Přihlásit se

Joomla 6.0

Dne 14. října 2025 bylo oficiálně vydáno Joomla 6.0 (kódové jméno Kuimarisha) společně s Joomla 5.4 (Kutegemea). Joomla 5.1 přinesla zabezpečené TUF aktualizace, ale s Joomla 5.4 / 6.0 přichází automatické aktualizace jádra, které budou probíhat bezpečně a bez nutnosti manuálního zásahu.

Eshopy - právní úpravy pro rok 2023

21. říj 2022 23:39 #147158
Odpověď od H13
Admin
Jo, to je logicky, prostě odkaz na článek, kde budou zobrazeny všeobecný informace o dopravě (plus ceny a případně vysvětlení, kdy se cena může lišit).

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

21. říj 2022 23:46 - 21. říj 2022 23:52 #147160
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel
Pokračovat v nákupu a mám tam 5 možností dopravy.

21. říj 2022 23:48 #147162
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Zákazník má na výběr X doprav, pro různé země + výdejní místa atd... jak píšu vícekrokový košík bude nutnost.
bata.cz je ok?
To vypadá IMHO v pořádku. Ve VM použím VP One Page Checkout a ten to také nějak takto umí, v podstatě asi jde o předvolenou dopravu, tak aby uživatel na první dobrou viděl nějakou cenu... Možná by mohlo stačit i něco ve smyslu "Dopravné od 99Kč" v detailu produktu...
 
Ve VM a One Page Checkout je to ok. U Phoca ne,

21. říj 2022 23:51 #147163
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Z hlediska zákazníka je uvedení konrétního dopravce u produktu hodně nešťastný a určitě to může odradit. Všeobecná poznámka typu "Doprava od 99,- ...", pokud bude splňovat pravidla, je podle mě z hlediska zákazníka/úspěšného prodeje mnohem lepší.
 
Jo ale jak si dám do košíku zboží za 500 a 150 za dopravu + dobírka tak zákazník bude pěnit a klikat na křížek v prohlížeči.
 

21. říj 2022 23:52 #147164
Odpověď od Linelabcz
Admin

Pokračovat v nákupu a mám tam 5 možností dopravy.

Někdo tam už ale nedojde. Protože 100kč za dopravu nedá a řekne si, koupím to jinde.

21. říj 2022 23:58 #147165
Odpověď od H13
Admin

Ve VM a One Page Checkout je to ok


Ono to může být ale úplně opačně. Pokud jsem to správně pochopil, ve One Page Checkout se zobrazuje cena dopravy automaticky ještě před tím, než uživatel zadá údaje (adresu, atd.). Pak se mu může zobrazit úplně jiná cena, když zadá např. adresu a mohl by to považovat za klamání spotřebitele. Že mu to ukazuje nějakou cenu a pak to tu cenu změní. Tedy stejně se asi nevyhneme i ve One Page Checkout tomu, že tam bude nějaká přidavná informace o dopravě.

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

22. říj 2022 00:02 #147166
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Pak je otázka, kdy se to tam má zobrazit. Ihned po vložení do košíku? Pak můžou nastat problémy, kdy doprava závisí na adrese zákazníka a zákazník ještě nezadal adresu.  Zobrazovat konkrétní dopravu bez zadání adresy/vybrání dopravy není logické (kromě pár vyjímek, kdy je doprava jedna, s fixní částkou bez ohledu na velikost dodávky, vzdálenosti, atd.)
 
Jj o tom píšu. Když budu prodávat koření jen v ČR nepotřebuji kalkulaci protože mám cenu danou ať tam zákazník nakliká cokoli (neberu extrém objednávku koření kde zaplním celý kamión).  Vím že poštou posílám za 75 zásilkovnou za 55 a eshop nepotřebuje vědět jestli to pošle do Ostravy nebo do Brna = stejná cena. Pro jednoduché e-shopy by se to dalo zobrazit jako to má VM OPC nebo alza nebo bata. pilulka atd
U těch složitých kde záleží jestli jsem od skladu 100m, 100 km, poslat do polska, výnos do 10 patra atd jsou situace, které se musí řešit až po objednávce nebo po zadání potřebných údajů.

22. říj 2022 00:08 - 22. říj 2022 00:08 #147168
Odpověď od H13
Admin

Když budu prodávat koření jen v ČR nepotřebuji kalkulaci protože mám cenu danou ať tam zákazník nakliká cokoli (neberu extrém objednávku koření kde zaplním celý kamión).  Vím že poštou posílám za 75 zásilkovnou za 55 a eshop nepotřebuje vědět jestli to pošle do Ostravy nebo do Brna = stejná cena. Pro jednoduché e-shopy by se to dalo zobrazit jako to má VM OPC nebo alza nebo bata. pilulka atd


V těchto případech je to jednoduchý pro všechny formáty a člověk pak může informaci o dopravě zobrazit jakkoliv - v checkoutu, v modulu košíku, v jiným modulu, v odkazu na článek, v patičce, prostě kdekoliv a jakkoliv.

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

22. říj 2022 00:09 - 22. říj 2022 00:15 #147169
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Jo, to je logicky, prostě odkaz na článek, kde budou zobrazeny všeobecný informace o dopravě (plus ceny a případně vysvětlení, kdy se cena může lišit).

 
Sorry že melu jako mlýnek :)
U složitých jako bylo ve videu ok. U jednoduchých kde ať tam naklikám cokoli je cena vždy jednotná. Po zkušenost jako tohle files.packeta.com/web/files/Kompletni_cenik_sluzeb.pdf ti zákazník zavře po 3 vteřinách čtení včetně e-shopu.

22. říj 2022 00:24 - 22. říj 2022 00:25 #147171
Odpověď od H13
Admin
Ale my primárně nechceme, aby to zákazník četl, ale aby jsme splnili nějakou povinnost. Předpokládáme, že zákazník na to neklikne a nechá si cenu načíst standardně v checkoutu. V tomhle případě neřešíme zákazníka, ale abychom nějak splnili povinnost a co nejméně tím zákazníka zatížili. Mimochodem uvést přehledně a kompletně ceny dopravy mi příjde fair. Kdo chce, přečte si, kdo nechce, na odkaz neklikne.

a) Pokud máme vysoké ceny dopravy, je naším záměrem zákazníka co nejméně zatěžovat a splnit si povinnost a uděláme to tak, aby to bylo tak nějak ne moc na očích, ale abychom splnili povinnost.
b) Pokud máme nízké ceny dopravy, pak se tím asi budeme chlubit a uděláme to tak, aby to bylo co nejvíce vidět

A předpokládám, že v praxi asi nenastane moc případů b). Takže splnit nějak povinnost a zbytečně na to neupozorňovat.

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

22. říj 2022 00:40 #147172
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Ale my primárně nechceme, aby to zákazník četl, ale aby jsme splnili nějakou povinnost. Předpokládáme, že zákazník na to neklikne a nechá si cenu načíst standardně v checkoutu. V tomhle případě neřešíme zákazníka, ale abychom nějak splnili povinnost a co nejméně tím zákazníka zatížili. Mimochodem uvést přehledně a kompletně ceny dopravy mi příjde fair. Kdo chce, přečte si, kdo nechce, na odkaz neklikne.

a) Pokud máme vysoké ceny dopravy, je naším záměrem zákazníka co nejméně zatěžovat a splnit si povinnost a uděláme to tak, aby to bylo tak nějak ne moc na očích, ale abychom splnili povinnost.
b) Pokud máme nízké ceny dopravy, pak se tím asi budeme chlubit a uděláme to tak, aby to bylo co nejvíce vidět

A předpokládám, že v praxi asi nenastane moc případů b). Takže splnit nějak povinnost a zbytečně na to neupozorňovat.
 
Dva pohledy.
První pohled je naplnit literu zákona což zvládnu odkazem na ceník dopravy a platby na 40 stránkovou stránku /pdf a je to.

Druhý pohled je pro zákaznický kdy chci být maximálně transparentní  efektivní a pokud možno objednávat stylem next next next jako u pilulka.cz kdy hned vím, že doprava mě vyjde na xx Kč pro daný způsob dopravy aniž bych pipulce poskytl jakoukoli informaci o mě a kam posílám.



 

22. říj 2022 00:41 #147173
Odpověď od Cony
Moderátor
No, já bych naopak u menších eshopů čekal více případů b. Alespoň co kolem sebe vidím, tak nějakou "Dopravou zdarma nad 1000 Kč", nebo nízkými cenami dopravy se často bojuje s konkurencí. Jeden kamarád dokonce říká, že lidi u něj klidně nakoupí dražší položku, jen když mají dopravu zdarma. 

22. říj 2022 00:52 #147174
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel
Co řeší běžný zákazník. Otevřu benu.cz a pilulka.cz a porovnám. V případě že mujsupereshop.cz po mě chce adresu jméno příjmení e-mail telefon adresu jak to včera 10x cony v joomlabaru vyťukával tak to jednoho fakt odradí nebo odkaz na 40 stran dopravy. Teď si ještě představím to ťukat na mobilu tak si rovnou objednám i něco na tlak :)
 

22. říj 2022 00:57 - 22. říj 2022 01:05 #147175
Odpověď od H13
Admin

No, já bych naopak u menších eshopů čekal více případů b. Alespoň co kolem sebe vidím, tak nějakou "Dopravou zdarma nad 1000 Kč", nebo nízkými cenami dopravy se často bojuje s konkurencí. Jeden kamarád dokonce říká, že lidi u něj klidně nakoupí dražší položku, jen když mají dopravu zdarma. 


No, pokud někdo nabízí dopravu zdarma, pak je to ta nejdůležitější informace, protože takovou informaci lidi hledají na pvním místě. Aby zjistili, za kolik musí objednat, aby měli dopravu zdarma.

Druhý pohled je pro zákaznický kdy chci být maximálně transparentní efektivní a pokud možno objednávat stylem next next next jako u pilulka.cz kdy hned vím, že doprava mě vyjde na xx Kč pro daný způsob dopravy aniž bych pipulce poskytl jakoukoli informaci o mě a kam posílám.



Podstatou mojí myšlenky je to, že při jasně daných cenách je toto možné uvést jakýmkoliv způsobem a nemusí to být jen v checkout, ale může to být natvrdo klidně u produktu, v checkoutu, v modulu, v patičce, kdekoliv a jakkoliv. Ihned, bez toho aby zákazník vložil něco do košíku, nebo se přihlašoval. Ale pro případy typu a) je to z hlediska prodeje méně žádoucí.


Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

22. říj 2022 01:17 - 22. říj 2022 01:20 #147176
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

No, já bych naopak u menších eshopů čekal více případů b. Alespoň co kolem sebe vidím, tak nějakou "Dopravou zdarma nad 1000 Kč", nebo nízkými cenami dopravy se často bojuje s konkurencí. Jeden kamarád dokonce říká, že lidi u něj klidně nakoupí dražší položku, jen když mají dopravu zdarma. 


No, pokud někdo nabízí dopravu zdarma, pak je to ta nejdůležitější informace, protože takovou informaci lidi hledají na pvním místě. Aby zjistili, za kolik musí objednat, aby měli dopravu zdarma.

Druhý pohled je pro zákaznický kdy chci být maximálně transparentní efektivní a pokud možno objednávat stylem next next next jako u pilulka.cz kdy hned vím, že doprava mě vyjde na xx Kč pro daný způsob dopravy aniž bych pipulce poskytl jakoukoli informaci o mě a kam posílám.



Podstatou mojí myšlenky je to, že při jasně daných cenách je toto možné uvést jakýmkoliv způsobem a nemusí to být jen v checkout, ale může to být natvrdo klidně u produktu, v checkoutu, v modulu, v patičce, kdekoliv a jakkoliv. Ihned, bez toho aby zákazník vložil něco do košíku, nebo se přihlašoval. Ale pro případy typu a) je to z hlediska prodeje méně žádoucí.

 
Chápu vidím, že stačí objednat za nad 499 a mám dopravu zdarma ale já chci jen koření za 350 Kč kolik mě vyjde doprava? a jestli mi to milý e-shope pošleš PPL tak ten týpek mi tu nedojede nebo jezdí v 10 ráno a já nejsem doma. (prostě PPL nebo dosaď libovolného dopravce nikdy). Máš zásilkovnu? a za kolik? klik klik aha jméno příjmení adresu telefon ... křížek.
Já bych si na mobilu nic neobjednal (ale lidé to dělají) a navíc lidé neumí číst. Jo fakt neumí číst a tu dopravu zdarma nad 499 Kč prostě nevidí.
Na ostatních si to proklikám a hned vím jakou mám platbu a dopravu + jejich možné kombinace a hned vedle cenu. Doba je strašně uspěchaná mobilní a lidí nám nečtou.

Honzo prosím neber to jako nějaký spor. Já jen tlumočím co jsem nakoupil a to co lidí dělají, jak se chovají. Vážím si tvoji práce a vím že tohle by nebylo úplně jednoduché pro složitější případy. Pilulka benu alza jsou někde úplně jinde o to větší respekt. Jen kdybych to mohl namalovat jak to má vypadat tak třeba ta pilulka.
 

Powered by Fórum