Joomla 5.3 (17 dub 2025)
15. dubna 2025 byla oficiálně vydána nová verze populárního CMS Joomla – verze 5.3. Tato aktualizace přináší celou řadu vylepšení, vyšší bezpečnost a lepší výkon.
Eshopy - právní úpravy pro rok 2023
25. říj 2022 12:23 #147197
Odpověď od Cony

Moderátor
Ještě ad checkout - v příští verzi bude umět nahrávat moduly do obsahu základní plugin PCV Default, nebude tedy nutné psát vlastní plugin.
25. říj 2022 12:29 #147198
Odpověď od Cony

Moderátor
ad historie cen - nemyslím si, že je nutné uvádět nebo vůbec vést historii cen. To explicitně není nikde řečeno. V podstatě mi toto nařízení přijde jako naprosto neprokazatelné, a směřující tak maximálně na "potížisty", co eshop stále sledují a hledají záminku proč jej "naprášit". Spíš bych to tedy řešil upozorněním na provozovatele obchodu. Maximálně bych si dokázal představit nějakého pomocníka v administraci, který bude na toto upozorňovat při změně doporučené nebo základní ceny... Možná nějaký plugin, který by dopočítával pole "běžná cena"? Ten ale asi nebude zas moc populární u správců

25. říj 2022 18:57 #147208
Odpověď od Cony

Moderátor
Ta ve Phoca Cart by něco takového neměl být asi problém, historie cen tam je... Otázkou je, kdo to opravdu reálně na shop nasadí

26. říj 2022 22:56 #147219
Ted nevím ale oni nedodávají ani ani do PL, SK, HU, DE to ale dost e-shopu v ČR. No ale hlavně to ještě není platné, takže rozpor tam klidně může být.
Potom se dívám znovu na pilulku a oni ten přehled mají pěkně na jedné straně v košíku (Doprava a platba). Pak mi to došlo. Ty se díváš na mobilu. Na PC je normálně na jedné straně.
Zobrazení ceny dopravy u produktu bych se velmi vyvaroval.
Odpověď od xunil

Zkušený uživatel
Jo mluvím o jednoduchých e-shopech kde je více méně jen jednoduchá doprava.No, Pilulka to má zrovna hodně zjednodušený tím, že dodává jen do ČR. Mají tedy všechny ceny doprav plošně, což je věc, kterou si lze zobrazit buď v checkout, formou alá Pilulka, nebo i formou nějakého článku, ideálně s proklikem přímo z detailu položky. Myslím, že uživatelsky by to splnilo oboje svůj účel. Ten článek má navíc ještě výhodu, že na něj kliknu v menu, ještě před tím, než vůbec začnu hledat to, co chci objednat.
U Pilulky bych viděl rozpor s tou novou úpravou v tom, že dostatečně včas neinformují o tom, že nedodávají např. na Slovensko. Resp. neinformují o tom vůbec, jen chybí pole pro výběr státu. Už jsem se naprosto reálně setkal s tím, že slovák na podobném eshopu bez výběru státu objednal, vyplnil slovenskou adresu a pak byl "strašně překvapený", že se do SK nedodává, takže souhlasím, lidi nečtou.
V rámci Phoca Cart si myslím že by šlo vyřešit i zadávání formou Pilulka (tam třeba zas ale není na první dobrou vidět dobírka, až po zakliknutí dopravy, takže to může také být matoucí), jen by se muselo zobrazit vše vedle sebe, obě adresy, způsoby dopravy a platby a pak to aktualizovat javaskriptem, dle změn ve formuláři. Většina One page to tak má, tzn. na první doboru vidím dopravy pro předvolený stát (ČR) a když změním třeba na SK, změní se mi i dopravy.
U složitějších výpočtů se stejně vysvětlujícímu článku nelze vyhnout, protože bych hodil jednu věc do košíku, abych zkouknul dopravné, řeknu si ok, objednám tisíc dalších věcí a ejhle, doprava je úplně někde jinde... Tam by byl checkout s přímým zobrazením dopravy možná i kontraproduktivní...
Jinak na baru jsem testoval registraci a přiřazení uživatele po registraci do předvolené skupiny ne checkout
Ted nevím ale oni nedodávají ani ani do PL, SK, HU, DE to ale dost e-shopu v ČR. No ale hlavně to ještě není platné, takže rozpor tam klidně může být.
Potom se dívám znovu na pilulku a oni ten přehled mají pěkně na jedné straně v košíku (Doprava a platba). Pak mi to došlo. Ty se díváš na mobilu. Na PC je normálně na jedné straně.
Zobrazení ceny dopravy u produktu bych se velmi vyvaroval.
26. říj 2022 23:05 #147220
Lidi jsou teď naštaváni, že balíkovna posílá za 10 Kč a proč doprava 20 Kg balíku stojí to co stojí když balíkovna za 10Kč.
Balíkovna se vůbec na e-shopu nepoužívá, ale to jich neodradí od hodnocení a označení za zloděje a podvodníky za takovou cenu.
Odpověď od xunil

Zkušený uživatel
Pokud chci jako e-shop řešit rozčarované zákazníky tak bych to dal k produktu.Možná takto informovat o dopravě: Detail produktu na záložce + chatbot + odkaz na článek?
Lidi jsou teď naštaváni, že balíkovna posílá za 10 Kč a proč doprava 20 Kg balíku stojí to co stojí když balíkovna za 10Kč.
Balíkovna se vůbec na e-shopu nepoužívá, ale to jich neodradí od hodnocení a označení za zloděje a podvodníky za takovou cenu.