Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

Idea Phoca Cart

03. pro 2014 17:32 #119214
Odpověď od H13
Admin
Ahoj,

1) pro Beta2 bych chtěl udělat přípravu pro filtorování, tedy např. view items, kde by se filtrovali položky a záměr je takový, že by se měly filtrovat podle vícero kritérií, např. i podle tagů, atd. atd. - asi se začne u základních věcí a postupně se budou přidávat další - ale ještě se musím podívat jak filtrace funguje - zda jen např. v kategorii,nebo celkově, jestli je zobrazení společné pro hledání a filtrování, nebo jestli filtrování a hledání má být oddělené (např. hledání napříč celým shopem, a filtrování např. napříč kategoríí - jde vždy o funkčnost - možnost a proti tomu stojí optimalizace výkonu) ... takže, pokud má někdo dobrý rady k filtrování, rád si je poslechnu (pročtu)

2) ano, jak píše Bong, podívám se na to u Beta2

3) myslíš pod krátkým popisem? v Category View - nastavit to nejde, ale můžu to zkusit implementovat, pokud máš nějakej screenshot jak by to mohlo vypadat, byl bych za něj rád.

4) No to je otázka? :idea: - když bude podpora fulltextu Joomly! (stačí na to jednoduchý search plugin), pak se výsledky budou zobrazovat v komponentě com_search a budou stejně vedený jako ostatní výsledky (např. limit u Phoca Gallery je ten, že se tam nezobrazují obrázky a musí se upravit com_search) A teď má to vůbec cenu implementovat to, nebo prostě udělat vlastní vyhledávání a zobrazovat výsledky v items view (zobrazení by bylo stejné jako v category view)???

5) Teď abych to nepopletl, je to stejná nebo podobná funkce jako "featured" u článků? Chápu to správně, že např. u zboží zatrhneš "featured" a např. tři položky budou featured, tak se ti zobrazí na první pozici. Potom by to možná chtělo parameter v Options: "Featured Text" - tedy, aby si to "featured" každý pojmenoval podle sebe, např. "Akce" - a nějakej štítek s tímhle slovem "Akce" by se pak zobrazoval u těch položek?

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

12. pro 2014 13:46 #119318
Odpověď od Bong
Moderátor
Máme tu překlad Phoca Cart do slovenštiny: www.bongovo.cz/ke-stazeni/category/131-phoca-cart

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

12. pro 2014 14:27 #119320
Odpověď od H13
Admin
Naozaj, no to je skvelá správa. Bolo by krásne, keby aj ostatné štáty mali takýchto Bongov. :-)

Ďakujem.

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

12. pro 2014 17:09 #119321
Odpověď od Cony
Moderátor
ad 1/ Myslím že by bylo šikovné, kdyby filtrování bylo paralelní záležitostí k výběru kategorie. Tzn items view by zobrazilo položky které odpovídají zvolené kategorii (popř. podkategoriím, v závislosti na nastavení), pokud by byla zvolena a zároveň by se odfiltrovali podle zvolených tagů, parametrů apod. Prostě mít více možností a k tomu umožnit vytvářet příslušné položky menu, když někdo bude chtít.
Jsou určité shopy (typicky s pneumatikami), kde kategorie v podstatě nejsou, a zákazník se dopracovává ke své položce jen výběrem z filtrů.
Ideální by bylo i pokud by se dalo filtrovat více hodnot jednoho parametru najednou (chci velikost 36 nebo 37) a pokud by se filtry pamatovaly (v session), aby je člověk při rozkliku detailu a pak návratu do seznamu nemusel znovu zaškrtávat. Na druhou stranu, pokud přejde do jiné kategorie klikem na menu, filtry by se měly ztratit...

ad 4/ To by asi bylo řešitelné zabudováním do bodu 1 - prostě jeden z možných filtrů by bylo fulltext hledání. Klasické Joomla hledání je dle mého pro shop dost nepoužitelné - není obrázek, není cena, není přidat do košíku atd...

ad 5/ Opět bych řekl, že je zbytečné to řešit sólo, Featured produkt může být prostě jeden z parametrů. nebo tagů. Nebudete pak omezený pouze na featured, ale můžete mít např. Novinky, Akce, Outlet... prostě co si vymyslíte. Případné moduly nebo položky menu se pak mohou odkazovat na příslušný parametr (tag) a fungovat na základě výběru jako bod 1

Ještě bych se zeptal, pokud vím žádná z hoca komponent nepoužívá klasický Joomla Updater, je v plánu jej využívat? Je to trochu zbytečná práce navíc kontrolovat aktualizace Phoca rozšíření ručně...

12. pro 2014 22:37 - 12. pro 2014 22:38 #119322
Odpověď od H13
Admin
Ahoj,

1) no to je právě otázka, zda parametry v session, aby si to stránka pamatovala nebo přes GET/POST, aby k tomu mohl být vytvořen i link - protože pokud je něco v session, tak link samozřejmě nefunguje (možná nějaká kombinace, nevím, uvidíme)

Updater - zatím jsem se k tomu nedostal, jsou důležitější věci, navíc pořád řeším problém s SQL u updatů - nefunguje v Joomle! jak má - dřív měly Phoca rozšíření svůj vlastní instalační proces - tam bylo pár problémů, pak jsem ho předělal na Joomla! standardní a těch problému je teď mnohonásobně víc (problém s tím, že se komponenta nenainstaluje, pokud např. existuje nějakej předchozí soubor, složka nebo něco v databázi, o update SQL vůbec nemluvím, to je pořád v řešení - podle mě je zvolena špatná metoda - že se napíše nějaká verze do databáze a podle ní se to kontroluje, že není tak učinný jako když se rovnou přes SQL zkontroluje, jestli např. sloupec nebo tabulka existuje)... takže s Updaterem to bude na dýl :-( :-( Navíc, v poslední době se rozšiřuje názor, že ony ty automatické updaty nejsou to pravé ořechové, protože, když updatuješ software na PC, je to Ok, ale pokud se ti automaticky updatuje něco na živým serveru a např. to zapřičiní nefunkčnost ostatních částí, pak máš problém, protože řekněme si upřímě, vidím tlačítko automatický update, kliknu na něj a nestarám se - žádná záloha, nic. Takhle si udělám zálohu, stáhnu novou verzi a updatuju, pokud něco nefunguje, pak vrátím změny zpět, atd. Při automatickým updatu prostě někdo klikne "updatovat", v horším případě vše najednou a pak vzniká problém - a na živým serveru je to velkej problém :-( :-(

Ono není všechno tak jednoznačný jak to vypadá, když si aktualizuju Firefox na Androidu, rozhodně mě nemusí potkat katastrofa jako když by mi aktualizace něčeho na serveru shodila celej web :idea:

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

13. pro 2014 00:26 - 13. pro 2014 00:26 #119323
Odpověď od Cony
Moderátor
No na druhou stranu, pokud update dělám (nebo mám možnost udělat), tak si s ním musím umět poradit. Pokud jde do administrace někdo, kdo by si s tím neporadil, tak mu můžeš zakázat komponentu pro instalace, a aktualizovat prostě nebude. Navíc Akeeba v PRO verzi umí dělat "body obnovy" - v praxi jsem to zatím nikdy nepoužil, ale test jsem dělal a fungovalo to OK.

Ono by možná alespoň pro začátek stačilo jen upozornění tj. udělat feed se scestným odkazem na stažení, viděl jsem to u některých placených rozšíření. Prostě se ukáže, že je dostupný update standardním způsobem, ale jelikož je odkaz zcestný, nainstalovat nejde...

Mimochodem - nedávno jsem někde četl, že Apple vydal update pro nové iPhone 6 a kdo si ho stáhl, si udělal z iPhonu iPod - úplně se deaktivovali telefonní funkce :-))

Powered by Fórum