Přihlásit se

Joomla 6.0

Dne 14. října 2025 bylo oficiálně vydáno Joomla 6.0 (kódové jméno Kuimarisha) společně s Joomla 5.4 (Kutegemea). Joomla 5.1 přinesla zabezpečené TUF aktualizace, ale s Joomla 5.4 / 6.0 přichází automatické aktualizace jádra, které budou probíhat bezpečně a bez nutnosti manuálního zásahu.

Eshopy - právní úpravy pro rok 2023

22. říj 2022 16:51 #147177
Odpověď od Cony
Moderátor
No, Pilulka to má zrovna hodně zjednodušený tím, že dodává jen do ČR. Mají tedy všechny ceny doprav plošně, což je věc, kterou si lze zobrazit buď v checkout, formou alá Pilulka, nebo i formou nějakého článku, ideálně s proklikem přímo z detailu položky. Myslím, že uživatelsky by to splnilo oboje svůj účel. Ten článek má navíc ještě výhodu, že na něj kliknu v menu, ještě před tím, než vůbec začnu hledat to, co chci objednat.
U Pilulky bych viděl rozpor s tou novou úpravou v tom, že dostatečně včas neinformují o tom, že nedodávají např. na Slovensko. Resp. neinformují o tom vůbec, jen chybí pole pro výběr státu. Už jsem se naprosto reálně setkal s tím, že slovák na podobném eshopu bez výběru státu objednal, vyplnil slovenskou adresu a pak byl "strašně překvapený", že se do SK nedodává, takže souhlasím, lidi nečtou.
V rámci Phoca Cart si myslím že by šlo vyřešit i zadávání formou Pilulka (tam třeba zas ale není na první dobrou vidět dobírka, až po zakliknutí dopravy, takže to může také být matoucí), jen by se muselo zobrazit vše vedle sebe, obě adresy, způsoby dopravy a platby a pak to aktualizovat javaskriptem, dle změn ve formuláři. Většina One page to tak má, tzn. na první doboru vidím dopravy pro předvolený stát (ČR) a když změním třeba na SK, změní se mi i dopravy. 
U složitějších výpočtů se stejně vysvětlujícímu článku nelze vyhnout, protože bych hodil jednu věc do košíku, abych zkouknul dopravné, řeknu si ok, objednám tisíc dalších věcí a ejhle, doprava je úplně někde jinde... Tam by byl checkout s přímým zobrazením dopravy možná i kontraproduktivní...
Jinak na baru jsem testoval registraci a přiřazení uživatele po registraci do předvolené skupiny ne checkout :)

23. říj 2022 10:38 #147183
Odpověď od Linelabcz
Admin
Možná takto informovat o dopravě: Detail produktu na záložce + chatbot + odkaz na článek?
 
Přílohy:

23. říj 2022 15:48 #147185
Odpověď od Cony
Moderátor
To možná není špatný nápad pro Phoca Cart... Jen prostě do detailu produktu přidat další záložku, kde ať si každej napíše co chce... Ideálně možná jednoduše modul, pak si tam každý může dát úplně co chce...

23. říj 2022 16:01 #147186
Odpověď od Linelabcz
Admin
Určitě modul, pak to můžeš hodit i do článku a měníš jen obsah modulu.

23. říj 2022 22:13 #147190
Odpověď od H13
Admin
Taby v Phoca Cart lze rozšířit pomocí pluginu, a tam si člověk může vyrobit cokoliv, třeba načíst modul, článek, cokoliv.





Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
Poděkovali: Cony

25. říj 2022 11:03 - 25. říj 2022 11:12 #147195
Odpověď od Linelabcz
Admin
Ok, checkout vyřešeno.
Slevy

- neuvádět slevu vůči doporučené prodejní ceně
- slevu komunikovat jen od nejnižší ceny za kterou jsme za posledních 30dní prodávali, 
  ale jen u první slevy, pak už zvyšuju slevu, zvyšování slevy nesmí být ale přerušeno
- nově zavedené zboží ihned do slevy (cca 1:09) - nutno mít prodej aspoň chvíli za neslevněnou cenu (klidně jen pár minut)


Bude tedy vhodné uvádět historii cen na kartě produktu? Phoca cart má toto nějak řešené, ale asi to budou potřeba striktní pravidla:

V okamžiku kdy poprvé položku zlevním, musím uváděnou hodnotu slevy vztáhnout k nejnižší ceně, za kterou jsem prodával za posledních třicet dnů. Pokud dále zlevňuji, mohu používat tuto stejnou cenu i dál, ale nesmím se pohnout směrem nahoru, tzn, slevním z 1000 na 900, píšu slevu 10%, když slevím znovu za měsíc na 800, už můžu psát 20 %, když už pak ale zdražím na 850, tak už nesmím psát 15%, ale jsem zpět na 0.

ostatní e-shop řešení pro Joomla bude potřeba asi doplnit.
 

25. říj 2022 12:23 #147197
Odpověď od Cony
Moderátor
Ještě ad checkout - v příští verzi bude umět nahrávat moduly do obsahu základní plugin PCV Default, nebude tedy nutné psát vlastní plugin.

25. říj 2022 12:29 #147198
Odpověď od Cony
Moderátor
ad historie cen - nemyslím si, že je nutné uvádět nebo vůbec vést historii cen. To explicitně není nikde řečeno. V podstatě mi toto nařízení přijde jako naprosto neprokazatelné, a směřující tak maximálně na "potížisty", co eshop stále sledují a hledají záminku proč jej "naprášit". Spíš bych to tedy řešil upozorněním na provozovatele obchodu. Maximálně bych si dokázal představit nějakého pomocníka v administraci, který bude na toto upozorňovat při změně doporučené nebo základní ceny... Možná nějaký plugin, který by dopočítával pole "běžná cena"? Ten ale asi nebude zas moc populární u správců :D

25. říj 2022 18:01 - 25. říj 2022 18:02 #147206
Odpověď od Linelabcz
Admin
Provozovatele e-shopu upozornění nepotěší. Budou chtít řešení. Vyřešil bych to jako na czc :-)

 
Přílohy:

25. říj 2022 18:57 #147208
Odpověď od Cony
Moderátor
Ta ve Phoca Cart by něco takového neměl být asi problém, historie cen tam je... Otázkou je, kdo to opravdu reálně na shop nasadí :D

26. říj 2022 22:56 #147219
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

No, Pilulka to má zrovna hodně zjednodušený tím, že dodává jen do ČR. Mají tedy všechny ceny doprav plošně, což je věc, kterou si lze zobrazit buď v checkout, formou alá Pilulka, nebo i formou nějakého článku, ideálně s proklikem přímo z detailu položky. Myslím, že uživatelsky by to splnilo oboje svůj účel. Ten článek má navíc ještě výhodu, že na něj kliknu v menu, ještě před tím, než vůbec začnu hledat to, co chci objednat.
U Pilulky bych viděl rozpor s tou novou úpravou v tom, že dostatečně včas neinformují o tom, že nedodávají např. na Slovensko. Resp. neinformují o tom vůbec, jen chybí pole pro výběr státu. Už jsem se naprosto reálně setkal s tím, že slovák na podobném eshopu bez výběru státu objednal, vyplnil slovenskou adresu a pak byl "strašně překvapený", že se do SK nedodává, takže souhlasím, lidi nečtou.
V rámci Phoca Cart si myslím že by šlo vyřešit i zadávání formou Pilulka (tam třeba zas ale není na první dobrou vidět dobírka, až po zakliknutí dopravy, takže to může také být matoucí), jen by se muselo zobrazit vše vedle sebe, obě adresy, způsoby dopravy a platby a pak to aktualizovat javaskriptem, dle změn ve formuláři. Většina One page to tak má, tzn. na první doboru vidím dopravy pro předvolený stát (ČR) a když změním třeba na SK, změní se mi i dopravy. 
U složitějších výpočtů se stejně vysvětlujícímu článku nelze vyhnout, protože bych hodil jednu věc do košíku, abych zkouknul dopravné, řeknu si ok, objednám tisíc dalších věcí a ejhle, doprava je úplně někde jinde... Tam by byl checkout s přímým zobrazením dopravy možná i kontraproduktivní...
Jinak na baru jsem testoval registraci a přiřazení uživatele po registraci do předvolené skupiny ne checkout :)
 
Jo mluvím o jednoduchých e-shopech kde je více méně jen jednoduchá doprava.
Ted nevím ale oni nedodávají ani ani do PL, SK, HU, DE  to ale dost e-shopu v ČR. No ale hlavně to ještě není platné, takže rozpor tam klidně může být.
Potom se dívám znovu na pilulku a oni ten přehled mají pěkně na jedné straně v košíku (Doprava a platba). Pak mi to došlo. Ty se díváš na mobilu. Na PC je normálně na jedné straně.

Zobrazení ceny dopravy u produktu bych se velmi vyvaroval.
 

26. říj 2022 23:05 #147220
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Možná takto informovat o dopravě: Detail produktu na záložce + chatbot + odkaz na článek?
 
 
Pokud chci jako e-shop řešit rozčarované zákazníky tak bych to dal k produktu.
Lidi jsou teď naštaváni, že balíkovna posílá za 10 Kč a proč doprava 20 Kg balíku stojí to co stojí když balíkovna za 10Kč.
Balíkovna se vůbec na e-shopu nepoužívá, ale to jich neodradí od hodnocení a označení za zloděje a podvodníky za takovou cenu.

26. říj 2022 23:10 #147221
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel

Provozovatele e-shopu upozornění nepotěší. Budou chtít řešení. Vyřešil bych to jako na czc :-)

 
 
Pokud něco takového, tak do administrace ne na web.
Jen jako pomoc e-shopařům, kteří nemají úplně dokonalý přehled o svých cenách.
Zákazníkům bych tohle neukazoval. Ti dostanou svou informaci ve formě staré a nové ceny.

27. říj 2022 17:30 #147227
Odpověď od Linelabcz
Admin
Jo no to už bude na každém, zda zobrazí i zákazníkum nebo ne.

Powered by Fórum