Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

aktualizace, zabezpečení

05. led 2024 09:59 #149039
aktualizace, zabezpečení od Eva
Uživatel
Dobrý den,
prosím, potřebuji poradit. Mám starou verzi 2.5.22. V záložce rozšíření / správce šablon JSN Epic pro - výchozí jsem si našla možnost aktualizace 
Framework - možnost aktualizace na 3.2.9
Template - možnost aktualizace na 6.2.3


Co se prosím stane, když provedu update? Musím mít zálohované stránky - mám tam dost textů, nerada bych o ně přišla (zálohy nemám). Smaže se prosím aktualizací něco? 
Jsem samouk .. stránky  www.lavitaeterna.cz/index.php - dále nahoře v liště mám nezabezpečeno, jak prosím zabezpečím stránky?

A ještě poslední dotaz .. po zadání do Google Search Console - kontrola adresy url - mi to web nenajde, píše to Adresa URL ve službě není.

Moc moc děkuji za pomoc. Eva

05. led 2024 12:52 - 05. led 2024 12:57 #149041
Odpověď od H13
Admin
Ahoj,

1) nezabezpečeno - tvá stránka/server nemá nastavený SSL certifikát - to není ani tak o Joomle, jako ho serveru (webhostingu). Tedy buď najít nějaké nastavení na hostingu nebo se zeptat podpory hostingu. Pokud SSL pro stránku je, v Joomle nastavení se pak jen zapne parametr "Vynutit HTTPS"


2) Google Search Console  - mohlo by to souviset právě s 1), tedy s chybějícím SSL. Také to ale může znamenat jen to, že stránku zatím Google sám od sebe nezaindexoval

3) Aktualizace - je to věštění z křišťálové koule, jestli se po aktualizaci něco "rozbije" nebo ne. Nejde ani tak o ztrátu dat (to se při aktualizaci z 99% nestane), ale o to, že po aktualizaci může nastat nějaká chyba, která tě pak např. nepustí do administrace. Záloha je vždy v takových případech žádoucí.