Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

Joomla! 3.6.2 venku. Jak řešit časté upgrady?

07. srp 2016 13:06 - 07. srp 2016 13:11 #127927
Odpověď od H13
Admin

„Začínáte s Joomlou? Upgradujte či instalujte až od verze x.x.3, anebo výše."

docela rad bych videl podobny upozorneni pro laiky, amatery apod.


Pokud uděláte něco nového a chcete to "prodat", přece nebudete říkat: "máme tu nový produkt, ale počkeje, hlavně nováčci, na další verzi produktu, protože je možné, že hned v první verzi se může objevit chyba"

"Nováčci nekupujte si naše nové auto, které vyjelo z naší nové linky mezi prvními, my vychytáme chyby tak během půl roku, kupte si to auto až za rok, bude mnohem kvalitnější"

Bavíte se tady o něčem, co je zcela běžný ve všech odvětvích lidský činnosti. Dokonce i ve zdravotnictví, kde jde o život. I tam najdete např. léky, u kterých se za pár let zjistí, že mají nějaký zásadní vedlejší účinek. Ve stavebnictví se zjistí, např. za 30 let, že nějaký výrobek má negativní účinek na lidské zdraví (viz. azbest). Budete navrhovat: "Nováčci, nestavějte si domy, počkejte 30 let, abychom zjistili, jestli ty moderní metody a prvky nemají nějakou chybu"... Tohle se prostě vyskutuje všude, a i tam, kde jde o životy nebo velké hodnoty.

Co se týče Joomly!, chyba, která je opravena do týdne ... ??? ano, buďme sebekritičtí, je to problém, zkusme se tomu vyvarovat, ale ...

Docela me to prekvapuje. Ja fakt s Joomlou tolik problemu, jako je s ni ted, nikdy nemel...


Jak jsem psal, systémy jsou čím dál víc složitější, a tohle se netýká jen Joomly!. Pokud se najde chyba, většinou je do týdne opravena. To je neuvěřitelný oproti ostatním. Já jsem si zaplatil Windows (jak na osobních počítačích tak na firemních) a neustále řeším problémy při aktualizacích. Představte si, že se vám Windows sám aktualizuje a po aktualizaci přestane systém fungovat. Půl dne vám trvá než najdete správný kontakt na podporu a pak např. měsíc řešíte, kde může být problém - a to je na firemním počítačích tragédie. A vůbec nemluvím o tom, že každá druhá aktualizace končí tím: "něco se nezdařilo, aktualizace se ruší o obnovuje se původní systém". A takhle to běží denně, končíte v práci, spěcháte a systém vám napíše, nevypínejte počítač - půl hodiny aktualizuje a pak napíše "něco se nezdařilo" a pak zase půl hodiny vrací změny zpět - každej den hodina pryč - do tý doby, než z podpory získáte nějakej fungující návod, abyste tomu zamezili.

Nechci, aby to vyznělo, jako že fanaticky obhajuju Joomlu!, pokud někdo čte moje příspěvky na hlavních fórech a diskuzích Joomly!, tak ví, že patřím k těm nejhlasitějším kritikům všech možných nedostatků Joomly! (ať už to je LTS vs. STS, zpětná kompatibilita, JED, core vývojáři, lídři, atd.), ale v tomto je na tom Joomla! opravdu dobře.

Co se týče blogovacího systému Wordpress, tak tady srovnáváme nesrovnatelné. Wordpress má opravdu jednoduchý základ a aby ve funkčnosti dohnal Joomlu!, musí mít každé rozšíření svůj vlastní systém. Propojenost mezi jednotlivými rozšířeními je minimální oproti Joomle!, protože ta je postavená tak, že vše může kooperovat dohromady.
Neuvěřitelný možnosti Joomly! se s chudou výbavou Wordpressu nedají srovnat (pozor, to není nějaká kritika Wordpressu, ten je populární právě díky své jednoduchosti) Rozdíl mezi Joomlou a Wordpressem by se dal charakterizovat na jednom malém příkladu:

V Joomle! musíte najet do článků, vytvořit článek a pak k němu musíte vytvořit menu odkaz.
Ve Wordpressu najedete do článků, vytvoříte článek a on se zobrazí na stránce (prostě blogovací systém)

Zatímco někteří z nás jsou nadšení z toho, že si mohou sami určit, kde přesně chtějí mít menu odkaz a dostanou k tomu velké množství možností, jiní jsou zvyklí na systém jednoho tlačítka a nechtějí řešit, kde se menu odkaz objevuje. Napsat, uložit a nic neřešit.

Je to jako se svobodou, máš svobodu, můžeš si dělat, co chceš, ale jsi za sebe zodpovědný. Někomu se ale raději žije např. v diktatuře, kde nemusí za sebe rozhodovat a rád plní funkci otroka.

Nikdo, nikde a nikdy vám oficiálně neřekne: "počkejte si na další verzi výrobku", protože v době, kdy vydává aktuální verzi, v dobré víře věří v to, že vydává tu nejlepší verzi.

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

07. srp 2016 13:12 #127928
Odpověď od MaK.
Zkušený uživatel
Díky za obhajobu, H13 :) Máš prosím nějaký jiný tip, jak pozvat nové uživatele, aby Joomlu používali, když jim třeba hned po 1. či 2. upgrade web „spadne“?

MaK.

--- -- -

07. srp 2016 13:46 #127929
Odpověď od H13
Admin

Díky za obhajobu, H13 :) Máš prosím nějaký jiný tip, jak pozvat nové uživatele, aby Joomlu používali, když jim třeba hned po 1. či 2. upgrade web „spadne“?


To je špatná otázka na špatného člověka. Já neprodávám po domech elektřinu nebo sim karty mobilního operátora. Nenaháním nové uživatele, programuju něco a když to něco je užitečný pro ostatní, jako každej "sebestřednej" chlap jsem za to rád.
A takto fungovala i Joomla!, ale začala být populární, přišli marketéři, vystrnadili opravdové odborníky a začali dělat věci, které Joomle! škodí.

Osobně se mi taky stalo, že jsem přidával do programu nějakou novou vlastnost a ta byla v konfliktu s jinou vlastností. Po feedbacku na fóru jsem ji např. do 5 dnů opravil. Jestli jsem během těch 5 dnů kvůli tomu ztratil nějakého nováčka, nevím, je to možné, ale bohužel to je daň za tu novou vlastnost. Člověk se poučí, raději vydá jednu RC verzi navíc, ale tak to prostě je.

Žádné uživatele nezvu, pokud prostě nainstalují můj program, pomáhá jim ,oceňují jej a případně jsou ochotni přetrpět i nějakou tu chybu, jsem za ně rád. Pokud ne, pak jsem rád, že moje programy nepoužívají, protože jsou to většinou uživatelé, co pořád hledají nějaký problém a neustále šíří něco negativního.

Když se stane chyba (není to pravidlem), a co nejdříve se opraví, je to:
- horší varianta, než když se chyba nestane
- ale zase lepší, než když se stane a neopraví se.

Zkušení uživatelé ví, jak se tomu vyvarovat, nezkušení se poučí a je možný, že pár nováčků (např. během jednoho týdne) bude ztraceno. Ale jak jsem psal, je to daň za nové vlastnosti.

Souhlasím s každým, kdo není nadšenej z toho, že se to stává častěji než dřív a že to není ideální, ale v téhle době "lemplů a šmejdských výrobků" jsem rád alespoň za to, že se ty chyby opravují a dokonce celkem rychle.

Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook

07. srp 2016 13:47 #127930
Odpověď od zpetr
Zkušený uživatel
A já si myslím, že začínající mohou právě ocenit jak se chyby, když vzniknou řeší.
Něž tady vydiskutujete kdo za to může a jak by to šlo dělat lépe jsou dostupné informace a řešení.
A to prosím je systém zdarma.

07. srp 2016 14:01 #127931
Odpověď od MaK.
Zkušený uživatel
H13, díky. Stačilo napsat „To je špatná otázka na špatného člověka.“ Dál rozvádět netřeba, vše je jasné.

MaK.

--- -- -

Powered by Fórum