Je aktualizace Joomly nutná?

Kateřina
11. říj 2018 14:06 - 21. říj 2018 22:35 #137217
Dobrý den,
v administraci Joomly už mi nějakou dobu svítí varování "aktualizujte na 3.8.13.". V administraci jsem se ale dočetla, že má nainstalovaná Jommla má verzi 3.8.2. Něco tedy není v pořádku. Můžete mi prosím někdo poradit, jestli tedy mám aktualizaci provést nebo ne?
Moc děkuji za rady a přeji pěkný den! K.
Přílohy:

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cony
11. říj 2018 14:20 - 11. říj 2018 14:20 #137218
Obecně ano, rozhodně je lepší mít Joomlu aktuální. Zde naleznete seznam verzí s popisem, co aktualizace mění, nebo opravuje, mezi verzí 3.8.2 a 3.8.13 je opraveno několik bezpečnostních problémů.

Před aktualizací ale určitě web zazálohujte, může se stát, že některé z rozšíření není s novou verzí kompatibilní, i když v tomto případě by to mělo být s největší pravděpodobností v pořádku.
Poděkovali: Kateřina

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Marián Kábele
12. říj 2018 11:36 #137239
Osobně své Joomla weby upgraduju vždy s nějakým zpožděním. Občas je v nové aktualizaci bug a pak je třeba lepší počkat. Doporučuji vždy nejprve zálohovat, pak upgradovat všechny komponenty, moduly, pluginy a až nakonec Joomlu.

Pokud nejsi s verzemi nějak moc extra pozadu, myslím, že se nic moc nestane. Popisovaný problém třeba zmizí sám v nějaké další verzi.

Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.

MaK.

--- -- -
Poděkovali: Kateřina

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od H13
12. říj 2018 14:08 #137242

Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.


Existují služby, kde máš např. seznam svých 50 Joomla! stránek a updatuješ hromadně, ale bohužel takový servis už něco stojí. Úplně automatický update ale může také být pekelný nástroj, tam už člověk musí přesně vědět, co dělá (že nemá nějaký override, nějakou modifikaci, že budou fungovat rozšíření, atd.)

Phoca Gallery - http://www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie (Joomla!)
Phoca Guestbook - http://www.phoca.cz/phocaguestbook - kniha návštěv (Joomla!)
Phoca Download - http://www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů (Joomla!)
Phoca Cart - http://www.phoca.cz/phocacart - e-shop,...

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Kateřina
12. říj 2018 14:23 #137244
Dobrý den,
děkuji vám za odpovědi.

provedla jsem všechna opatření proti ztrátě dat a dnes jsem zkusila aktualizovat, ale neúspěšně, zkoušela jsem to víc x, vždy to skončilo tím, že prohlížeč zobrazil bílou stránku s hláškou, že se stránku nepodařilo otevřít. Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci. Zkoušela jsem aktualizovat Online - jen klik v administraci na tlačítko "Instalovat aktualizaci" a také jsem zkoušela "Nahrát a aktualizovat" pomocí zip souboru. Zkoušela jsem to ve dvou různých prohlížečích (Safari, Chrom), ve všech uvedených případech byla výsledkem bílá stana prohlížeče.

Máte prosím někdo podobnou zkušenost?

Děkuji. K.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bong
12. říj 2018 15:13 #137245
Bílá stránka při pokusu o instalaci (to je i aktualizace) má nejčastěji původ v nedostatku systémových prostředků hostingu, nebo třeba špatnými oprávněními ke složkám a souborům...

Těžko radit...
U koho hostujete?
Máte dostatek volného místa v úložišti?
V nabídce Systém - Systémové informace - Práva složek je vše zelené?


Před pokusem o aktualizaci ještě můžete opravit databázi v Rozšíření - Spravovat - Databáze, vyčistit cache v Systém - Promazat prošlou mezipaměť a uvolnit případně další místo pomocí FTP manageru vymazáním obsahu složky TMP vaší Joomly.

Aktualizaci lze provést ještě přes FTP, kdysi jsem o tom sesmolil článek pro J2.5, ale v principu se nic nezměnilo: nahrát soubory Joomly na FTP a opravit databázi... www.bongovo.cz/joomla/6-jak-aktualizovat-joomlu-2-5-x

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Marián Kábele
12. říj 2018 16:03 #137246
Ano, existují, ale stojí balík peněz a nejsou moc určené pro 1 web. Navíc stejně musíš manuálně někam klikat. Automaticky to na Joomlu, pokud vím, zatím nikdo nevymyslel.

MaK.

H13 napsal:

Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.


Existují služby, kde máš např. seznam svých 50 Joomla! stránek a updatuješ hromadně, ale bohužel takový servis už něco stojí. Úplně automatický update ale může také být pekelný nástroj, tam už člověk musí přesně vědět, co dělá (že nemá nějaký override, nějakou modifikaci, že budou fungovat rozšíření, atd.)


--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Marián Kábele
12. říj 2018 16:04 #137247
A zálohu máš / nemáš? Pokud ano, povedlo se obnovit web ze zálohy?

MaK.

ketynkat napsal: Dobrý den,
děkuji vám za odpovědi.

provedla jsem všechna opatření proti ztrátě dat a dnes jsem zkusila aktualizovat, ale neúspěšně, zkoušela jsem to víc x, vždy to skončilo tím, že prohlížeč zobrazil bílou stránku s hláškou, že se stránku nepodařilo otevřít. Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci. Zkoušela jsem aktualizovat Online - jen klik v administraci na tlačítko "Instalovat aktualizaci" a také jsem zkoušela "Nahrát a aktualizovat" pomocí zip souboru. Zkoušela jsem to ve dvou různých prohlížečích (Safari, Chrom), ve všech uvedených případech byla výsledkem bílá stana prohlížeče.

Máte prosím někdo podobnou zkušenost?

Děkuji. K.


--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cony
14. říj 2018 23:43 #137260

ketynkat napsal: Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci.

Firewall v počítači s tím nemá co do činění. Bílá stránka obvykle ukazuje na nějaký nekompatibilní plugin. Jak psal Max, před aktualizací Joomly zaktualizovat vše ostatní. Popř. vypnout dočasně pluginy třetích stran.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od hrackar
15. říj 2018 07:11 - 15. říj 2018 07:14 #137262
Dobré ráno,

Zkuste nejdřív v globální konfiguraci na záložce "Server" zapnout "Hlášení chyb" na "maximum" potom zkuste dát provést aktualizaci a uvidíte co Vám to vypíše na té bílé stránce.

Zkuste sem pak hodit výpis a uvidíme jestli nekončíte na nějakém fatálu.

Jinak jak sdělují ostatní diskutující, firewall na to vliv nemá a prohlížeč pokud nemáte naprosto obskurní verzi, která by mohla vykázat nějakou js chybu také ne (myslím xx let starý).

Největší pravděpodobnost bude ve starém pluginu nebo špatně napsaném pluginu.

Pěkný den všem.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Kateřina
15. říj 2018 11:30 #137266
Dobrý den,

moc děkuji za vaše názory a rady.
Dnes jsem se dostala k dalšímu pokusu aktualizace Joomly za pomocí zde uvedených rad.
Udělala jsem toto:

- zkontrolovala práva složek (všechny zelené)
- promazala prošlou mezipaměť v administraci Joomly
- zkontrolovala databázi (nepotřebovala opravu)
- a vymazala jsem obsah složky TMP (byl tam jeden soubor s názvem index.html)

…a spustila aktualizaci formou vybrat soubor—nahrát a aktualizovat v administraci Joomly. Vyskočilo malé okno s chybou “the archive file is corrupt, truncated or archive parts are missing”, tak jsem do složky TMP vrátila smazaný soubor s názvem index.html. Díky této velké změně, že se mnou vlastně proces začal aspoň trošku komunikovat :-) (do té doby jsem viděla jen zmíněnou bílou stánku), řekla jsem si, že to zkusím ještě jednou a provedla jsem znovu aktualizaci přes administraci, ale tentokrát formou on-line aktualizace. Všimla jsem totiž toho, že v kořenovém adresáři se již nachází soubor /subdomains/www/Joomla_3, na první pozici ještě před /subdomains/www/administrator, to byl další důkaz toho, že se něco konečně děje. Během toho dalšího online pokusu vyskočilo opět další okno ERROR: could not open /subdomains/www/tmp/index.html for writing., což je stejná hláška jako předtím. Šla jsem do adresáře joomly, přesvědčit se, jestli tam ten soubor je, a znovu jsem ho vymazala (předtím jsem se zde v diskuzích přesvědčila, že složka TMP má být prázdná). A znovu jsem spustila online aktualizaci přes administraci Joomly. A najednou bylo hotovo. Vypadá to, že Joomla je aktuální. Nechápu co se ve skutečnosti semlelo s tím souborem index.html.
Ať to bylo čímkoliv, pokud je poslední obrázek v pořádku, a mají ho takto všechni po aktualizaci, tak jsem spokojená.
Nyní mám složku TMP prázdnou.
V adresáři mi zůstal soubor /subdomains/www/Joomla_3 . Mám jej taky odstranit?

Děkuji vám. K.

zde fotodokumentace






Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bong
15. říj 2018 19:45 #137274
Složka /subdomains/www/Joomla_3 tam nemá co dělat. A podle mého s aktualizací nijak nesouvisí pokud tedy máte Joomlu v složce www a nemáte nějak podivně nastavené cesty (k TMP a LOGS) v konfiguraci Joomly.

Tipnul bych si na nějaké zbytky po migraci. A jak jsem viděl u různých bastlířů, tak různých instalací Joomly, záloh a pseudozáloh o kterých nikdo neví, tam mívají mraky. Nejen, že je to bezpečnostní riziko, ale také to zabírá místo na hostingu. A pak se právě nemusí dostávat volného místa (systémových prostředků).


Hostujete na Wedos? Opravte si také práva ke složkám a souborům: Při hlaste se do administrace hostingu a v Webhosting - Oprava práv souborů klikněte na tlačítko Opravit práva souborů...

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Ernst
15. říj 2018 20:43 #137276
zkontrolovala jste si, zda tam ten soubor co nejde otevřít je a zda na něj máte dostatečná práva? (viz obrázek 3/4)

Umíte se na webový prostor připojit přes FTP?

Hostujete kde?

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od honza999
25. říj 2018 20:40 #137297
Vidím že se tady poztrácelo dost odpovědí, jestli si to dobře pamatuji tak hosting je u banánu mám tam podobný problém,při pokusu o aktualizaci joomla u bananu vyběhne pouze hláška, že k servru se nelze připojit, myslel jsem že to může být přechodem na verzi PHP 7, poněvadž po změně verze PHP byl problém s připojením k databázi(musel jsem změnit heslo k databázi), ale ten jsem měl i u Endory na testovacím webu. U Endory aktualizace již probíhá bez problémů, ale s Banánem pořád trvá.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od honza999
19. lis 2018 11:15 #137803
Můžete se mě prosím ozvat, zda jste nějak vyřešila problém s aktualizací JOOMLA ? Taky v současné době řeším tento problém s technickou podporou od bananu, ale zatím jsem moc nepokročil.
Díky
Honza

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.