Morální dilema

marvays
16. pro 2019 12:34 - 16. pro 2019 12:34 #141364
Tak si tak skenuju eshop konkurence mého klienta a zjistím, že je daný web s největší pravděpodobnosti napaden. Našel jsem spoustu skrytých odkazů typu http://www.viagra****

A teď to ve mě hlodá . . . . já starý poctivec :) Mám kontaktovat majitele daného konkurenčního eshopu, nebo ne. Přeci jen jde pro mě o střet zájmu. Nebo se pletu?

To mě přivádí na základní myšlenku . . . jak řešíte podnikání svých klientů? Míváte běžně dva a více konkurenčních klientů pod svou správou? Já si to popravdě neumím moc dobře představit. Možná jen proto, že jsem prozatím neměl tu čest to řešit.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bong
16. pro 2019 13:16 #141370
To je velice zajímavý dotaz :-)

Správce webů je skoro pořád "ve střetu zájmů", když dělá weby pro více podobných firem. Tohle mají i externí dodavatelé různých systémů. Třeba i v rámci koncernu je mezi jednotlivými závody konkurence. Zpravidla si zákazník nechá podepsat, že informace z firmy se nesmí dostat ven. Případně si vyžádá reference, nebo si i spolehlivost otestuje (někdy velice fikanými způsoby).

Informovat o tom, že je s webem něco zásadně v nepořádku by mělo být normální. Už jsem takhle volal i své vlastní konkurenci :-)

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Rudolf
16. pro 2019 15:10 #141373
Morální by bylo, kdyby

- daný zavirovaný konkurenční eshop kontaktoval majitel eshopu, který jste dělal
- Vy jste kontaktoval výrobce daného zavirovaného konkurenčního eshopu a upozornil ho na to

Pokud uděláte to, co chcete udělat == kontaktovat majitele konkurenčního eshopu, primárně cílíte na to, aby jste vyzdvihl svoji práci a pohanil práci svého konkurenta.

Pro mě toto není morální, ale v kapitalismu se tomu říká konkurenční boj - morálka stranou.

Jak to dopadne záleží také na přístupu příjemce - pokud má s výrobcem dobré vztahy, upozorní ho na to a pokračuje s ním dále.
Pokud ne, je prostor aby pokračoval s Vámi. Co se stane s takovým klientem v budoucnu? Udělá Vám to samé, protože jen použije vyzkoušený vzorec chování.

Já bych s takovým klientem primárně nikdy nechtěl spolupracovat ani ho poznat.

A co se týká práce na webech konkurence? Jak psal Bong - zažil jsme i podepsání doložky o mlčenlivosti a zákaz práce pro konkurenci ještě půl roku po skončení spolupráce. Je to otázka, zda do takových smluv a spolupráce jít.

Primárně přece děláte eshop ne jen pro výrobu a nazdar bazar, ale aby jste ten eshop/web pozdvihl a pečoval o něj na další roky aby byl úspěšný, čímž by jste šel proti sobě s konkurenčním eshopem.

Ale dokážu si představit, že jsou tací, co to jedou jak baťa cvičky, hlava nehlava.

MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.