Stránky obcí - úřední deska

Odpověď od Jirka
24. led 2011 08:12 #70207
K tem podminkam bych to rekl asi takhle: Kde neni zalobce, neni ani soudce. Ja uz sem delal jeden web asi pred 6 rokama a nic z toho tam nebylo a nikdy si nikdo nestezoval, znam weby ktery obec staly mnohem vic a kde to maji, ale clovek na nich nic nenajde, nikdo to neaktualizuje, ale to uz je druha stranka veci. Ale pripominka je to dobra, ted kdyz ten web predelavam tak se samozrejme snazim vsechno udelat jak ma byt:-)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od ghost
24. led 2011 09:58 #70216
kdyz to berete takto tak pak je to vase vec
pred 6 lety nebyl v platnosti zakon, ktery to narizuje a ktery dava obcim "navod", jak mit web spravne

no, az vam tam bude neco chybet, za kym pujdou?

Joomla! pro každého

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od fire150
24. led 2011 10:13 #70218
to Houbak : super, myslím že bude stačiť pridať len skupinu od "autor" vyššie, ono zase nie je tak veľa prispievateľov na stránkach obcí a miest ( do 20 ? ).
A úplne bomba by bola možnosť k tomu priradiť jedno konto na kontrolu (napr.) a meniť poradie dokumentov ľubovolne podľa potreby ( napr. ako články )

P.S. Pokiaľ máš čas a záujem pošli jazykové súbory preložím do slovenčiny ( dosť záujem ) mail máš.

Myslenie je najťažšou prácou aká existuje a práca ma fascinuje!
Celé hodiny sa vydržím pozerať, ako niekto pracuje

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cufe
24. led 2011 12:01 #70223
Ahoj Houbaku, díky za vyslyšení, že děláš úřední desku i pro FE. Na webech malých obcí jistě postačí pouze skupiny. Pro weby, kde se aktualizaci stránek stará více lidí je pak dobré přidělování konkrétnímu uživateli. Člověk si asi nevybere, pokud by to šlo na skupiny s tím, že případně i pro konkrétní určení uživatele a jemu přiřadit určité odvětví na desce, tak by to bylo fajn.

Škoda, že tímto způsobem nepracuje i vkládání článků, kdysi dávno jsem ještě v Joomla 1.0.x viděl rozšíření, které nastavuje zobrazování různých modulů nebo různé položky v menu pro různé uživatele. Každý pak viděl jen to, co měl a mohl kliknout jen na to, pro co byl kompetentní.

Joomla úřední deska | IVT služby - IT služby, webové stránky v Joomla!, online marketing | Joomla je best! Zveřejni svůj problém, pokud ho vyřešíš sám, jsi best!

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Jirka
24. led 2011 12:32 #70225
ghost napsal:

kdyz to berete takto tak pak je to vase vec
pred 6 lety nebyl v platnosti zakon, ktery to narizuje a ktery dava obcim "navod", jak mit web spravne

no, az vam tam bude neco chybet, za kym pujdou?


Ono zaky zalezi na obci jak se ktomu postavi, pokud z nich treba pacite informace ktere tam chcete dat a oni nejsou schopni je dodat a v podstate je web jen kvuli uredni desce tak je to potom tezke:-)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od
24. led 2011 12:40 #70226
cufe napsal:

Ahoj Houbaku, díky za vyslyšení, že děláš úřední desku i pro FE. Na webech malých obcí jistě postačí pouze skupiny. Pro weby, kde se aktualizaci stránek stará více lidí je pak dobré přidělování konkrétnímu uživateli. Člověk si asi nevybere, pokud by to šlo na skupiny s tím, že případně i pro konkrétní určení uživatele a jemu přiřadit určité odvětví na desce, tak by to bylo fajn.

Škoda, že tímto způsobem nepracuje i vkládání článků, kdysi dávno jsem ještě v Joomla 1.0.x viděl rozšíření, které nastavuje zobrazování různých modulů nebo různé položky v menu pro různé uživatele. Každý pak viděl jen to, co měl a mohl kliknout jen na to, pro co byl kompetentní.


Nebude něco řešit J1.6? Myslím zobrazování modulů podle práv uživatelů :)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Jakub
24. led 2011 23:21 #70265
Já si myslím že pomocí Joomly není takový problém vytvořit stránky města či obce,
stačí se držet základních pravidel např. www.pristupnost.cz a zákonům to vyhovovat bude. A podle mě není v této úřední desce jakýkoliv problém.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Jirka
25. led 2011 08:19 #70274
Potreboval bych poradit jak zobrazovat pomoci toho modulu dokumenty jen z urcite sekce. V tech podminkach se moc nevyznam, ted je tam:
$query = 'SELECT ud.*, k.title AS kategorie'
		  .' FROM #__urednideska AS ud'
		  .' LEFT JOIN #__urednideska_kategorie AS k ON ud.catid = k.id'
		  .' ORDER BY publish_up DESC'
		  ;
		
		$db->setQuery($query, 0, $pocet);
		$rows = $db->loadObjectList();


Mam sekci s urcitym ID tak bych chtel aby se tam zobrazovalo jen ID 8. v jednom modulu a v druhem zase vsechno krom ID 8. tzn 1-7. Planuju mit 2 moduly aby se v kazdem zobrazovalo neco jineho. Snad jsem to popsal spravne. Jirka

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od vlada
25. led 2011 23:30 #70339
Hezký den po delší odmlce. Tak něco pro úplné laiky.
Ghost zmínil jakýsi zákon o webech obcí. Pravděpodobně myslel novelu Zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, provedenou zákonem č. 81/2006 Sb
Tento v podstatě shrnuje zásady obvyklé pro psaní webu a přidává několik doporučení. S mnohými si ale dovolím dokonce polemizovat a považuji je z praktického hlediska za, řekněme, nešikovné. Takže.

1)Existuje povinnost obcí a úřadů zveřejnovat informace i elektronicky. Forma e-úřední desky nebyla přesně specifikána a proto se obecně soudí, že by to mělo být v podobném rozsahu jako na papírové úřední desce.

2)Druhou věcí jsou tzv. povinné informace dle standartu ISVS (Inf.Syst.Veř.Správy). Tam se píšou takové zajímavosti, jako kdy obec vznikla a podle jakého zákona, podle jakých zákonů zejména pracuje, kolik poskytla každý rok informací, adresu a telefon a tak. Celkem je toho asi 19 bodů.

2)Třetí věcí jsou tzv. pravidla přístupnosti pro handicapované občany např.
www.pravidla-pristupnosti.cz/

Tato pravidla nejsou přímo vynutitelná čímž myslím že jsem nenašel žádné sankce. Hodnotí se to třeba v soutěži Zlatý erb a drtivá většina webů měst a obcí a úřadů je nesplňuje na 100procent.. To by musely být asi čistě textové a černobílé :) Takže celou situaci vůbec nevidím tak dramaticky, pokud píšete weby pro své vísky a městečka. Něco jiného je třeba byznys. Tam se třeba v rámci vynucení slevy může hledat ledacos :)

Důležité je to, co vlastně chceme. Prezentavat své obce nebo jenom dostát zákonu. Pokud jen to druhé, pak by je asi četli jenom právníci.

Přeji hodně úspěchů
Vlada

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Jirka
26. led 2011 07:59 #70345
Presne to jsem tu psal, ale vetsinou jsem narazil na "Prezentavat své obce nebo jenom dostát zákonu" :laugh:
Myslim ze funkce jako vypnuti stylu, textova podoba atd. jsou nesmysl.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Róbert Dúbravský
26. led 2011 08:37 #70349
Chcel by som sa opýtať či sa plánuje podpora pre joomlu 1.6. Predsa nové projekty je už lepšie zakladať na nej. Ďakujem za odpoveď.

Tvorba internetových stránok - webdizajn, Joomla www.treborplus,net

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Ondra Cimfl
26. led 2011 09:33 #70354
Naprosto souhlasím se strejcem, viz. tento předchozí příspěvek.

Ještě bych měl jeden dotaz na Houbáka. Jestli aktuální verze 1.0.3 už umí upgrade? Nebo jak případný upgrade na vyšší verze "Úřední desky" provést, aby se neztratily již vložené dokumenty. Jak se to dělo u verze 1.0.1

Ještě mě napadlo, jestli by se to nedalo provést jako patch, prostým překopírováním komponenty přes FTP.
Myslím, že tohle je ještě poslední chybička bránící masovému nasazení. Jinak bych ji už taky nasadil na ostrý web.

Díky za odpověď, Houbáku :)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Dan
26. led 2011 11:30 #70361
Ahoj, dovolím si taky reagovat na připomínku Ghosta. Dosud jsem neslyšel o existenci zákona, který přikazuje obcím mít vlastní web. Některé zákony sice ukládají obcím povinnost zpřístupnit určité informace pomocí tvz. dálkového přístupu (internetu), ale to se dá řešit různými způsoby. Např. úřední desku můžete mít na webu okresního města, kam obec spadá. Dále lze využít Portál veřejné správy nebo server Mesta.obce.cz (pro informace ISVS atd.).

Doplňuju Strejce - co musí na webu obce být:
1) Úřední deska - zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
2) Informace dle ISVS - zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
3) Registr oznámení - zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
4) Přístupnost webu - vyhláška č. 64/2008 Sb., vyhláška o přístupnosti

ad1) To už se tady probíralo na začátku v tomto vlákně - zákon neukládá přesnou podobu, obsah musí odpovídat fyzické úřední desce.

ad2) Přístupnost webu - tady nejsou za porušení žádné sankce. Ale je dobré pravidla projít a web doladit. Není to jen o "buzeraci", aby byl kód validní. Řeší se tam např. i barevné kontrasty písma a pozadí, přehnané animace, běžící texty a další nepříjemné záležitosti, které otráví dokonale i běžného uživatele. Platí to, že i plně grafický web může být přístupný.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od ghost
27. led 2011 06:43 #70432
nikde jsem nerikal, ze by obec musela mit web
jen rikam, ze kdyz uz web ma ci bude mit, tak ma byt udelan dle nejakych pravidel

Joomla! pro každého

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Jirka
27. led 2011 07:16 #70437
Ja myslim ze ty pravidla by meli byt vicemene samozrejmosti pro kvalitni web a vizitkou webmastera. B)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.