Nesprávne meta tagy k článkom kazia SEO- miešanie textu z modulu New articles

Martin Balko
05. úno 2019 09:49 #138803
Zdravím vás a zároveň prosím o pomoc a radu :) O čo ide:

V googli som objavil zaujímavú situáciu:

Pri sledovaní SEO výkonnosti som si všimol, že mi začali často pribúdať a miznúť nové organické kľúčové slová, na ktoré je môj web možné v googli nájsť.

Zaujímavé je, že na dané kľúčové slová zobrazovalo články, ktoré s daným slovom nemali nič spoločné - a naopak, článok, z ktorého sú dané kľúčové slová na dané slovo nebolo možné nájsť (raz áno, raz nie - takto to v rôznych intervaloch skáče).

Konkrétne sa to najviac prejavuje na najnovšom článku o láske a partnerských vzťahoch .

Napr. na kľúčové slovo: Ako najst skutocnu lasku

Google zobrazuje články o výbere parfumu podľa mena - s tým, že k ním google (alebo Joomla?) pridáva text z modulu najnovšie články - ktorý obsahuje aj zmienený článok o láske (Najnovšie články - ako nájst skutočnú lásku bez pretvárky a lacných trikov)

a pritom mi na dané slovo zobrazovalo na prvých pozíciach správny článok o partnerských vzťahoch

no teraz ho odsúva dozadu, pretože ho predbiehajú takéto nerelevantné (a navyše nekvalitné, neaktualizované) články, a niekedy aj nový, vôbec neoptimalizovaný úplne nový článok o prirodzenej kráse ...

Vedel by mi prosím niekto poradiť?

Môže ísť o záležitosť Google - kde si sám google dopĺňa meta tagy podľa "úváženia a vlastnej potreby" = aj keď úplne nesprávne a nepochopiteľne... ?

Alebo ide o záležitosť Joomly a o nejaké nesprávne nastavenia?

Ako by som to mohol vyriešiť? Pretože to nepriaznivo ovplyvňuje celú SEO optimalizáciu..

Zatiaľ som rozmýšľal vypnúť aspoň modul s najnovšími článkami (ktorý mi zobrazuje pri každom článku a odtiaľ potom môže Google čerpať tie názvy a robiť v tom bordel...) no to už by bolo len zúfalé "riešenie".. :)

Za každú pomoc vopred ďakujem a všetkým prajem pekný deň.

Ďakujem :)

Majiteľ parfumérie parfumylacno s lacnými parfumami Fm Group vo svetových vôňach, kvalitné napodobneniny originálnych parfémov.
Přílohy:

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od H13
05. úno 2019 13:45 - 05. úno 2019 13:46 #138805
Mám dvě zkušenosti:

1) zkoušel jsem udělat úplně čisté html a přesně definoval meta tagy, značky h1 a dále, atd. atd. a vyhledávač si stejně vzal text, který on sám považoval za důležitý. Což mě jen utvrdilo v tom, že důležitý je jen obsah a ať se budu snažit jak budu moct, stejně si to vyhledávač udělá po svém.

2) pořadí výsledků - irelevantní, protože zde funguje totální individializace/personalizace - dostanu úplně jiné výsledky na svém počítači v ČR, na svém počítači v zahraničí a úplně totálně odlišné na jiném počítači v ČR a kompletně jiné na jiném počítači v zahraničí. A dokonce se liší i po určítě době, kdy se vyhodnotí to, co jsem v minulosti vyhledával.

Phoca Gallery - http://www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie (Joomla!)
Phoca Guestbook - http://www.phoca.cz/phocaguestbook - kniha návštěv (Joomla!)
Phoca Download - http://www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů (Joomla!)
Phoca Cart - http://www.phoca.cz/phocacart - e-shop,...
Poděkovali: Martin Balko

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Rudolf
05. úno 2019 14:17 #138807
1. Google spustil kolem října vlastní testovací nástroj obsahu webových stránek (myslím že to pojmenoval Lighthouse).

Tím nám všechny stránky ohodnotil z 80% na 5%:
- upřednostňuje mobil
- vyžaduje nové a další podmínky a při nesplnění snižuje procenta kvality zpracování

2. Díky tomuto automatickému nástroji, který nahradil google pagespeed a externí služby jako gtmetrix nebo pingdom si současně kontroluje

- obsah - content
- správnost údajů ve feedu do Google Nákupy

Ověřuje to pomocí vložených meta značek (ať už pro článek, blog, recept nebo pro produkt).
Takže jsme museli přeprogramovat náš plugin Rich Snippets a doplnit o další meta značky.

A teď přichází pointa, kde nám na eshopech vznikla chyba (řešeno před vánocemi v době, kdy bylo třeba udělat co nejvíce objednávek):

Google testovacím nástrojem (již ne manuálně lidsky nahodile) zjišťuje správnost údajů ve feedu, takže kontroluje i cenu ve feedu zda odpovídá ceně na eshopu. Využívá na to meta značku Price a zmíněný testovací nástroj nebo jiné automatické skryté úlohy.

Na eshopu jsme měli na detailu produktu modul související produkty (pod cenou produktu) a doporučené produkty v megamenu (nad cenou produktu). Neměli jsme správně meta značky Price a SKU.
Google šel, našel první cenu na webu v kódu!!! (zde jiný produkt v megamenu), zjistil že se tím pádem cena liší od feedu a všechny špatné produkty v Google nákupech zakázal!!!
Zjištěno až po několika dnech, kdy zablokoval i reklamy. Škoda v několika řádech stovek tisíc.
Museli jsme na programovat rozšíření funkcionality pluginu Rich Snippets a pak to správně pochopil a znovu povolil.

1. Na tomto příkladu je vidět, že pokud používáte související články a nemáte správně označené rich snippety, může Vám vzniknout problém.

2. Další skutečností je třeba si uvědomit, že platí čím dál tím víc to, že Google si postavil výkonné datové centrum na ukládání informací a vyhodnocování (tzv. Velký Bratr :) a již tedy umí pracovat s celým obsahem webu a nejenom s klíčovými slovy.

Z toho jasně vyplývá jeho posun na důležitost obsahu - klíčová slova jsou již passé. Proč? No protože již umí pěkně zpracovat, uložit, vyhodnotit celý obsah a nejenom náhodné shluky slov.

A taky z toho vyplývá, že v budoucnu jsou na řadě jiné složitější formy obsahu - video, zvuky :)

3. A platí samozřejmě i to co psal Jan.

SEO je věda a pokud chcete poradit zde, hledáte špatně.

MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením
Virtuemart Mailing Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
XML Easy Feeder - aplikace na generování feedů, napojení na ERP pro VirtueMart
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla!
Poděkovali: Martin Balko

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Linelabcz
05. úno 2019 17:10 #138809
Problém který popisuješ s blokováním reklam se většinou stává uživatelům, kteří například zaokrouhlují ceny v eshopu (nastavení Virtuemart), ale ve feedu pro Google na to zapomenou.

Řešení: Stačí v ProductXport nastavit zaokrouhlování cen.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Rudolf
05. úno 2019 17:33 #138811
Franto :)

Určitě to nebylo tím, prošel jsem Google merchant centre a našel jsem odkud vzal cenu na dané stránce, ktreou mi napsal že vlastně produkt podle něj má - byla to přesná cena jiného produktu na stejné stránce.

Bylo to tím rich snippets, prostě Google feed již nekontrolují poláci namátkou ručně ale již automatický software, který projíždí html kód a orientuje se podle meta tagů.

Mimochodem, na feedy přeci používáme naši aplikaci EasyFeeder a ne tu Davidovu.

Ale je možné, že jsi chtěl napsat, že problémy mohou mít jiní při jiném postupu a použití jiných aplikací, že ano?

MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením
Virtuemart Mailing Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
XML Easy Feeder - aplikace na generování feedů, napojení na ERP pro VirtueMart
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla!

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Linelabcz
05. úno 2019 17:53 #138815
Aha, easyfedder neznám :-( omlouvám se. Většina uživatelů Virtuemart používá právě náš ProductXport ve Free verzi, ale to sem nepatří. Problém toho webu bude zřejmě menu + kategorie článků.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.