nejde na web nahrat obrazky

tomas
22. kvě 2018 16:27 #135839
Dobrý den,

chtel jsem ve vasem systemu na moje stranky nahrat obrazek a hlasi mi to error, proste nejakou chybu. Zasílám i text co to píše a prosím o odstraneni zavady: The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, [no address given] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

stranky jsou: www.restaurace-majak.cz/resma
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Martin70
22. kvě 2018 17:38 #135840
...ve Vašem systému, ... prosím o odstranění chyby,...

Nespletl jste si diskuzní fórum?

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bart
22. kvě 2018 18:21 - 22. kvě 2018 19:11 #135843
Ano, Martin70 správně poznamenal...

Všeobecně myšleno
Joomla! není náš produkt / systém. My jsme Česká komunita kolem Joomla!, a podílíme se každý svým způsobem, někdo víc a někdo vůbec..., na spolupráci mezi sebou, předáváním si znalostí, překlady, tvorba rozšíření atp.

Joomla! je Open Source (software s otevřeným kódem), na kterém se podílí mnoho lidí (a na kterém se může podílet kdokoliv, kdo má snahu a aspoň nějaké znalosti a možnosti přispět A TO JAKKOLIV). A kolem tohoto "systému" se sekupuje mnoho dalších lidí. Ať už vývojáři, kteří komerčně nebo zdarma něco vyvíjí, komunity...

Zdravá komunita takhle opravdu nefunguje a hodně lidí to odradí vůbec něco dělat, psát, přispívat... Přiznám se, že i mě... Aktivních je tu 2,5 lidí... A je na každém, zda poradí, není to jeho povinnost. Přesto, má-li něco fungovat, musí se podílet více lidí, od toho je to taky komunita, pokud ne, ty aktivní to časem odradí.

Všechno to úsilí stojí nějaký čas...

(z lat. communitas - společenství)

Drtivá většina lidí si sem přijde na "helpdesk" a zase odejde.
K Vašemu problému. Myslím si, že bude problém s oprávněním k souborům (k obrázkům) nebo k adresáři. Obrázky předpokládám nahrané máte - pokud ne, zkontrolujte, zda jsou v uvedeném umístění (obrázky se nezobrazují nikde na webu... z adresáře uvedeného níže).

Adresář:
http://www.restaurace-majak.cz/images/stories/

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od MaK.
22. kvě 2018 21:08 #135847
Jste mu teda naložili, pánové :lol: Dá se to chápat i opačně – třeba tomas11 tím „ve vašem systému“ chtěl naznačit, že jste prostě borci, srdcaři a Joomla už je spíš víc vaše než vývojářů :silly:

Za mě: sem tam vlákno projíždím, když vím, poradím, ale většinou je někdo z těch 3–4 profíků rychlejší. Do debat hodně technického směru se raději nepouštím, páč tomu zase tak hluboce nerozumím.

ad společenství – na srazu se to někam posunulo, ne? Ale to už je off-topic v tomto vlákně.

MaK.

--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Martin70
23. kvě 2018 06:14 - 23. kvě 2018 06:19 #135852
Tak já to zas nemyslel nějak vyloženě zle. Asi to vyznělo drsněji než jsem myslel. Ale přišlo mi to spíš jako zpráva firmě, od které si koupil (a zaplatil) web a teď žádá nápravu. Navíc - žádost o odstranění chyby... Jak? Copak tam máme přístup? Přišlo mi že vůbec netuší kde je, že si myslí že je na fóru firmy která mu před 10 lety ten web vytvořila v Joomla 1.5.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bart
23. kvě 2018 09:08 #135856
Ani já to nemyslel zle. Bylo to míněno všeobecně. Rád pomůžu, pokud vím odpověď.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od tomas
23. kvě 2018 13:42 #135861
tak se predem omlouvam nevedela jsem ze tady je forum ktere spravuji fandove joomly, spis jsem doufala, ze tady bude nejaky admin primo stranek, problem je ten ze obrazky nahravam z pocitace uz asi 5let a nikdy nic az tedka to hlasi error, cizí obrazky zadny nestahuji jenom si vytvorim jidelni list a ten si nahraji z pocitace, nevite cim to muze byt dekuji predem

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bart
23. kvě 2018 13:58 - 23. kvě 2018 14:15 #135862
Odpověď jsem již psal.

Myslím si (v této chvíli je to domněnka, netestoval jsem to...), že bude problém s oprávněním k souborům (k obrázkům) nebo k adresáři. Obrázky předpokládám nahrané máte - pokud ne, zkontrolujte, zda jsou v uvedeném umístění (obrázky se nezobrazují nikde na webu... z adresáře uvedeného níže).
Chybí jídelní lístek, pizza, všude kde je nějaký obrázek..

Adresář:
http://www.restaurace-majak.cz/images/stories/

Jde o adresář IMAGES (a vnořený stories).

K adresáři by mělo být oprávnění (CHMOD) nejlépe 755, k obrázkům (=souborům) oprávnění 644. Pokud nemají patřičný CHMOD, na webu se nezobrazí.

Toto oprávnění lze nastavit např. přes FTP klienta (program v PC) - FILEZILLA (kontextové tlačítko myši - Oprávnění souborů...). Nebo v administraci webhostingu (něco ve smyslu jako "webftp", "netftp"...atp.).
Stačí si najít změněný adresář ( ../images/ ) a zkontrolovat.

Pokud je nesprávný CHMOD, nelze obrázky z administrace Joomly ani nahrát.

To je jedna z možností.

V adresáři obrázky jsou? Pokud dobře vidím, tak v týdenním menu obrázek normálně je (na podstatné části webu ale chybí..).

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od MaK.
23. kvě 2018 14:17 #135865
Tip: Není úplně dobré nahrávat jídelní lístek formou naskenovaného nebo vyfoceného obrázku, který má skoro 2 MB…

Ten web je hodně zastaralý, není mobile friendly. Doporučuji zvážit raději jiný systém, který třeba i automaticky zmenší nahrávané obrázky a bude se mnohem snáze spravovat, vit třeba www.webnode.cz/ nebo cs.wix.com/ – weby na těchto platformách vypadají docela dobře, netřeba řešit nějaké aktualizace, v mnoha případech jsou úplně dostačující a moderně vypadající, fungují na mobilním telefonu, tabletu, což se může v případě restaurace docela hodit.

Naklikání takového webu se dá zvládnout za odpoledne.

Joomla se prostě nehodí vždy a všude, zvlášť zastaralá verze ne.

MaK.

--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Martin70
23. kvě 2018 14:51 #135870
Čistě obecně - je ještě na hostingu místo? Nemáte to plné? A nedělal hosting nějaké změny? Vyšší verze PHP, atd..

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od tomas
26. kvě 2018 10:48 #136003
Pánové ja Vám moc dekuji za rady ale přenechám dle vaseho návodu řešení na nějakém ajtakovi, protoze me se to nepovedlo, místa tam je habadej, ja nejsem takový it bohuzel ale moc dekuji za rady

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.