Je aktualizace Joomly nutná?
v administraci Joomly už mi nějakou dobu svítí varování "aktualizujte na 3.8.13.". V administraci jsem se ale dočetla, že má nainstalovaná Jommla má verzi 3.8.2. Něco tedy není v pořádku. Můžete mi prosím někdo poradit, jestli tedy mám aktualizaci provést nebo ne?
Moc děkuji za rady a přeji pěkný den! K.

Před aktualizací ale určitě web zazálohujte, může se stát, že některé z rozšíření není s novou verzí kompatibilní, i když v tomto případě by to mělo být s největší pravděpodobností v pořádku.

Pokud nejsi s verzemi nějak moc extra pozadu, myslím, že se nic moc nestane. Popisovaný problém třeba zmizí sám v nějaké další verzi.
Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.
MaK.
--- -- -

Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.
Existují služby, kde máš např. seznam svých 50 Joomla! stránek a updatuješ hromadně, ale bohužel takový servis už něco stojí. Úplně automatický update ale může také být pekelný nástroj, tam už člověk musí přesně vědět, co dělá (že nemá nějaký override, nějakou modifikaci, že budou fungovat rozšíření, atd.)
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
děkuji vám za odpovědi.
provedla jsem všechna opatření proti ztrátě dat a dnes jsem zkusila aktualizovat, ale neúspěšně, zkoušela jsem to víc x, vždy to skončilo tím, že prohlížeč zobrazil bílou stránku s hláškou, že se stránku nepodařilo otevřít. Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci. Zkoušela jsem aktualizovat Online - jen klik v administraci na tlačítko "Instalovat aktualizaci" a také jsem zkoušela "Nahrát a aktualizovat" pomocí zip souboru. Zkoušela jsem to ve dvou různých prohlížečích (Safari, Chrom), ve všech uvedených případech byla výsledkem bílá stana prohlížeče.
Máte prosím někdo podobnou zkušenost?
Děkuji. K.

Těžko radit...
U koho hostujete?
Máte dostatek volného místa v úložišti?
V nabídce Systém - Systémové informace - Práva složek je vše zelené?
Před pokusem o aktualizaci ještě můžete opravit databázi v Rozšíření - Spravovat - Databáze, vyčistit cache v Systém - Promazat prošlou mezipaměť a uvolnit případně další místo pomocí FTP manageru vymazáním obsahu složky TMP vaší Joomly.
Aktualizaci lze provést ještě přes FTP, kdysi jsem o tom sesmolil článek pro J2.5, ale v principu se nic nezměnilo: nahrát soubory Joomly na FTP a opravit databázi... www.bongovo.cz/joomla/6-jak-aktualizovat-joomlu-2-5-x
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

MaK.
H13 napsal:
Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.
Existují služby, kde máš např. seznam svých 50 Joomla! stránek a updatuješ hromadně, ale bohužel takový servis už něco stojí. Úplně automatický update ale může také být pekelný nástroj, tam už člověk musí přesně vědět, co dělá (že nemá nějaký override, nějakou modifikaci, že budou fungovat rozšíření, atd.)
--- -- -

MaK.
ketynkat napsal: Dobrý den,
děkuji vám za odpovědi.
provedla jsem všechna opatření proti ztrátě dat a dnes jsem zkusila aktualizovat, ale neúspěšně, zkoušela jsem to víc x, vždy to skončilo tím, že prohlížeč zobrazil bílou stránku s hláškou, že se stránku nepodařilo otevřít. Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci. Zkoušela jsem aktualizovat Online - jen klik v administraci na tlačítko "Instalovat aktualizaci" a také jsem zkoušela "Nahrát a aktualizovat" pomocí zip souboru. Zkoušela jsem to ve dvou různých prohlížečích (Safari, Chrom), ve všech uvedených případech byla výsledkem bílá stana prohlížeče.
Máte prosím někdo podobnou zkušenost?
Děkuji. K.
--- -- -

Firewall v počítači s tím nemá co do činění. Bílá stránka obvykle ukazuje na nějaký nekompatibilní plugin. Jak psal Max, před aktualizací Joomly zaktualizovat vše ostatní. Popř. vypnout dočasně pluginy třetích stran.ketynkat napsal: Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci.

Zkuste nejdřív v globální konfiguraci na záložce "Server" zapnout "Hlášení chyb" na "maximum" potom zkuste dát provést aktualizaci a uvidíte co Vám to vypíše na té bílé stránce.
Zkuste sem pak hodit výpis a uvidíme jestli nekončíte na nějakém fatálu.
Jinak jak sdělují ostatní diskutující, firewall na to vliv nemá a prohlížeč pokud nemáte naprosto obskurní verzi, která by mohla vykázat nějakou js chybu také ne (myslím xx let starý).
Největší pravděpodobnost bude ve starém pluginu nebo špatně napsaném pluginu.
Pěkný den všem.
moc děkuji za vaše názory a rady.
Dnes jsem se dostala k dalšímu pokusu aktualizace Joomly za pomocí zde uvedených rad.
Udělala jsem toto:
- zkontrolovala práva složek (všechny zelené)
- promazala prošlou mezipaměť v administraci Joomly
- zkontrolovala databázi (nepotřebovala opravu)
- a vymazala jsem obsah složky TMP (byl tam jeden soubor s názvem index.html)
…a spustila aktualizaci formou vybrat soubor—nahrát a aktualizovat v administraci Joomly. Vyskočilo malé okno s chybou “the archive file is corrupt, truncated or archive parts are missing”, tak jsem do složky TMP vrátila smazaný soubor s názvem index.html. Díky této velké změně, že se mnou vlastně proces začal aspoň trošku komunikovat

Ať to bylo čímkoliv, pokud je poslední obrázek v pořádku, a mají ho takto všechni po aktualizaci, tak jsem spokojená.
Nyní mám složku TMP prázdnou.
V adresáři mi zůstal soubor /subdomains/www/Joomla_3 . Mám jej taky odstranit?
Děkuji vám. K.
zde fotodokumentace

Tipnul bych si na nějaké zbytky po migraci. A jak jsem viděl u různých bastlířů, tak různých instalací Joomly, záloh a pseudozáloh o kterých nikdo neví, tam mívají mraky. Nejen, že je to bezpečnostní riziko, ale také to zabírá místo na hostingu. A pak se právě nemusí dostávat volného místa (systémových prostředků).
Hostujete na Wedos? Opravte si také práva ke složkám a souborům: Při hlaste se do administrace hostingu a v Webhosting - Oprava práv souborů klikněte na tlačítko Opravit práva souborů...
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Umíte se na webový prostor připojit přes FTP?
Hostujete kde?
Díky
Honza