Já bych se od dané věci oprostil a zeptal se jednoduše. K čemu vlastně mít kontaktní formulář?
- Kontaktní formulář mám proto, abych ochránil e-mail před SPAMboty
- Kontaktní formulář mám proto, abych byl e-mailem informován o tom, že mi někdo psal.
- Kontaktní formulář nepoužívám na konverzaci, k tomu je e-mail
Pak jsem taky objevil
tento zajímavý článek
, který řeší pět důvodů proč kontaktní fomulář mít : Ochrana před SPAMem, profesionalita (lepší než e-mail), Uživatelská přívětivost (můžete spoust informací předvyplnit), Správné směrování na správné lidi (přímo na podporu, na finanční oddělení, do marketingu apod.), Jednodušší následné zpracování (DB emailů, řízený předmět zprávy apod.)
Osobně tam vidím také rovinu uživatele - na helpdesku kecám s "plechovou hubou", na webu kontaktuju skrz nějaký "anonymní" fomulář. Což může odradit.
Primárně si však myslím, že za web formulářem byla ochrana proti SPAMu.
Já osobně kontaktní formulář na malých stránkách nepoužívám, spíše generický e-mail typu info@nejakadomena.cz. Dříve bylo efektní to, že po kliknutí na e-mail se otevřel e-mailový klient a já mohl začít psát, ale jak se od desktopových klientů upouští, trochu to ztrácí smysl.