Po aktualizaci VM chyba 1054 Uknown column in field list

Vladimír
08. lis 2019 09:38 - 08. lis 2019 10:10 #141047
Zdravím všechny ,
chtěl bych poprosit o pomoc. Po aktualizaci Virtuemart se mi objevila tato chybová hláška:
Unknown column 'field.noninheritable' in 'field list
'
Chyba se projeví, když chci zobrazit zboží v kategorii, kategorie zboží se normálně zobrazí.

Shop je zde: www.hanamipigments.cz

Jsem poměrně začátečník a nevím co s tím. Mohu poprosit zkušenější o radu nebo pomoc nebo nápad?
Předem moc děkuji za každou reakci.

Ještě doplním, jedná se o chybu 1054 a opravu databáze (resp. všechny postupy, co jsem tady fóru našel) jsem v Joomla udělal, ale nepomohlo to.

Joomla 3.9.3 - Virtuemart 3.6.8 10197

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Rudolf
08. lis 2019 11:27 #141050
Zdravím,

máte někde v aplikaci mysql dotaz na neexistující sloupec
field.noninheritable
.
Patrně důsledek custom programátorského zásahu nebo nainstalovaného nekompatibilního rozšíření.

Co na to programátor, který Vám to dělal?

MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením
Virtuemart Mailing Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
XML Easy Feeder - aplikace na generování feedů, napojení na ERP pro VirtueMart
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla!

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
08. lis 2019 14:26 - 08. lis 2019 14:27 #141053
Také zdravím a děkuji za reakci.
Shop jsem dělal sám a žádné custom programování tam není, vše v rámci šablony. Je to velice jednoduchý eshop a já jej nyní i spravuji.
Do databáze jsem nikdy nijak nezasahoval a problém vznikl při aktualizaci Virtuemartu.
Nevím, co s tím a potřeboval bych to rychle rozchodit. Mohu sice nahodit zálohu, ale ta je týden stará a rád bych našel jiné řešení.
Pokud by mi zde někdo dokázal pomoct, budu velice vděčný a počítám s tím, že by se jednalo o placenou práci.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Petr
08. lis 2019 15:11 #141054
Zdravím,
pravděbopodobně neproběhla ta aktualizace správně sloupec noninheritable je součastí tabulky virtuemart_product_customfields. Nezkoušel jste potom přeinstalovat virtuemart přímo?
Poděkovali: Vladimír

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
08. lis 2019 15:20 #141055
Také zdravím a děkuji za reakci.
Ano to je možné, to bylo první co mě napadlo a zkusil to přeinstalovat ručně. Nepomohlo bohužel.
Nevím jestli by nepomohl např. Reset tabulek v Nástrojích a migraci ve Virtuemartu. To jsem nezkoušel, protože js se bál, abych nepřišel o data. Přesně se nevyznám, co přesně který nástroj udělá.
Nepomohlo by Virtuemart nejprve odinstalovat a provést čistou instalaci?

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od zpetr
08. lis 2019 16:11 #141056
používáte vlastní pole ? zkoušel jste je vypnout? případně i další pluginy/doplnky? Co výpis chyb.
Poděkovali: Vladimír

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
08. lis 2019 17:37 #141057
Ne, vlastní pole nepoužívám a žádné pluginy jsem vypínat také nezkoušel.
Web jede rok naprosto bez problémů, až teď se objevila první chyba.
Pokud je to pole v tabulce virtuemart_product_customfields, nebylo by řešení to pole odmazat přímo v databázi? Ptám se protože nejsem odborník a nedokážu domyslet všechny konsekvence.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
08. lis 2019 19:52 #141058
Tak snad vyřešeno.
Pole noninheritable v tabulce virtuemart_product_customfields vůbec nebylo. Jelikož custom fields nepoužívám je tabulka prázdná.
Zazálohoval jsem web i s chybou a jsem úplně po "vidlácku" doplnil do tabulky pole noninheritable a odhadl, že by mohlo být typu Boolean. Nic víc jsem nevyplnil, uložil a .... voilà ono to chodí :)
Nevím, jestli je to korektní odstranění problému, ale web mi jede.
Děkuji za všem za pomoc.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
10. lis 2019 19:25 - 10. lis 2019 19:27 #141066
Zdravím všechny,
omlouvám se, že otevírám znovu toto téma. Myslel jsem si, že jsem to opravil, ale evidentně ne zcela.
Obchod jsem sice rozchodil, ale netestoval jsem objednávku a při odeslání objednávky se mi objevila tatáž chybová hláška, jen na jiné pole v databázi
Unknown column 'invoice_locked' in 'field list'
Zkoušel jsem to opravit podobným způsobem tj. doplněním pole do databáze, ale nebyl jsem úspěšný. Buď jsem jej umístil do nesprávné tabulky nebo to prostě nefunguje.
Nemá někdo nějaký nápad, co bych mohl ještě vyzkoušet? Všechny postupy, které jsem na netu našel bohužel nefungovaly.
Chyba 1054 má poměrně dost příčin.
Vypadá to, že je to nad moje síly, nejsem profesionální programátor, jen spravuji stránky.Pokud by se našel někdo kdo by mi dokázal pomoct, rád za práci zaplatím.
Předem děkuji za jakoukoliv reakci.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bong
10. lis 2019 21:38 - 08. pro 2019 22:36 #141069
Když něco aktualizujete, měl byste mít v pořádku hosting, se správnými (doporučenými) parametry, nastavením a oprávněními.
Joomlu udržovat aktualizovanou a i všechna rozšíření nejen VM. Joomla 3.9.3, Virtuemart 3.4.2, PHP 5.6.40,... Na starých koních se špatně závodí.

Prostě se vám při aktualizaci nedoplnily potřebné sloupce do tabulek. Pokud jste aktualizaci prováděl správně, lze ji zopakovat, nebo instalovat postupně rozdílovými verzemi,...

Stejně tak lze chybějící sloupce tabulek doplnit. Jak má databáze vypadat najdete v instalačním balíčku com_virtuemart.3.6.8.10197.zip\install\install.sql, tam podle názvu lehce najdete sloupec, jeho parametry i tabulku kam patří.

A když obnovujete web, zamykejte si přístup. Před pár minutami mohl i ten největší blbec na světě získat vaše kompletní hesla. Na vašem místě bych je změnil VŠECHNY A VŠUDE.

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Poděkovali: Vladimír

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
11. lis 2019 11:58 - 11. lis 2019 11:59 #141077
Děkuji za reakci a nasměrování. Doplnil jsem sloupec do tabulky ručně na základě Vaší rady. :)
Vše udržuji čerstvé vč. všech rozšíření atd., ale bohužel se to nějak stalo. Změnu hesel jsem preventivně provedl a zálohovat budu nyní mnohem častěji.
Ještě jednou moc děkuji za pomoc!!!

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
08. pro 2019 17:44 #141309
Zdravím,
po aktualizaci z Virtuemartu 3.4.2 na VirtueMart 3.6.10 se mi objevila následující chybová hláška, když chci otevřít objednávku:


Jestli jsem to dobře pochopil, v databázi chybí v tabulce objednávek pole Paid.
Zkoušel jsem opravit tabulky přímo nástrojem v Joomla, ale to nepomohlo.
Chtěl bych tedy pole doplnit do tabulky ručně, ale nevím jaké má parametry.
Neporadíte mi někdo, kde bych to mohl zjistit?
Problém s funkčností webu nemám, vrátil jsem zálohu na původní verzi Virtuemartu a web jede.
Nemohu ale tím pádem upgradovat Virtuemart.
Předem děkuju za každou radu, poznatek nebo názor.
Vladimír
Přílohy:

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Bong
08. pro 2019 19:37 #141310
Váš příspěvek jsem přesunul. Tohle jsme tu řešili už před časem. A jak zjistit parametry něčeho z databáze máte zrovna v mé předchozí odpovědi.

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Poděkovali: Vladimír

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Vladimír
09. pro 2019 08:34 #141314
Děkuju a omlouvám se, nevšiml jsem si toho.
V.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.