Přiznávám, že o správě archivu nemám dost dobře jasno. Větrání archivu asi zůstane na správci desky, aby si záznamy seřadil podle data svěšení a podle úvahy ty nejstarší nasypal do koše. A zobrazování archivu? Ve stejné struktuře jako je aktuální deska? Nebude to pro někoho příliš nepřehledné při velkém počtu dokumentů? Ještě to pak filtrovat po rocích svěšení?

K tomu bych chtěl navrhnout, aby poslední položka v tabulce měla nějaký neutrálnější název. Může se totiž využívat různě. Někdo tam může skutečně mít "vyvěšovatele", někdo třeba číslo jednací, někdo odbor. Viděl bych to jako takovou univerzální kolonku pro poznámku. Co kdyby se interně nějak jmenovala (pro účely filtrace), ale administrátor desky by mohl její viditelný název upravit? A samozřejmě aby se v BE nechala vyplnit :laugh:
Další věcička, v tuto chvíli (21:37) nevidím ve FE ikonky typu souboru, jen typ (pdf, doc) a velikost. Asi právě něco zkoušíš :ohmy:

Taky jsem trochu BE zblbnul. Rozhodl jsem se dokument přesunout do jiné kategorie. Napřed mi řekl, že datum svěšení musí být pozdější než vyvěšení (správně :) Ale ten datum si nějak změnil sám. Víckrát se mi ho zblbnout nepovedlo, takže nevím, jak jsem to přesně dokázal.

S otvíráním dokumentů v novém okně jednoznačný souhlas.

15. lis 2010 22:40 #67255
Odpověď od Houbák
Zkušený uživatel
Opravdu může být u jednoho záznamu více přiložených dokumentů? V současné chvíli umožňuje UD přiložení pouze jednoho dokumentu. Pokud by byl požadavek na přidání více dokumentů, musel bych to předělat.

Powered by Fórum