Stránky obci

AdKo
24. led 2011 10:22 #70220
Tiež som sa dostal k spravovaniu stranky pre jednu obec. Po prečítani zopár diskusii som sa dozvedel (doteraz som to nevedel) ze tu nejde len o hala-bala stranku, ale musi splnat urcite, normy, pravidla, atd.
Zalozil som tuto temu, aby sa tu prediskutovali tieto veci a popripade sa aj kazdy vedel podelit ako sa s tym vysporiadal v joomle.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
24. led 2011 11:36 #70221
Ide o zakon 275/2006 Z.z. NR SR, prikladam nejake PDF ktore som nasiel nanete. a odkazy

Dalej sa vela dozviete na stranke Informacie.sk

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
26. led 2011 14:09 - 26. led 2011 14:09 #70375
Povinné zverejňovanie zmlúv

Od 1. 1. 2011 vstúpil do platnosti zákon č. 546/2010 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Z neho vyplýva povinnosť zverejňovať všetky zmluvy, faktúry a objednávky na našej internetovej stránke od 1. januára 2011.

Legislatíva

Na základe prijatého zákona č. 546/2010 z 9. decembra 2010, ktorý schválila Národná rada SR 9. decembra 2010, ktorým sa dopĺňa zákon č. 40/1964 Zb. - Občiansky zákonník, vyplývajú pre všetky mestá, mestské časti a obce najmä tieto nové povinnosti:

Podľa § 5a odsek (1) je každé mesto, mestská časť a obec povinná osoba, ktorá musí povinne zverejňovať svoje zmluvy, pretože nakladá s verejnými prostriedkami:

(1) Povinne zverejňovaná zmluva je písomná zmluva, ktorú uzaviera povinná osoba a ktorá obsahuje informáciu, ktorá sa získala za verejné prostriedky 7a) alebo sa týka používania verejných prostriedkov, nakladania s majetkom štátu, majetkom obce, majetkom vyššieho územného celku alebo majetkom právnických osôb zriadených zákonom, na základe zákona alebo nakladania s finančnými prostriedkami Európskej únie.

Podľa § 5a odsek (5) je každé mesto, mestská časť a obec povinná zverejňovať zmluvy na svojej internetovej stránke.

(5) Povinne zverejňovaná zmluva, ktorej účastníkom je iná povinná osoba ako je uvedená v odseku 4, sa zverejňuje na webovom sídle povinnej osoby, ktorá zmluvu uzaviera.

Podľa § 5b odsek (1) je každé mesto, mestská časť a obec povinná zverejňovať na svojej internetovej stránke objednávky:

(1) Povinná osoba zverejní na svojom webovom sídle objednávky tovarov a služieb do desiatich pracovných dní odo dňa ich vyhotovenia. To neplatí, ak objednávky súvisia s povinne zverejňovanou zmluvou, ktorá nadobudla účinnosť podľa zákona 7g)

Podľa § 5b odsek (2) je každé mesto, mestská časť a obec povinná zverejňovať na svojej internetovej stránke faktúry:

(2) Povinná osoba zverejní na svojom webovom sídle faktúry na tovary a služby do desiatich pracovných dní odo dňa ich doručenia povinnej osobe najneskôr však do 30 dní odo dňa ich zaplatenia.

Příloha zakon_546_2010.zip nebyla nalezena.

Přílohy:

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
16. úno 2011 00:30 #71775
Aky modul pouzivate na strankach pre zverejnenie zmluv, faktur a objednavok?

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od fire150
16. úno 2011 05:59 - 16. úno 2011 06:01 #71777
Na dvoch stránkach k spokojnosti :
www.joomlaportal.cz/forum/7-navrhy-a-pip...it=6&start=324#71387
a známi odporučili toto ( v SR ):
www.rzof.sk/

Myslenie je najťažšou prácou aká existuje a práca ma fascinuje!
Celé hodiny sa vydržím pozerať, ako niekto pracuje

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
16. úno 2011 13:01 #71786
Uradnu dosku pouzivam a rozmyslam ze ju skusim pozmenit alebo poprosim autora (houbaka) k spolupraci o vlastne minimalne zmeny, lebo to splna skoro vsetko co treba.

Firiem pre zverejnovanie rastie ako hub po dazdi (zacina to byt zaujimavy biznis), lenze nie vsetky ponukaju to co je nutne. Zverejnovat vsetky dokumenty vo forme kopirovatelnej s moznostou vyhladavania v obsahu.
Takze treba zmluvu oskenovat, prehnat cez OCR a vyvesit na web, az potom nadobuda pravoplatnost. .. co by sa dalo riesit aj nejakym phocadownloads ci rokdownloads.
Nechcem pouzivat externe sluzby lebo obec na to nema peniaze a ja ako spravca stranky to viem v ramci moznosti zabezpecit.
(Peniaze sa zidu na abbyy finereader :))

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Quasko
18. úno 2011 20:22 #71877
Už si sa pýtal autora či to upraví? A čo si chcel aby upravil? Ja som sa zúčastnil školenia pre samosprávy o zverejňovaní. Neviem ako do toho vidíš ty. Po 1.4.2011 sa bude musieť zverejňovať presne podľa nariadenia vlády, ktorý je teraz ešte len v návrhu. Najlepšie by bolo aby ta tabuľka v úradnej tabuli mala stĺpce podľa tohto návrhu by to napr. pri zmluvách malo byť toto:
a) názov zmluvy
b) identifikáciu účastníkov zmluvy
c) popis predmetu zmluvy
d) hodnotu predmetu zmluvy
e) dátum uzavretia zmluvy, prípadne dátum udelenia súhlasu s uzavretím zmluvy
f) dátum zverejnenia zmluvy

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
18. úno 2011 20:57 #71878
poslal som ti PM

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Viliam Kmec
19. úno 2011 12:59 #71887
ja som zobrazovanie poriesil takto:

www.obeckecerovce.sk/index.php?option=co...i&fileid=4&Itemid=74

malo by to byt podla pravidiel
bohuzial pre nedostatok casu je to spatlane len z php
ak by mal niekto kopu casu a chut, mohli by sme vyskladat nejaky korektny komponent

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
19. úno 2011 13:45 - 19. úno 2011 13:46 #71890
Ja som sa vcera pustil do prerabky, komponenty co robil Houbak (Uredni deska) zda sa mi to celkom dobre navrhnute.

Ak by niekto pomohol a aj poradil, tak by sme sa do toho mohli pustit a aj dotiahnut do konca. Takto by to bolo free a nemuseli by obce/mesta platit za sluzby na zverejnovanie.

Pravidla a ako tak zakony poznam (teda tak ako som si ich vylozil), takze sa snazim dodrziavat aj formaty .... a udaje co to ma obsahovat.

Nepovazujem sa za programatora ale hlavu mam na mieste, ale narazam na problemy kedze okrem programovania treba spoznat aj princip a strukturu Joomla componenty.

Cely backend som rozdelil na faktury, objednavky a zmluvy kedze kazda vyzaduje iny typ a pocet udajov.

Příloha nahlad.zip nebyla nalezena.



ps: ako som pisal chcel by to aj nejakeho PATRONA po prog. stranke co by pomohol, poradil. HM?
Přílohy:

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Hrono
29. bře 2011 08:05 #73460
Zdravim.
Neviem ako je na tom cody77 s prerabkou ale nahlad sa mi velmi pozdava. Ja sa bohuzial do tychto veci nerozumiem, takze pomoct neviem. Skor by som mal len jeden "napad" ktory by vec riesil a snad by nebol taky pracny. Ide o to, ze v kazdej tabulke pre zverejnenie faktur, zmluv... je 5 udajov ktore sa opakuju: cislo, dodavatel, nazov,predmet a subor (ktory by tam mozno nemusel byt, ved staci kliknut na nazov a subor sa zobrazi, Myslim ze velkost suboru nie je az taka dolezita.)+ 2 ktore asi budu potrebne - poznamka a interne ID
A potom udaje ktore sa menia. Su to nazvy pri uvadzanych datumoch
Zmluvy - datum ucinnosti/datum platnost
Faktury - datum vystavenia/dtum splatnosti
Objednavky - datum/vystavenia
Vyzvy na ponuky a ine dokumenty... - datum zverejnenia/datum zvesenia
Pripadne cena, ICO, obstaravatel.
Dokopy ak dobre pocitam 16 stlpcov. Ak by teda bola moznost v Uradnej doske vytvorenia 10 vlastnych stlpcov okrem 6 "pevnych" a moznost urcit v kazdej kategorii, ktore udaje sa maju zobrazit, uradna doska by splnila svoj ucel. Resp. Mat v editacii zaznamu 16 stlpcov, z ktorych niektor si mozem sam pomenovat a v kazdej kategorii si zvolit, ktore stlpce sa maju zobrazit. Prpadne moznost menit ich poradie. Mozne by to bolo az zjednodusit napr. jeden stlpec pomenovat Datum ucinnosti a platil by aj pri zmluvach aj pri ostatnych dakumentoch ako Datum zverejnenia.
Neviem kolko by toto redstavovalo roboty, mozno to nie je take elegantne riesenie ako vytvoril cody77 ale mozno by to nepredstavovalo tolko roboty. 1.4 je za dveremi a aj ja potrebujem nieco "elegantne" na zverejnovanie tychto udajov. Myslim ze nie som sam. Dik :-)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
29. bře 2011 08:49 #73462
Zdravim Vas, ja teprve budu prechazet na Joomlu pro Mesto, musim vse vyzkouset zda pobezi co je potreba pro stranky mesta. Nynejsi web mesta bezi na TYPO3

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od AdKo
29. bře 2011 10:03 #73467
Sagron napsal:

Zdravim.
Neviem ako je na tom cody77 s prerabkou ale nahlad sa mi velmi pozdava. ....................


Cele som to povisil na projekt do ktoreho som sa pustil jZmluvy projekt vytvoril som na fore aj vlakno (nech je tu poriadok trochu)
joomlaportal.cz - joomla zmluvy .

Momentalne je vela prace a neviem sa tomu venovat tolko kolko by som chcel. Spravene su faktury a od toho by sa odvijali aj ostatne polozky (zmluvy a objednavky)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.