Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

Rada ohledně duševního vlastnictví

08. říj 2012 14:35 #98415
Rada ohledně duševního vlastnictví od prontik
Zkušený uživatel
Řeším ted jeden problem s programátorem a duš. vlastnictvím. A chci požádat zběhlejší v tomto směru o radu.

Oslovil jsem programátora, aby pro mě napsal plugin. Plugin na miru, tedy žádné přepsání nějakého existujícího kodu. Programator tento plugin napsal přesně podle požadavků.

Když jsem ovšem požádal programátora, aby mi odsouhlasil práva na distribuci a šíření tohoto pluginu, bylo mi řečeno, že jej můžu pouze používat, ale nesmím jej dále šířit, tedy ani nabízet volně ke stažení, ani prodávat.

Ted jsem z toho mírně v rozpacích. Za napsání pluginu je domluvena odměna pro něj v prepoctu 4.000kč (200USD).

Otázka je jasná.
Mám já jako ten který s tímto nápadem na tento plugin přišel a který si jeho výrobu zaplatil pravo s ním disponovat dle vlastního uvážení?

Dokonce mi sdělil, že přemýšlí o tom, že jej bude nabízet on pod svým jménem. To je jako normální, že si nechám něco někým napsat podle mých požadavků, zaplatim za to a nemám žadná práva k tomu?

Díky za rady...

Joomla je jako puzzle. Stačí vědět jak ty dílky k sobě poskládat.

08. říj 2012 15:01 #98416
Odpověď od Cony
Moderátor
Autorství je jasně dané, autorem je programátor. Asi by jste mohl polemizovat s nějakým spoluautorstvím, pokud jste přišel kompletně s nápadem, to už je asi otázka do jaké míry byly Vaše požadavky konkrétní, a do jaké míry je tam vložen um a know how programátora.
Pokud chcete plugin dál šířit a disponovat s ním je to otázkou nějaké licenční smlouvy s autorem. Máte práva k napsanému programu taková jaká si domluvíte.