Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

Odstranění duplicit a phpindexu

19. úno 2015 17:28 #120301
Odstranění duplicit a phpindexu od Tomáš
Uživatel
Když jsem si naistaloval joomla 3.3.6 - tak mi nabíhala stránka ve formátu doména.cz/index.php/clanek - dočetl jsem se, že musím na serveru přepsat soubor htaccess.txt. na .htaccess - to jsem udělal a už to funguje.

Jen teď neví, zda se ještě pro joomla 3 musí nastavovat tohle, viz text níže - prosím o radu, jsem v tomto laik. Chci to, ale mít správně nastaveno z hlediska seo


Přesměrování stránky bez www na verzi s www

Poměrně často najdete v SEO návodech zmíňku o tom, že je dobré, mít pouze jeden formát url adresy pro celý web. Je tomu opravdu tak, je vždy dobré vybrat si jednu verzi formátu url (je jedno jestli bez nebo s www) a tu poté používat napříč celým webem. Některé vyhledávače berou verzi bez www a s www jako dvě rozdílné stránky avšak se stejným obsahem a může docházet k duplicitám a penalizacím stránek.

Najdeme si v souboru .htaccess řádek

## Begin - Custom redirects

a za něj vložíme následující kód:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^vase-domena.tld

RewriteRule (.*) www.vase-domena.tld/$1 [R=301,QSA,L]



Odstranění index.php

K podobným duplicitám jako bylo popsáno výše může docházet i mezi www.vase-domena.tld/ a www.vase-domena.tld/index.php . Opět se jedná o dvě totožné stránky s různými url adresami. Pro odstranění přidáme za výše zmíněný kód tento řádek:

RewriteRule ^index.php$ www.vase-domena.tld/ [R=301,L]

Mám tedy výše uvedené udělat, je to nezbytné a vhodné pro seo - nebo se to už u joomla 3 dělat nemusí???

Takže bych měl do toho souboru .htaccess měl napsat všechno tohle nebo jen něco z toho a co konkrétně, tak aby to bylo z hlediska seo v počádku.



## Begin - Custom redirects