Jak jsou na tom pagebuildery s kodem a tim padem se SEO?

Jasně, to může být pro někoho jedno z plus. Na druhou stranu když se rozumně předpřipraví šablona, page builder mi přijde nadbytečný.radek napsal: Cony, tak zrovna ty, si s kodem tykas, ale pro amatery je PB super vec. Ja pouzivam trvale dva a jeden sem tam zkusim. Ted jsem dokonce zjistil, ze nema ty shluky kodu. Jen zrovna tento nemam koupenej a nejmin se mne libi.
radek napsal: Ahoj,
tak me tak dnes napadlo se znovu podivat na zdrojovy kod, co produkuji pagebuildery. Je to porad stejny. zmet silenych shluku cehosi, kde se obcas vyskytne to nejdulezitejsi - text pro vyhledavace.
Vy, kdo tady rozumite programovani, je ten kod tak spatny, ze se to nema pouzivat nebo je to dnes uz nejak jedno a vyhledavace si to z toho vycucnou? Najdou to tam a ma smysl to pouzivat nebo se tim stranka pohrbi? Proc se ptam? Protoze predelavam jeden web a uz jsem si na PB zvykl a nechci se s tim drbat rucne. Chci to tam naflakat v PB.
Pouzivam 2 PB a jeden obcas a vsechny maji silenou zmet, kde je ta zmet ku textu cca 50:1. To jen od oka odhaduju.
Kratoucky priklad jedne změti, je treba tady (v chrome to jede): view-source:https://try.sppagebuilder.com/index.php/4-business
Dik za rady.
Asi nechápu, kde je problém. V PB je většinou možnost to hned minify a gzipovat. Pokud tuhle volbu zapnu, tak to potom vypadá nečitelně. To je jasné. Stačí použít třeba html-beautifier a potom to hned vypúadá líp. To samé css.
Takže tohle:
je jen zkomprimované tohle:
[Upraveno Moderátorem]

Tvuj priklad z Joomshaperu sice kod pro oko zprehledni, ale co to udela pro vyhledavac netusim. Vyhledavac nema oko a jak funguje, to fakt netusim. Navic ten balast tam zustava. Tim nechci shazovat buildery, sam je pouzivam, ale kolikrat jsem se zamyslel, co to vlastne zpusobuje pro vyhledavace.
Jinak ted jsem se v rychlosti dival na PB od Joomshaperu a od Themexpertu a nikde tam gzip nevidim, ale neprolizal jsem to do vsech detailu.

radek napsal: Problem je v tom, co popsal cony, tak jsem to myslel i ja. Je tam proste hromada silenyho balastu a moje otazka znela, jak si s tim poradi vyhledavace a jestli je to dnes jeste nutny resit nebo si s tim vyhledavace poradi?
Já se pořád držím starého pravidla, že se weby dělají pro lidi, ne pro vyhledávače. Takže tohle mě absolutně netrápí. Předpokládám totiž, že vyhledávač zajímá text v obsah webu. Ne to, v kolika divech je daný text zanořen. A ta minifikace je hlavně o mazání mezer s čímž si určitě poradí. Je to stroj a mu to příjde přehledné. Ne jako lidskému oku.
Trofnu si tvrdit, že pokud chceš co "nejmíň balastu", tak to bude chtít najít co nejjednodušší builder. Protože pokud má plno héblátek a nastavení, tak to prostě vždy bude vypadat takhle. Já Používal roky Joomlashine. Poslední rok používám na obsahovou část QUIX od ThemeXpert a na tvorbu template Astroid od Joomladev . A v tomhle pohledu je to naprosto stejný

Jinak QUIX lze pořídit v základním balíčku zdarma. Astroid je totálně zdarma a nikdy placený nebude.
Nicmene, jak jsem taky psal, jeden web mam udelanej jen z PB a vyhledavace ho v pohode vidi a berou.
Quix znam a pouzivam ho od zacatku, co ho vydali. Mam placenou verzi, ale to nic nemeni na tom, ze je to smejd, ktery ma vic problemu, nez uzitku. Priklad prechod z 1.9. na verzi 2, kdy nic nefungovalo a muselo se vse delat znovu. Dalsi priklady se daji najit na jejich FB strance.
Proste myslenka predbehla realizaci. Myslenka je dobra, ale realizace je hnus. Nejsem programator, ale ti indonesani nebo co to je, asi moc dobri nebudou. VIz dalsi superprogramatori a coderi, co delaji ruzne programy. ZNam v CR par programatoru, kteri rikaji, ze tak hrozny a velky kod nikdy nebyval. Tyka se to jak bezneho SW, tak treba i OS.
Nicmene nechci PB hanit, pres vsechny zremy nevyhody je pouzivam a jen jsem chtel vedet, jestli nekdo chytrejsi vi neco vic.
Já mám zase naopak s Quix jen samé dobré zkušenosti. Taky jej mám od úplného začátku a neměl jsem jediný problém.
Ano, většina nových věcí pochází poslední dobou od řecka dál na východ. A je to logické. Když přihlédneš k jejich životní úrovni, tak mají víc času na daný úkol než nějaký evropan. Nebo naopak . . . koupíš licenci na rok za rozumný peníz. Pak se podíváš na "kvalitní" rozšíření pocházející z evropy či USA a zjistíš, že jsou s cenovou politikou úplně někde jinde a za licenci na jeden web dáš víc, než roční předplatné za developerskou licenci jinde.
Já používám buildery protože je to jednodušší = levnější pro klienta. A zastávám názor viz výše, takže si z toho hlavu nedělám.
PS: Možná zkus napsat na jpw. Tam chodí všichni a je reálná šance, že dostaneš vícero odpovědí.

Já se pořád držím starého pravidla, že se weby dělají pro lidi, ne pro vyhledávače.
Obdivuji Vaše zapálení a rozhodně souhlasím u webů, u kterých se nehoní pozice na prvních 3 místech na první stránce vyhledávače Google.
Až budete takový web dělat, tak zapomenete na page-buldery a podobné srákory, protože i ten rozdíl 19kb a 1,9kb bude rozhodující zda tam budete anebo ne.
Ale na jednoduché weby rozhodně doporučuji. Používáme od Joomlartu a weby zmákla kolegyně, která vůbec joomla neumí, za 1 den.
MiniJoomla! - www.minijoomla.cz - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

- SEO faktorů je přes 200 a ten "bordel" se týká pouze pár těchto faktorů.
- Ačkoliv Google málo kdy potvrdí důležitost jednotlivých faktorů, vycházejme z jeho hlavní myšlenky, že weby máme dělat prvně pro uživatele, pak až pro vyhledávače - uživateli je jedno, jaký máte kód, jde mu spíše o přehlednost, rychlost načtení a aby našel co hledá.. Tohle bude pro SEO daleko daleko silnější argument, než jak moc dokonale je napsaný kód. S PB nemám problém se dostat na cca 1s rychlost načtení u cca 3MB stránky (z toho cca 1.8 MB jsou obrázky).
- Na otázku, zdali se Google vyzná v kódu a vycucá si z toho texty - jednoznačně ano - Google hodnotí stránku tak, že si ji prvně celou vykreslí, čili "vidí" přesně to, co uživatel. Vadí mu spíše prvky jako schovaný text, popup okna,...
- Ať už je kód v PB nebo není, vždy si zaslouží pozornost a dá se hodně vyladit.
- Z onpage faktorů bych spíš řešil interní prolinkování, přehlednou strukturu, tvorbu kvalitního obsahu, rychlost webu, klíčová slova a pak se spíš soustředit na offpage.
- Google jde s dobou a PB do ní rozhodně patří, to jak byl kód pro SEO důležitý dříve, dnes už neplatí
- Kdo chce honit první pozice v konkurenčním sektoru, nemyslím si, že to bude o kódu, ale spíše o kvalitních zpětných odkazech z důvěryhodných a tématických zdrojů.
