Jak se zbavit kategorií v URL?
25. čvc 2017 08:51 #131890
--- -- -
Čau Joomlaři,
máte prosím někdo nějak nastavenou absenci zobrazení kategorie v URL? Jak na to?
Příklad:
Klasické zobrazení:
www.zpravodajstviabc.cz/novinky/novinky-...ek-o-nejake-udalosti
Jak by to mohlo vypadat:
www.zpravodajstviabc.cz/clanek-o-nejake-udalosti
Proč to dělat, popisuje například Martin Kolčaba ve svém článku blog.komart.cz/produktove-url-a-seo/
Díky, MaK.
máte prosím někdo nějak nastavenou absenci zobrazení kategorie v URL? Jak na to?
Příklad:
Klasické zobrazení:
www.zpravodajstviabc.cz/novinky/novinky-...ek-o-nejake-udalosti
Jak by to mohlo vypadat:
www.zpravodajstviabc.cz/clanek-o-nejake-udalosti
Proč to dělat, popisuje například Martin Kolčaba ve svém článku blog.komart.cz/produktove-url-a-seo/
Díky, MaK.
--- -- -
25. čvc 2017 09:37 #131891
Odpověď od radek
Zkušený uživatel
To by me taky docela zajimalo. Kdysi jsem to resil a vykaslal se na to, protoze jsem nasel pouze samy rozsireni na zmenu URL, ktery zpusobovaly vic komplikaci, nez uzitku. Takze mam taky na webu totalne nesmyslny a dlouhy URL. Navic me vytaci, jak se da jeden clanek v Joomle najit na X URL. To je taky silenost, ty duplikace.
25. čvc 2017 09:51 #131892
--- -- -
Odpověď od MaK.

Zkušený uživatel
Přesně tak. Posunem byla možnost nasazení friendly URLs bez těch opičáren typu „category-djbsjf76Jgd-76…“.
Pokud je článek dostupný z více URL, je to asi také docela průšvih pro SEO – další starosti, jak zabránit vzniku duplicit.
U starších webů se po nasazení „ořezu“ na jednoduchou URL přesměrování via 301 asi nevyhneme a mohlo by to znamenat nějaký dočasný propad pozic v SERPu, ale u nového webu by byla krása mít takhle jednoduché URLs.
MaK.
Pokud je článek dostupný z více URL, je to asi také docela průšvih pro SEO – další starosti, jak zabránit vzniku duplicit.
U starších webů se po nasazení „ořezu“ na jednoduchou URL přesměrování via 301 asi nevyhneme a mohlo by to znamenat nějaký dočasný propad pozic v SERPu, ale u nového webu by byla krása mít takhle jednoduché URLs.
MaK.
--- -- -
25. čvc 2017 11:45 - 25. čvc 2017 13:24 #131893
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Odpověď od Bong

Moderátor
Drive se to dalo resit u malych webu vytvorenim skryte polozky menu nebo SEF URL rozsirenim (ale ty jsou pro zlost). A je to mozne i upravou kodu, kdysi mi houbak neco ohnul pro J1.5...
Třeba to bude umět nová Joomla, když vyhodili i ID z URL a nebo poprudit autory, jestli by nedali možnost zbavit se i kategorií...
developer.joomla.org/news/693-plan-for-t...mla-3-8-release.html
Třeba to bude umět nová Joomla, když vyhodili i ID z URL a nebo poprudit autory, jestli by nedali možnost zbavit se i kategorií...
developer.joomla.org/news/693-plan-for-t...mla-3-8-release.html
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
25. čvc 2017 14:19 #131894
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
Odpověď od H13

Admin
Ten článek mi jen potvrzuje, že čísla v URL (nedávno jsme to tady diskutovali):
jsou výhodou.
Co se týče celýho stromu v URL, otázkou je, jak moc vadí, když je jeden produkt zobrazen např. na dvou stránkách - když je vložen do dvou kategorií. Další otázkou je, jak se vrátit zpět do správné kategorie, pokud produkt nemá v url kategorii? A další otázkou je, zda dnes ještě někoho zajímá tvar URL?
jsou výhodou.
Co se týče celýho stromu v URL, otázkou je, jak moc vadí, když je jeden produkt zobrazen např. na dvou stránkách - když je vložen do dvou kategorií. Další otázkou je, jak se vrátit zpět do správné kategorie, pokud produkt nemá v url kategorii? A další otázkou je, zda dnes ještě někoho zajímá tvar URL?
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
25. čvc 2017 16:04 - 25. čvc 2017 16:05 #131895
Odpověď od radek
Zkušený uživatel
Tak mne treba cislo v URL nevadi. Mne vadi duplikace. Neprodavam zadny produkty. nemam eshop. Nelibi se mne ale, kdyz mam clanek v Joomle snad 5x, pokazdy na jine URL. Nejsem odbornik na SEO, ale co jsem pokazdy vycetl, tak to docela dost skodi. A i kdyz mam weby pro neziskovky, tak je blbost, si sam sobe skodit tim, ze mam na webu clanek s X URL. Nepotrebuju, aby se mne lidi vraceli do kategorie pres URL. Kategorie mam v menu a dal pouzivam tagy, kde si kliknou na co chteji.
Nepotrebuju, aby si lidi URL pamatovali, to je prece blbost, ale je rozdil mit URL o 20 znacich a URL, diky kategorii a subkategorii, o delce 60-70 znaku. Muze to delat ruzny problemy. Kuprikladu dlouhy URL se spatne odesilaji z Outlooku, on je proste orizne.
Nepotrebuju, aby si lidi URL pamatovali, to je prece blbost, ale je rozdil mit URL o 20 znacich a URL, diky kategorii a subkategorii, o delce 60-70 znaku. Muze to delat ruzny problemy. Kuprikladu dlouhy URL se spatne odesilaji z Outlooku, on je proste orizne.
25. čvc 2017 16:14 #131896
--- -- -
Odpověď od MaK.

Zkušený uživatel
Taky jsem v pohodě s ID článku. Je to fajn pro přesnou identifikaci, když je třeba více článků s podobným názvem (URL). Může se to asi hodit i pro nějakou automatizaci.
ad vracení se do kategorie – nevím. To je spíš dotaz na UXáky či programátory. Když někde krátké URLs už dávno používají, tak to asi nějak jde.
ad „pamatovat si“ – stále existuje svět off-line. Bylo by fajn například do dopisu či SMS napsat stručnou URL než nějaký dlouhý patvar. Na soc. sítích už je to dnes asi fuk, ale třeba u SMS stále platí, že každý znak navíc stojí peníze.
MaK.
ad vracení se do kategorie – nevím. To je spíš dotaz na UXáky či programátory. Když někde krátké URLs už dávno používají, tak to asi nějak jde.
ad „pamatovat si“ – stále existuje svět off-line. Bylo by fajn například do dopisu či SMS napsat stručnou URL než nějaký dlouhý patvar. Na soc. sítích už je to dnes asi fuk, ale třeba u SMS stále platí, že každý znak navíc stojí peníze.
MaK.
--- -- -