Hodnocení článku a jaká kouzla dokáží ve strukturovaných datech

13.11.2018 13:54 281 zhlédnutí
Autor článku
Petra - STAWEBNICE.com
Článek uživatele

Odvěký problém, který řeší každý provozovatel webových stránek - jak dostat na web více lidí, a nejlépe zadarmo. Způsobů je spousta, ale dnes bych se chtěla zaměřit na jeden - hodnocení článků v Joomla! a sdílení na sociálních sítích. Aneb jak přimět návštěvníky, když už se jim váš článek líbí, aby si to nenechali pro sebe, klikli na to hodnocení a v lepším případě sdíleli odkaz na Facebooku, Twitteru, Linkedin, Google+ a jinde.

Jak přimět návštěvníky, aby hodnotili vaše příspěvky

Proč to vlastně celé dělám? Ne že bych si potřebovala zvyšovat sebevědomí udělenými hvězdičkami...ale ráda bych je použila v rámci strukturovaných dat (rich snippets) ke zviditelnění toho článku na výsledkové stránce Google kupříkladu takto:

hvezdicky rich snippets 728c6

To pak ani nemusíte být na Google první - a váš výsledek bude lépe vidět i jako třetí. 

Pro přidání strukturovaných dat na web v Joomla! můžete použít třeba plugin Google structured data od Tassose. O jeho nastavení si můžete více přečíst na mém blogu StaWEBnice. Sice obsahuje i možnost nastavit si počet hvězdiček a hodnocení ručně, a trochu to ošulit, ale Google to manuálně kontroluje a můžete si tím zadělat na slušný problém, takže se soustřeďme spíš na to, jak to hodnocení dostat od živáčků.

Jak umožnit v Joomla! hodnocení článku

V první řadě nastavte v globálním nastavení článků nebo menu zviditelnění hodnocení.

Sama jsem na svém blogu dlouho hodnocení nepoužívala - vždyť na to stejně nikdo neklikal. A když se dnes podívám na ten překlad hodnotícího boxíku, tak se ani nedivím:

hodnoceni boxik joomla 

Rozhodla jsem se, že takhle to nejde. Nevím, jestli chci změnit ten systém pro všechny, tak si zatím vytvořím jazykový přepis u sebe na webu (vyhledám jazykový soubor, který tenhle otřes obsahuje (administrator/cs-CZ/cs-CZ.plg_content_vote.ini) a pak si jednotlivé možnosti přeložím na něco chytlavějšího a běžnému Frantovi uživateli (nebo jak jsme říkali u nás na firmě bloody f*cking userovi) pochopitelnějšího. Co nahradit Volby 5 třeba - Dávám článku 5*.

Bohužel ten plugin neumí nic slušnějšího, aby každý stupeň hodnocení mohl mít vlastní popis ve stylu: Super článek (5*), Zajímavé (4*) atd. 

Takže si vytvořím přepis místo původního PLG_VOTE_VOTE="Volby %s"

prepis hodnoceni

Okamžitý efekt na webu vypadá zhruba takto. Žádná hitparáda, ale lepší než drátem do oka.

zmena hodnoceni

Sdílení na sociálních sítích

Když už máme ty hvězdičky, proč jim nedat ještě příležitost snadno sdílet článek na Facebooku, Twitteru nebo jiné sociální síti. Jednak se tak dostane k více lidem, pro které bude doporučení od přítele silnou motivací si ho přečíst. Druhak si u něj Google udělá pomyslnou čárku v notýsku Které články jsou ty nejlepší a mám je zobrazovat co nejvýše. Sdílení, lajky, tweety, pluska atd. prostě nahradily starý linkbuilding. A čím více lidí váš článek sdílí nebo dává najevo jinak, že se jim líbí, tím vyšší autority se mu dostává v očích Boha internetu jménem Google.

Možná si říkáte, že každý přeci dneska ví, jak na mobilu sdílet odkaz i bez tlačítek, nebo že umí zkopírovat obsah adresového řádku a vložit ho na Facebook. Třeba ano, ale jsou i lidé:

  • pro které je to nepřekonatelný problém, protože nejsou technicky zdatní,
  • další skupinou jsou ti neskutečně líní - proč by si přidělávali práci a
  • třetí skvadru tvoří ti, které to bez těch do očí bijících tlačítek ani nenapadne.

Pluginů, které to umí najdete celou řadu třeba v katalogu rozšíření na Joomla.org, nebo můžete využít jednoduše kód služby typu Addthis. Tam si můžete navolit jaká sdílecí tlačítka chcete používat, v jaké velikosti, barvě a typu a pak jen jednoduše vložit skript do šablony vašeho webu. Má to tu výhodu, že když si změníte nastavení ve svém účtu Addthis, tak se to projeví na webu, aniž byste museli měnit vložený kód.

Kam ikony vložit? Za mě hned nahoru pod datum zveřejnění a nebála bych se je zopakovat i dole. Hlavně ať je nikdo nehledá.

Napadla mě ještě jedna věc - když už se někomu článek líbí a dá mu hodnocení, proč ho nevyzvat ke sdílení na sociálních sítích v děkovné hlášce, kterou zobrazuje hodnotící plugin, který ve výchozím nastavení vypadá takto:

dekujeme za hodnoceni

Opět pomocí přepisu COM_CONTENT_ARTICLE_VOTE_SUCCESS si můžete vyzvat hodnotícího k další akci na sociálních sítích.

dekujeme

A takových způsobů, jak lidi přimět k akci, se určitě najde celá řada - třeba se podívejte na Engage Box (o tom někdy příště). Jen se nebojte testovat a sledovat nejen rostoucí počet hodnocení (a ono z nuly se to roste snadno), ale také dobu na stránce a bounce rate v Google analytics, abyste své návštěvníky příliš neobtěžovali.  

Buďte dobří, občané-Joomlisté!

Informace o autorovi Petra - STAWEBNICE.com
Petra je srdce projektu StaWEBnice. Po absolvování Právnické fakulty v Brně působila 5 let mimo jiné na pozici projektové manažerky, copywriterky a SEO optimalizátorky v americké IT společnosti Xacti.

Líbil se vám článek?
(4 hlasů)
Využití skrytého menu v Joomla!
Předchozí článek autora
12.11.2018 00:28 478 zhlédnutí
Využití skrytého menu v Joomla!
Článek uživatele
Využití skrytých nabídek v Joomla! možná někomu přijde jako úplná samozřejmost, ale věřím, že po...
Jak zálohovat weby v Joomla! pomocí komponenty Akeeba Backup
Následujicí článek autora
15.11.2018 07:50 288 zhlédnutí
Jak zálohovat weby v Joomla! pomocí komponenty Akeeba Backup
Článek uživatele
Nedávný článek o nejběžnějších chybách webmasterů mě inspiroval k napsání tohoto návodu, jak...

Štítky: Návod

10.12.2018 13:53 56 zhlédnutí
Novinky
Trochu povyku pro nic na Active24
Trochu povyku pro nic na Active24

Pokud vám dnes či včera přišel email z webhostingu Active24, že detekovali malware ve vašem webu a...

29.11.2018 15:49 160 zhlédnutí
Novinky
Získejte pro svůj eshop titul VirtueMart měsíce
Získejte pro svůj eshop titul VirtueMart měsíce

Chcete se pochlubit svým eshopem vytvořeným na Joomla! s rozšířením Virtuemart? Přihlaste ho do...

28.11.2018 20:27 212 zhlédnutí
Začínáme s Joomla!
Překlady textů na webech v Joomla!
Překlady textů na webech v Joomla!

Webové stránky v Joomla! jsou takové pestrobarevné stavebnice - nebo stawebnice? - skládáte je...

24.11.2018 22:22 158 zhlédnutí
Vývojářské tipy
Návod k rozšíření Free Ratings Plugin for Joomla Article od Gavick
Návod k rozšíření Free Ratings Plugin for Joomla Article od Gavick

Při svém honu za dokonalejším hodnocením článků jsem narazila na zajímavý plugin od Gavicku - Free...

23.11.2018 10:50 221 zhlédnutí
Vývojářské tipy
Změna hesla administrátora v Joomla!
Změna hesla administrátora v Joomla!

Každému se může stát, že zapomene heslo, ale na rozdíl od klasického hesla uživatele, které lze...

20.11.2018 00:00 171 zhlédnutí
Komunita Joomlaportal.cz
Joomlaportal.cz na Facebooku
Joomlaportal.cz na Facebooku

Ať už patříte mezi nadšené přivržence nebo zapřísáhlé nepřátele Facebooku, vězte, že nový...

17.11.2018 20:20 220 zhlédnutí
Vývojářské tipy
Google Signals: co vám přinesou a jak je aktivovat v Google Analytics
Google Signals: co vám přinesou a jak je aktivovat v Google Analytics

Co nového přináší Google Signals? Tato nová funkce v Google analytics v sobě zahrnuje 4 reporty, díky...

15.11.2018 07:50 288 zhlédnutí
Začínáme s Joomla!
Jak zálohovat weby v Joomla! pomocí komponenty Akeeba Backup
Jak zálohovat weby v Joomla! pomocí komponenty Akeeba Backup

Nedávný článek o nejběžnějších chybách webmasterů mě inspiroval k napsání tohoto návodu, jak...

13.11.2018 13:54 282 zhlédnutí
Začínáme s Joomla!
Hodnocení článku a jaká kouzla dokáží ve strukturovaných datech
Hodnocení článku a jaká kouzla dokáží ve strukturovaných datech

Odvěký problém, který řeší každý provozovatel webových stránek - jak dostat na web více lidí, a...

12.11.2018 00:28 478 zhlédnutí
Začínáme s Joomla!
Využití skrytého menu v Joomla!
Využití skrytého menu v Joomla!

Využití skrytých nabídek v Joomla! možná někomu přijde jako úplná samozřejmost, ale věřím, že po...

11.11.2018 00:02 346 zhlédnutí
Novinky
Hlasujte pro Joomla! v Critics’ Choice CMS Awards
Hlasujte pro Joomla! v Critics’ Choice CMS Awards

Joomla! byla spolu s Wordpressem nominována v kategorii nejlepších content management systémů...

09.11.2018 20:08 435 zhlédnutí
Novinky
Joomlashack převzal některá rozšíření PerfectWeb
Joomlashack převzal některá rozšíření PerfectWeb

Pokud jste si oblíbili a koupili některá rozšíření od Perfect - např. The Perfect Contact Form for...

10.11.2018 01:09 444 zhlédnutí
Komunita Joomlaportal.cz
Jak si vysloužit své místo v Joomla! nebi
Jak si vysloužit své místo v Joomla! nebi

Pokud existuje nějaké nebe a je v něm Joomla!, pak pravděpodobně je i peklo a v něm zákonitě i...

08.11.2018 10:32 513 zhlédnutí
Rozšíření a eshopy pro Joomla!
Neviditelná CAPTCHA v Joomla 3.9
Neviditelná CAPTCHA v Joomla 3.9

Možná jste si všimli, že kromě Privacy Tool Suite, obsahuje nejnovější verze Joomla!, která byla...

3 komentáře

H13
napsal(a) H13/13. lis 2018 15:09

Už dlouhou dobu řeším opačný problém, a to jak hodnocení skrýt. V poslední době se hodnocení stává součásti konkurenčního boje a proto se na mě obrací čím dal víc lidí s tím, abych jim poradil, jak hodnocení, ktere je negativně ovlivněno kokurenčním bojem, schovat. Zatímco na uživatelově stránce to není problém (protože se to dá kdykoliv vypnout), tak na sociálních a globálních sítích už to problém je. V tomto ohledu je na tom lépe Facebook, protože ten umožňuje nastavit skrytí hodnocení, zatímco Google toto neumožňuje. A už se mi i stalo, že někteří uživatelé ukončili AdWords jen na základě toho, že je prostě Google nenechá schovat hodnocení, které bylo ovlivněno fake komentáři a které je poškozuje.

Odkaz Komentáře
Linelabcz
napsal(a) Linelabcz/13. lis 2018 19:09

Pro eshopy je tento typ hodnocení dvojsečná zbraň. Stejně tak hodnocení eshopů na českých agregátorech a porovnávačích zboží. Jedno záporné hodnocení je většinou nutné nahradit několika kladnými hodnoceními, což větší eshop dokáže vygenerovat, ale malý eshop má problém a muže být konkurencí snadno zlikvidován. Ukončit AdWords a ukončit zápis na porovnávači zboží je rozdílný v tom, že z porovnávače zboží registrovaný eshop uživatel neodstraní. https://obchody.heureka.cz/alza-cz/recenze/ Alza dávno odešla z heureky https://www.lupa.cz/clanky/alza-konci-s-heurekou-pry-uz-neni-nezavisla/ ale jak je vidět ne zcela.

Odkaz Komentáře
Petra - STAWEBNICE.com
napsal(a) Petra - STAWEBNICE.com/13. lis 2018 22:17

Jasně, komentáře a hodnocení na FB atd je prostě problém, nemůžeš si to umáznout jako na vlastním webu, maximálně na to reagovat.
My jsme to řešili spíš v souvislosti s tím, že spousta pluginů umožňuje nastavit si ten počet hvězdiček a hodnocení ručně /i ten od Tassose/, jenže u jednoho zákazníka to Google ručně zkontroloval a poslal mu varování, že ho vyhodí z výsledků, což u eshopu, kam chodí denně přes 5000 lidí a víc jak půlka přes Google už je problém. Tak jsme si řekli, že zrovna u těch článků lidi spíš mají tendenci pochválit než shodit, je to docela dobrý nápad.

Ale ono je to i typem publika - lidi, kteří chodí sem a na můj blok nejsou trollové, co si potřebují masírovat ego v komentářích pod relativně odborným článkem.

Jinak mám už taky první negativní hodnocení na FB Stawebnice od borce, který tvrdí, že nezvedám telefony a některé weby v mých referencích už nefungují. :) Co na to říct, zeptala jsem se ho, kdy volal, neboť ztracený hovor jsem neměla, a vysvětlila, že opravdu neodstraňuju z referencí screenshoty webů, protože nestíhám ani přidávat nové. A proč bych vlastně měla, že jo?

Odkaz Komentáře

Nové články

Článek uživatele
Novinky
Trochu povyku pro nic na Active24
Článek uživatele
Vývojářské tipy
Univerzální oprava instalace Joomly
Článek uživatele
Komunita Joomlaportal.cz
Zúčastněte se průzkumu
Článek uživatele
Novinky
Wordpress

Související články