Jak se zbavit kategorií v URL?

MaK.
25. čec 2017 08:51 #131890
Čau Joomlaři,

máte prosím někdo nějak nastavenou absenci zobrazení kategorie v URL? Jak na to?

Příklad:

Klasické zobrazení:
www.zpravodajstviabc.cz/novinky/novinky-...ek-o-nejake-udalosti

Jak by to mohlo vypadat:
www.zpravodajstviabc.cz/clanek-o-nejake-udalosti

Proč to dělat, popisuje například Martin Kolčaba ve svém článku blog.komart.cz/produktove-url-a-seo/

Díky, MaK.

--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od radek
25. čec 2017 09:37 #131891
To by me taky docela zajimalo. Kdysi jsem to resil a vykaslal se na to, protoze jsem nasel pouze samy rozsireni na zmenu URL, ktery zpusobovaly vic komplikaci, nez uzitku. Takze mam taky na webu totalne nesmyslny a dlouhy URL. Navic me vytaci, jak se da jeden clanek v Joomle najit na X URL. To je taky silenost, ty duplikace.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od MaK.
25. čec 2017 09:51 #131892
Přesně tak. Posunem byla možnost nasazení friendly URLs bez těch opičáren typu „category-djbsjf76Jgd-76…“.

Pokud je článek dostupný z více URL, je to asi také docela průšvih pro SEO – další starosti, jak zabránit vzniku duplicit.

U starších webů se po nasazení „ořezu“ na jednoduchou URL přesměrování via 301 asi nevyhneme a mohlo by to znamenat nějaký dočasný propad pozic v SERPu, ale u nového webu by byla krása mít takhle jednoduché URLs.

MaK.

--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bong
25. čec 2017 11:45 - 25. čec 2017 13:24 #131893
Drive se to dalo resit u malych webu vytvorenim skryte polozky menu nebo SEF URL rozsirenim (ale ty jsou pro zlost). A je to mozne i upravou kodu, kdysi mi houbak neco ohnul pro J1.5...

Třeba to bude umět nová Joomla, když vyhodili i ID z URL a nebo poprudit autory, jestli by nedali možnost zbavit se i kategorií...

developer.joomla.org/news/693-plan-for-t...mla-3-8-release.html

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od H13
25. čec 2017 14:19 #131894
Ten článek mi jen potvrzuje, že čísla v URL (nedávno jsme to tady diskutovali):



jsou výhodou.

Co se týče celýho stromu v URL, otázkou je, jak moc vadí, když je jeden produkt zobrazen např. na dvou stránkách - když je vložen do dvou kategorií. Další otázkou je, jak se vrátit zpět do správné kategorie, pokud produkt nemá v url kategorii? A další otázkou je, zda dnes ještě někoho zajímá tvar URL?

Phoca Gallery - http://www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie (Joomla!)
Phoca Guestbook - http://www.phoca.cz/phocaguestbook - kniha návštěv (Joomla!)
Phoca Download - http://www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů (Joomla!)
Phoca Cart - http://www.phoca.cz/phocacart - e-shop,...

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od radek
25. čec 2017 16:04 - 25. čec 2017 16:05 #131895
Tak mne treba cislo v URL nevadi. Mne vadi duplikace. Neprodavam zadny produkty. nemam eshop. Nelibi se mne ale, kdyz mam clanek v Joomle snad 5x, pokazdy na jine URL. Nejsem odbornik na SEO, ale co jsem pokazdy vycetl, tak to docela dost skodi. A i kdyz mam weby pro neziskovky, tak je blbost, si sam sobe skodit tim, ze mam na webu clanek s X URL. Nepotrebuju, aby se mne lidi vraceli do kategorie pres URL. Kategorie mam v menu a dal pouzivam tagy, kde si kliknou na co chteji.

Nepotrebuju, aby si lidi URL pamatovali, to je prece blbost, ale je rozdil mit URL o 20 znacich a URL, diky kategorii a subkategorii, o delce 60-70 znaku. Muze to delat ruzny problemy. Kuprikladu dlouhy URL se spatne odesilaji z Outlooku, on je proste orizne.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od MaK.
25. čec 2017 16:14 #131896
Taky jsem v pohodě s ID článku. Je to fajn pro přesnou identifikaci, když je třeba více článků s podobným názvem (URL). Může se to asi hodit i pro nějakou automatizaci.

ad vracení se do kategorie – nevím. To je spíš dotaz na UXáky či programátory. Když někde krátké URLs už dávno používají, tak to asi nějak jde.

ad „pamatovat si“ – stále existuje svět off-line. Bylo by fajn například do dopisu či SMS napsat stručnou URL než nějaký dlouhý patvar. Na soc. sítích už je to dnes asi fuk, ale třeba u SMS stále platí, že každý znak navíc stojí peníze.

MaK.

--- -- -

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.