Výsledky hledání (Hledáno: Nastavení SEO)
Smažte všechny vytvořené položky menu knihy návštěv. Přejděte do Koše a smažte je i tam.
Nastavte: Globální nastavení - Veřejná část - Nastavení SEO - Přátelské URL: NE
Znovu vytvořte položku menu knihy. Při vytváření nenastavujte nic okolo zabezpečení.
Přejděte na frontend a vyzkoušejte. Kniha by měla mít URL ve tvaru například: index.php?option=com_phocaguestbook&view=guestbook&cid=18&Itemid=1580
Funguje?
1) V nastavení Phoca Gallery se nastaví, zda zobrazovat odkaz na Phoca Cart produkt:
Pak se ikona automaticky objeví:
2) Napsat znovu - momentálně hledáme vhodné řešení - jestli udělat alternativu k atributům v podobě vytvoření seznamu atributů (to má hodně negativ, např. možný nekonečný seznam atributů pro všechny produkty v eshopu a problematické přiřazovaní atributů k produktům - ještě horší než je vypisovat) nebo nějakou nápovědu použitých atributů v dané kategorii (aby ten seznam nebyl dlouhý), atd.
3) Všeobecně v eshopech se váže doprava k celému košíku, proto není možné navázat ani variantu produktu ani produkt samotný k dopravě. Dám příklad: Produkt A - digitální produkt - doprava zdarma, Produkt B - fyzický produkt - doprava Zásilkovna. Co se stane, když dá uživatel oba produkty do košíku? Jaká bude doprava? Zdarma nebo Zásilkovna? Doprava se tedy váže na celý košík a nelze ji logicky přiřazovat produktům - a není to pravidlo pro Phoca Cart, to je prostě všeobecné logické pravidlo. V dopravě můžem přiřazovat pravidla, jako je celkový počet položek nebo celková částka objednávky, zóna, země, region, PSČ odkud zákazník pochází, váha, rozměry, atd. Ale těžko produkty nebo kategorie.
Potom v každé položce menu máte záložku Zobrazení stránky. Jsou tam volby:
Titulek okna prohlížeče - Volitelný text, který bude použit jako titulek stránky prohlížeče. Ponecháte-li prázdné, bude jako titulek stránky prohlížeče použit název položky nabídky.
Hlavní stránka - Zvolte, zda zobrazit nebo schovat titulek stránky prohlížeče jako titulek v záhlaví stránky (není-li uveden volitelný text, bude jako výchozí hodnota použit titulek položky nabídky) Titulek stránky bývá obvykle zobrazen jako "h1" nadpis.
Zobrazit titulek stránky - Zvolte, zda zobrazit nebo schovat titulek stránky prohlížeče jako titulek v záhlaví stránky (není-li uveden volitelný text, bude jako výchozí hodnota použit titulek položky nabídky) Titulek stránky bývá obvykle zobrazen jako "h1" nadpis.
Při zobrazování slev na eshopu je důležité, že konkrétní sleva musí být počítána z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Technicky je vše samozřejmě dobře proveditelné, ale horší to bude s důkazním prostředkem - s dokázáním toho, že daná cena skutečně v daný den platila.
A to je hlavní funkcí nového pluginu, tedy konkrétně:
1) Při uložení produktu a jeho ceny vygeneruje plugin screenshot dané stránky, opatří ji datem, přihlásí se přes API do datové schránky a pošle daný screenshot na úřad, kde bude úředně ověřen. Všechny screenshoty se budou následně ukládat do specifické složky a budou sloužit jako důkazní prostředek.
2) Ovšem, mohou nastat i situace, kdy vytvoříte slevu a systém zjistí, že ta sleva neodpovídá pravidlům. V tomto případě vám plugin ušetří čas a rovnou tuto skutečnost nahlásí na ČOI.
To vše je ve výchozím nastavení, ale plugin má další dodatečné parametry v nastavení:
3) Systém může kromě ČOI také zasílat email přímo Honzovi Tunovi nebo Láďovi Hruškovi
4) Samozřejmostí je také parametr pro poslání udání do České televize - do pořadu Reportéři ČT.
Plugin samozřejmě odpovídá veškerým pravidlům, co se týká GDPR a podobně. V parametrech lze nastavit, že zaslané udání bude kompletně anonymizováno a dojde všem jako anonymní udání, což zvyšuje šanci na jeho kladné vyřízení.
Díky tomuto pluginu vás tedy už nikdy nepřekvapí žádné údání, protože dříve, než by vás někdo udal, se udáte sami. A to je v dnešní době velmi důležité, chrání vám to zdraví, protože nemůže dojít k žádnému nemilému překvapení.
Plugin je z 99 % hotov, všichni doufáme, že jeho první Beta verze bude vydána co nejdříve. A také platí to, že i vy se můžete podílet na vývoji. Udávací API je všeobecné a dá se tam zahrnout cokoliv, tedy pokud vás napadá něco, kde by vás mohl někdo udat, napište, pokud to bude zajímavý námět, můžeme ho implementovat.
Díky.
PS: Dnes je 1. dubna, tak snad by do konce dubna mohla vyjít Beta.
Velikost náhledu se nastaveje v nastavení:
Mixování landscape a portrait obrázků je všeobecný problém a záleží na vkusu, jak ho vyřešit:
- někdo použije ořez, tak aby byly všechny borázky v seznamu stejně velké
- někdo rozdělí portrait a landscape do různých kategorií
- někdo si je předpřipraví tak, aby když už nemají stejnou velikost, měly alespoň jednu stranu stejnou (většinou výšku)
Zde např. vše ve stejné velikosti za pomoci ořezu:
www.phoca.cz/stockphoto/
chci se zeptat: mám postaven e-shop na Joomle3 a VM4, na sitemapy používám JSitemap PRO. Vše jsem si nastavil dle návodu, mám vygenerovanou XML sitemapu, mám ji v robots.txt, mám ji přidanou do GSC, kde mi to hlásí, že je to ok a mám 1060 url k indexaci.
Jenže ani po více než měsíci mi GSC hlásí, že mám zaindexováno jen 40 URL adres. Je to normální? Dá se tomu nějak pomoci?
Pokud chcete, budu rád diskutovat i o dalších potřebných nastaveních - metadata, klíčové slova, nadpisy....prostě bych chtěl proniknout do této alchymie. Nechci dělat markeťáka ale rád bych uměl alespoň technické SEO.
Díky za případnou diskuzi a směrování na studijní materiál - co je ověřeno, co je tajemství, co vyzkoušet , co přečíst atd.
Díky Leoš
Nastavení systému Joomla, není toho málo, jako píše Cony.
Základní nastavení eshopu + multilang nebo mulitměna + příprava systému pro klienta, aby se mu nezatočila hlava z tolika funkcí při správě webu/e-shopu www.joomlaportal.cz/jak-zacit/719-prozko...-novou-sablonou-atum
Správa produktů a skladu
Správa kategorií + napárování na porovnávače
Pole, parametry, atributy produktů
Daně, slevy, poplatky, Slevové kupóny, automatické slevy
Formuláře
Point Of Sale
Statistiky a přehledy
Produkty ke stažení
Věrnostní body
Formuláře
Vyhledávání, našeptávače, hledaná slova v eshopu
Platba, doprava, platební brány i když dnes už začínají být populární open banking platformy, napojení na API dopravců, exporty, tisk štítků..
SMS notifikace
Správa emailů, zákazník / prodejce
Email kampaně a služby typu Sendinblue
Recenze a hodnocení a jejich správa
Zákazníci a zákaznické skupiny, velkoobchod...
Faktury, dodací listy, objednávky a jejich stavy
Hromadné akce
Reklamní systémy
Analytika
Napojení na účetní a skladové systémy
Marketplace napojení
XML feedy
SEO/sef
Přístupnost
Optimalizace webu / eshopu, rychlost načítání atd..A mnohem více…
Co tě zajímá?
To asi bohužel ne. U Joomly jako takové toho zas až tak moc není, u VM (nebo obecně u jakéhokoliv eshop systému) je toho samozřejmě strašně moc. Počínaje mikrodaty, přes analýzy, SEO optimalizace (pomocí Google Search konzole např.), metadata pro FB, Twitter apod. To jsou takové první vlaštovky co mě napadají...Otázka: existuje někde popis nebo nějaký checklist, na co myslet při zprovoznění webu na Joomle a případně Virtuemartu? Nemusí to být polopatické návody, spíše mi jde o soupis důležitých věcí a nastavení, které by se neměli opomíjet a například se liší od defaultních nastavení.
Nic ve zlým, ale vzhledem k tvé profesi v to raději ani nedoufámLeoš post=147117 userid=649
Všem, kteří tady přispívají svými radami jsem vděčný za to co umím a budu rád, když to budu moci někdy oplatit.
Tohle přesně nesnáším.
Všichni chtějí radu zadarmo a pak to jen zkopírují a nepřemýšlejí, to se nikdy nic nenaučíte...
Proto mě to nebaví dávat rady.
Na co je Vám v robots.txt tohle co jsem poslílal?
To jste měl zaindexované stránky z VM1.19?Disallow: /index.php?page=shop.browse
Na co jsou Vám URL
Vy tyto URL máte na eshopu a zaindexované?Disallow: /e-shop/cart
Disallow: /kosik/
Disallow: /*plgContent
Disallow: /*?tmpl=postmodule
Disallow: /vysledky-vyhledavani
Určitě nemáte plugin postload, to bych se moc divil, ten vyvíjíme s Rupostelem a pochybuji že ho používáte.
Určitě nemáte URL kosik nebo vysledky-vyhledavani nebo e-shop/cart, tyhle URL jsem si vytvořil v hidden menu já na svých eshopech a nepamatuji se že bych je někomu v rámci supportu vytvářel.
A taky bych trochu pochyboval že používáte F2C a náš plugin na generování URL v šabloně F2C, který se projevuje při chybě SEF generováním URL s plgContent.
URL jednotlivých stránek jsou nejspíše nějak generované systémem a já nevím jak se této hlášky zbavit.
Ano, jsou.
Těmto SEO specialitám (většinou je nikdo neřeší, natož aby věděli admini Joomla webů co je GSC) se věnujeme posledních 6 let a přiznám se že počet hodin na jeden eshop se pohybuje kolem 200-300.
Je to součástí mé práce a taky trochu know how a pozor, je to neustálé ladění, protože Google mění a přidává bez upozornění další a další požadavky.
Ncméně trochu Vás navedu:
- úprava robots nestačí
- zaindexované stránky neodstraníte zakázáním procházením v robots.txt ale pomocí direktivy 410
- generování takovýchto URL je v core VM a záleží jestli používáte SEF apolikaci nebo ne.
- indexování takovýchto stránek je někdy žádoucí, ale spíše ne.
- aby se neindexovaly, musíte jít do core a přidat directivu pro roboty do výstupu HTML - noindex, nofollow (nemusí být vždy pravda)
- použitím aplikací zadarmo většinou nic nevyřešíte a povětšinou vytvoříte další skryté problémy
- nepracujte jako 99% programátorů a většina doktorů - léčí jen syptomy ale nezjišťují příčinu - Proč odesíláte do indexu feedy článků? - je jednoduché nastavení jak to zakázat. To že to má Joomla ve defaultu povolené už od doby 1.5 neznamená že je to žádoucí.
Například na jednom eshopu těchto stránek mám po napadení virem asi 160 000.
Welcome ve světě open-source
No my na to používáme svůj modul "Články - EasySlideshow". který má možnost nastavení zobrazení článků aktivního autora.Jo a teď jsem narazil na další takovou věc - aby se v profilu uživatele nebo třeba přes menu dalo zobrazit seznam článku přihlášeného autora. Na to bude asi nějaký plugin... Nebo?
Ty se pak mohou zobrazit na samostatné stránce o autorovi.
Ale upravili jsme si sami a z důvodu SEO doplnili další informace:
www.zelenazeme.cz/lucie-garabasova
Určitě naleznete mnoho jiných způsobů jak, aktuálně v core to myslím uměla K2, Joomla to nemá v core.
Před nedávnem jsme pustili další eshop zaměřený na prodej jízdních kol a mimo pravidleného exportu produktů z Virtuemart z jiného shopu, všechny požadavky zákazníka jako filtrování, sklad, správa eshopu bylo možné nastavit přímo v Phoca Cart bez dokupování nějakých rozšíření.
Šablona www.joomlaportal.cz/novinky/730-cassiope...zic-pro-moduly-dil-2
Výsledky Přístupnost, SEO, výkon perfektní, sdílený webhosting, žádné VPS.
Teď testujeme eshop se 160 000 položkami + 2000 kategorií, ale tam bude nutná optimalizace, i když Phoca Cart nabízí určité možnosti pro větší eshopy už v nastavení.
To ani nemluvím o možnostech práce se stavy objednávek/emailů co chodí zákazníkům, QR kódy, POS atd.. Samozřejmě vše Joomla 4.
Senzace.
Žel to není u mě tak jednoduché díky nemoci, jsem v plném ID. Ale Snažím se co jde, ale někdy mi prostě mozek nefunguje. Jasně, odpověď může být: nedělejte to tedy. Proto jsem zde dala i poptávku o finanční výpomoc, ale nikdo se neozval.
Mohl byste Vy za finanční úhradu pomáhat, prosím? Stačilo by mi nastavit pořádně jeden eshop. Se vším všudy, odstranění problémů apod.
Nyní, asi v kódech potřebuji:
- překrývá se výběr s názvem políčka viz fotky u dopravy, výběru platby a všeobecné podmínky
Rudolf napsal:
Kimiro napsal: Děkuji za všeobecné vysvětlení a kde co najdu prosím, abych změnila?
Nečekejte prosím na jakékoli fóru přesný návod na Vaše otázky. Fóra jsou sice o pomoci, ale ne o přesných postupech.
Pokud něco děláte, dělejte to s radostí - baví Vás to
Pokud Vás něco baví - chcete v tom být dobrá
Pokud v něčem chcete být dobrá - buďte aktivní a používejte samostudium:
- nainstalujte si Joomla
- přečtěte si oficiální i neoficiální dokumentaci Joomla, shlédněte mnoho videí, absolvujte online školení Joomla (vše najdete po hledání na Google
- sama testujte co které tlačítko znamená v nastavení a v administraci Joomla a pozorujte změny na webu
- teprve až nevíte a máte konkrétní problém - udělejte screen, najděte URL, popište co jste už pro to co chcete vědět udělala a co nevíte.
Namátkou:
docs.joomla.org/Main_Page/cs
docs.joomla.org/Tutorials:Beginners
www.ostraining.com/joomla-training
Pro ilustraci:
- nainstaloval jsem si Joomla včetně ukázkového obsahu
- zakoupil videa na Lynda.com a Ostraining.com
- obětoval jsem denně, v noci a o víkendech desítky a stovky hodin zkoušením a testováním
Z jiného soudku:
- před 2 nebo 3 třídou na ZŠ jsem o prázdninách přečetl celý slabikář, který se měl probírat až ve škole, zejména pohádku o Medvědovi a Mášence. Aktivně a iniciativně. Dodnes si pamatuji - Nesedej na souček, neber si koláček... Díky tomu jsem pak ve 3 třídě chodil předčítat do 6 třídy, jak se má správně číst.
Pokud budete vyžadovat od jiných postup, nikdy se nic nenaučíte a jakákoli změna v postupu nebo v reálném životě bude znamenat že nebudete vědět kudy kam.
Nejste robot, jste uvažující lidská bytost s vlastním rozumem.
Kimiro napsal: Děkuji za všeobecné vysvětlení a kde co najdu prosím, abych změnila?
Nečekejte prosím na jakékoli fóru přesný návod na Vaše otázky. Fóra jsou sice o pomoci, ale ne o přesných postupech.
Pokud něco děláte, dělejte to s radostí - baví Vás to
Pokud Vás něco baví - chcete v tom být dobrá
Pokud v něčem chcete být dobrá - buďte aktivní a používejte samostudium:
- nainstalujte si Joomla
- přečtěte si oficiální i neoficiální dokumentaci Joomla, shlédněte mnoho videí, absolvujte online školení Joomla (vše najdete po hledání na Google
- sama testujte co které tlačítko znamená v nastavení a v administraci Joomla a pozorujte změny na webu
- teprve až nevíte a máte konkrétní problém - udělejte screen, najděte URL, popište co jste už pro to co chcete vědět udělala a co nevíte.
Namátkou:
docs.joomla.org/Main_Page/cs
docs.joomla.org/Tutorials:Beginners
www.ostraining.com/joomla-training
Pro ilustraci:
- nainstaloval jsem si Joomla včetně ukázkového obsahu
- zakoupil videa na Lynda.com a Ostraining.com
- obětoval jsem denně, v noci a o víkendech desítky a stovky hodin zkoušením a testováním
Z jiného soudku:
- před 2 nebo 3 třídou na ZŠ jsem o prázdninách přečetl celý slabikář, který se měl probírat až ve škole, zejména pohádku o Medvědovi a Mášence. Aktivně a iniciativně. Dodnes si pamatuji - Nesedej na souček, neber si koláček... Díky tomu jsem pak ve 3 třídě chodil předčítat do 6 třídy, jak se má správně číst.
Pokud budete vyžadovat od jiných postup, nikdy se nic nenaučíte a jakákoli změna v postupu nebo v reálném životě bude znamenat že nebudete vědět kudy kam.
Nejste robot, jste uvažující lidská bytost s vlastním rozumem.