Nový joomlaportal má nepřijatelnou a lajdáckou struktutu fóra.

coleoptera
20. lis 2018 16:58 #137854
Například chybí samostatné téma VIRTUEMART, když je sem původní portál přesunut.
A ano, hned se první příspěvek k VirtueMartu objevil v "Hlavni diskuze k Joomla 4". Kdo by to tam našel, proč by to tam vůbec hledal?

Je to šílené a skončí to peskováním, proč se dokola někdo ptá na něco, co už má svoje vlákno ... co dělá admin fora, že na to nepřišel?

Naprosto mě chybí podpora koncových uživatelů.

Těch lidiček, co si nechali udělat stránky v Joomla, nebo si je vytvořili "jedním kliknutím" a teď například nechápou, jak to, že nedokážou v editoru stránky udělat vedle sebe dva bloky textu a fotečky, jak to vidí málem na každém webu. Nebo proč jim fotka přetažená z mobilu zaplácne celou stránku a ještě se to nějak dlouho načítá.
Ti tady žádnou pomoc nenajdou a po chvilce skončí s tím, že joomla pro ně není a zkusí konkurenční produkt a už nikdy nevyužíjí služeb nebo produktů staWEBnice nebo LineLabu.

Přesto přeji hodně úspěchů v práci a zdraví - AO.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cony
20. lis 2018 17:14 #137855
Hmm, a co Vám brání zapojit se a portál vylepšit? Portál jako takový není přímo spojen s produkty jakékoliv další firmy. Pokud potřebujete podporu, obraťte se na ně. Portál je vytvářen dobrovolně lidmi kolem Joomly. Jaká tedy podpora koncových uživatelů? Pletete si pojmy a dojmy.

Lidičky co nechápou zřejmě nedokázali specifikovat požadavky, když si web nechali vytvářet, nebo jsou prostě líní investovat čas / korunu do toho, aby zjistili jak to udělat.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cony
20. lis 2018 17:17 #137856
Krom toho, když tu procházím Vaše předchozí příspěvky, tak se Joomlou živíte. Co tedy od joomlaportal.cz čekáte, že Vám bude dělat zdarma podporu Vašim zákazníkům?
Poděkovali: Petra - STAWEBNICE.com

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Petra - STAWEBNICE.com
20. lis 2018 17:37 #137857
Panu Obstovi jsem dneska nezištně pomohla během pár minut vlastního času, který taky není zadarmo, resetovat jeho heslo,když si ani nepamatoval login. Ještě jsme na základě toho s Františkem začali řešit registrační formulář a reset hesla zde.

A zřejmě ho urazilo, že jsem neměla čas se s ním telefonicky bavit o podnětech na vylepšení webu. Jako bych měla na to jakýkoliv větší vliv než on. Vždyť nemám ani admin přístup, jen spravuju Facebook.

A jak píšeš, Cony, zřejmě si myslí, že fungujeme jako podpora Joomla! 24 hodin denně, na telefonu a budeme řešit problémy jeho a jeho zákazníků. Protože asi nemáme nic jiného na práci. Co k tomu dodat.

Je tu spousta ochotných lidí, kteří radí zadarmo na fóru začátečníkům i pokročilým. A jsou to lidi, kteří ten čas můžou věnovat svým rodinám a své placené práci. Pokud někdo potřebuje vyřešit pronto nějaký problém a nedostane se mu odpovědi na fóru, může se obrátit na někoho, kdo se tomu věnuje profesionálně, a zaplatit mu jeho čas. Tato očekávání, že budou lidi pracovat zdarma a ještě si za to nechat nadávat, pozoruju zejména u zaměstnanců a je mi z toho smutno :/
Poděkovali: Ernst

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od marvays
20. lis 2018 17:46 #137858
Cony, ten pán to napsal sice dost necitlivě, ale má ve své podstatě celkem pravdu. To že se joomlou živí neznamená, že chce podporu pro své zákazníky. Asi to myslel spíš tak, že úplní začátečníci tu moc rad nenajdou. Ale nevím, jak to vyřešit. Jedině snad sekci pro začátečníky a když se nezeptají, tak hold neví.

A upřímně, ohánět se tím, že to dělám zadarmo, tak nečekejte nic extra není nejlepší. Teď budu hodně hloupý (protože mi na můj vkus až dost často radíš) a neměl bych si tě rozhněvat, ale takhle fakt argumentovat nesmíme. Ono nejde o to, že to děláš zadarmo a nemáš za to peníze. jde o to, že tím, že to děláš zadarmo, tak na to nemáš čas :)

Já osobně bych si třeba i nějaký ten čas našel, bohužel nemám potřebné znalosti. Jsem vyučený grafik, který se průměrně orientuje v css a grafice. Tím můj rozhled končí. Takže jediný můj počin je to, že když mám nápad a nevím si rady s realizací, tak běžím sem pro radu. Beru to tak, že já jsme ten trouba co se zeptá, sem tam se najde pár chytrých hlav, kteří to vyřeší a poradí a ostatní pak toho mohou využít. No a někdy moje nápady zaujmou a udělá se z toho článek :)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Linelabcz
20. lis 2018 17:50 - 20. lis 2018 18:16 #137859
Ahoj Aleši, díky za názor. Samostatná sekce pro Virtuemart na fóru není a nebude. Potom bychom museli vytvořit samostatné sekce pro mnoho dalších rozšíření. Jestli-že potřebujete poradit s Virtuemart, pište prosím do sekce zde: www.joomlaportal.cz/forum/71-joomla-3-0-...2-x-a-jeji-rozsireni (Joomla 3 rozšíření)

Články o virtuemart najdete zde: www.joomlaportal.cz/virtuemart

Máte pravdu, jeden příspěvek uživatel špatně zařadil do jiné kategorie. To se může stát, ale přidáme upozornění.

V žádném připadě zde prosím nijak neosočujte osoby stojící za poskytováním služeb nebo produktů okolo Joomla. Především ne Petru ( Stawebnice ) S portálem má společné to, že na portál ve svém volném čase píše články a pomáhá ostatním uživatelům při řešení problémů s Joomla.

Linelab.cz Tvorba a správa webových stránek Joomla! LINELABOX Vytvořte si Joomla! šablony zdarma

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cufe
20. lis 2018 18:28 #137860

Aleš OBST napsal: Například chybí samostatné téma VIRTUEMART, když je sem původní portál přesunut.
A ano, hned se první příspěvek k VirtueMartu objevil v "Hlavni diskuze k Joomla 4". Kdo by to tam našel, proč by to tam vůbec hledal?

Je to šílené a skončí to peskováním, proč se dokola někdo ptá na něco, co už má svoje vlákno ... co dělá admin fora, že na to nepřišel?

Naprosto mě chybí podpora koncových uživatelů.

Těch lidiček, co si nechali udělat stránky v Joomla, nebo si je vytvořili "jedním kliknutím" a teď například nechápou, jak to, že nedokážou v editoru stránky udělat vedle sebe dva bloky textu a fotečky, jak to vidí málem na každém webu. Nebo proč jim fotka přetažená z mobilu zaplácne celou stránku a ještě se to nějak dlouho načítá.
Ti tady žádnou pomoc nenajdou a po chvilce skončí s tím, že joomla pro ně není a zkusí konkurenční produkt a už nikdy nevyužíjí služeb nebo produktů staWEBnice nebo LineLabu.

Přesto přeji hodně úspěchů v práci a zdraví - AO.

Nastávají dlouhé zimní večery a trolové se probouzejí, ach jo. Nevadí, každý má svou chvilku slávy... Prezident při inauguraci, pošťák při doručení balíčku, popelář při vysypání popelnice do popelářského vozu a pane Obste, Vy jste ji měl dnes večer. Tak Vám s úsměvem gratuluji! Jinak všem, kteří zde radí a pomáhají na úkor svého živobytí a rodiny, spláchněte to do záchodu, pokračujeme dál. Zrovna já mám rozepsaný článek pro úplné začátečníky jak na vložení úplně prvního článku/stránky na web s redakčním systémem Joomla.

Joomla úřední deska | IVT služby - IT služby, webové stránky v Joomla!, online marketing | Joomla je best! Zveřejni svůj problém, pokud ho vyřešíš sám, jsi best!
Poděkovali: Petra - STAWEBNICE.com

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cony
20. lis 2018 18:35 #137861

marvays napsal: Cony, ten pán to napsal sice dost necitlivě

Já ale nerozporuju co psal, ja primárně rozporuju právě ten tón, kterým to psal, a také to kam stížnost píše. Pokud si chce stěžovat že nedostává podporu, ať si stěžuje někomu, koho za to platí.

marvays napsal: Jde o to, že tím, že to děláš zadarmo, tak na to nemáš čas :)

Přesně, a pokud někdo chce něco víc, stačí sem napsat, vždy se ozve někdo kdo je ochoten za úplatu problém dořešit.

marvays napsal: Já osobně bych si třeba i nějaký ten čas našel, bohužel nemám potřebné znalosti. Jsem vyučený grafik, který se průměrně orientuje v css a grafice. Tím můj rozhled končí. Takže jediný můj počin je to, že když mám nápad a nevím si rady s realizací, tak běžím sem pro radu. Beru to tak, že já jsme ten trouba co se zeptá, sem tam se najde pár chytrých hlav, kteří to vyřeší a poradí a ostatní pak toho mohou využít. No a někdy moje nápady zaujmou a udělá se z toho článek :)

A o tom to je, přispíváš jak umíš, a když ti náhodou někdo neporadí, tak neosočuješ a neděláš rychlé a zcestné závěry. Jak jsem psal, co brání panu Obstovi se zapojit. Pokud chce portál zlepšit a vylepšit. Kritizovat je vždy strašně jednoduché, něco udělat už daleko těžší. Navíc se trefuje do zde dnes nejaktivnějších uživatelů, Franta celý portál rozjel, Petra je nejaktivnější přispěvatel, oba ve volném čase. Navíc mne pobavilo, že někdo s podobnými příspěvky nabízí své služby v oblasti Joomla. :cheer:
Poděkovali: Petra - STAWEBNICE.com

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Svatopluk Vít
20. lis 2018 18:44 #137862

Aleš OBST napsal: Naprosto mě chybí podpora koncových uživatelů.


V pravidelně nepravidelných intervalech se tady toto téma neustále řeší - jak definujete podporu pro koncové uživatele? Kdo ji má poskytovat? A proč? řešení je jednoduché - pokud vám podpora chybí, existuje několik možností. Lze to brát jako díru na trhu a založit si na to firmu a poskytovat podporu placenou. Pak vznikne klasický vztah - platím a dostávám za to službu.

Tady jste na portále, který je postaven na dobrovolnosti. Všech a všeho. Nikdo není nikomu nic dlužen a nikdo není nikomu povinován. Stačí chvíli počkat, až se objeví nová verze Joomly a začne tady bujet nervozita, když už teda bude nová čeština. Až bude, tak bude. Dnes ji udělám já, zítra někdo jiný ale dle jednoduché zásady - až na to budu mít čas a chuť. A jestli to bude třeba měsíc po vydání nové verze? No a co. Jestli to zvládnete rychleji, udělejte to a podělte se s námi o to.

Můžu mít i jinou, drsnější radu - pokud se vám nelíbí podpora Joomly, existuje dalších více než 400 jiných redakčních systémů - stačí si vybrat. Najděte si ten, který vám bude ve všech směrech vyhovovat.

Mám-li být upřímný - k práci pro komunitu musím mít čas a chuť. A zrovna tohle není velký povzbuzovač chuti. A rád používám můj oblíbený dotaz - přemýšlel jste někdy nad tím, kdo platí provoz portálu? Kdo platí za elektřinu, která "pohání" portál? Kdo platí náklady na doménu? Kdo provoz dotuje?

Ještě drsnější odpověď může znít - portál je tady a má nějaká pravidla. Buď je akceptujte a choďte sem, nebo si najděte jinou komunitu, která vám poskytne to, co hledáte. Já osobně nemám nic z toho, jestli je v ČR a SR 5 000 nebo 10 000 stránek s Joomlou. Vydělávám si na živobytí jinde a jinak. Jsme otevřeni návrhům, děláme pro portál to nejlepší, co umíme. Pokud chcete změny, chopte se toho, každý má šanci

Argument o tom, že nesmíme odpovídat nic o tom, že zadarmo to lepší nebude má prostě praktickou váhu. Jaký vzniká vztah mezi čtenářem portálu a například překladatelem? Když se zítra rozhodnu, že to dělat nebudu, nic s tím neuděláte. Můžete si zanadávat, ale čeština prostě nevznikne. Pokud od vás dostanu peníze za provedení práce - překlad, je situace jiná. Vznikl smluvní vztah a každá strana musí mít jasnou roli. V našem případě nic takového není.
Ještě jeden příklad dám. Jsem majitelem auta značky Superduper a píšu o něm na svém blogu. Je relevantní, že mi jako čtenář blogu začnete vyčítat, že jsem neudělal recenzi zimních pneumatik, co na tom autě jsou? Jak k tomu přijdou lidé, co si chtějí auto koupit? Já vám zcela logicky odpovím, že máte smůlu. Až budu mít čas, recenzi napíšu. A konec. Někdy recenzi vytvořím a nebo taky nikdy Úplně stejně to funguje s Joomlou. Já Joomlu nevyvíjím, nenabízím, jen se občas podělím o nějaký zážitek. A to je vše. Když se zítra rozhodnu přejít k Wordpressu a Joomlu nechci ani vidět, bude to sice škoda, ale nic s tím neuděláte. Jednejte prosím tak, aby k tomu nedošlo. Tohle nechce nikdo poslouchat.

Jedna z hlav české komunity redakčního systému Joomla! a první překladatel uživatelského rozhraní k ní.
Poděkovali: Petra - STAWEBNICE.com

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od coleoptera
20. lis 2018 18:46 #137863
Ahoj Františku,
psal jsem Vám asi před týdnem privátní email s podobným obsahem, ale ještě jsem netušil, že portál virtuemart končí.
Trvám na tom, že komunita joomla se dá budovat hlavně podporou těch lidiček, o kterých píšu. Tam je šance na nabalování lidí do kumunity a nestydím se napsat, že to jsou moji i Vaši potenciální zákazníci.
Fakt jsem si myslel, že tohle je taky jeden ze záměrů tohoto portálu, aby se čas vložený do jeho provozu taky někdy vrátil.
Pomoc jsem Vám nabízel, ale po domluvě, že portál někam směřuje. Místo toho jsem od provozovatelů portálu při první připomínce za hlupáka, který si nepamatuje login. To překousnu, ale čekal jsem profesionální přístup - protiargumentaci, hledání řešení a win-win výsledek.
Jsem nezlomný optimista a proto ahoj.:)

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Svatopluk Vít
20. lis 2018 18:54 #137864

Aleš OBST napsal: Tam je šance na nabalování lidí do kumunity a nestydím se napsat, že to jsou moji i Vaši potenciální zákazníci.
Fakt jsem si myslel, že tohle je taky jeden ze záměrů tohoto portálu, aby se čas vložený do jeho provozu taky někdy vrátil.


V tom je ten rozpor - portál určitě nevzniká s tímto záměrem, pokud si to někdo myslí, je to špatně. I to se zde často objevuje - portál není komerční a není to business "majitelů" portálu.

Jedna z hlav české komunity redakčního systému Joomla! a první překladatel uživatelského rozhraní k ní.

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Linelabcz
20. lis 2018 18:57 #137865
Aleši a kam jste ten privátní email psal? Souhlasím s vámi, že obsahu pro začínající uživatele je zde méně, ale zcela to nahradí fórum a ochota ostatních pomoci. Nicméně video návody pro začátečníky jsou v plánu. :)

Linelab.cz Tvorba a správa webových stránek Joomla! LINELABOX Vytvořte si Joomla! šablony zdarma

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od Cony
20. lis 2018 19:04 #137866

Aleš OBST napsal: ...hledání řešení a win-win výsledek.
Jsem nezlomný optimista a proto ahoj.:)

Znovu, co Vám brání? Jako každý uživatel máte možnost napsat článek, pusťte se do toho... Máte konstruktivní připomínky, sem s nimi, jen ne prohlášení typu "Všechno je špatně".

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od coleoptera
20. lis 2018 19:05 - 20. lis 2018 19:11 #137867
To: František
Psal jsem vám do Linelabu. AO

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.

Odpověď od coleoptera
20. lis 2018 19:07 - 20. lis 2018 19:11 #137868
To: Svatopluk
Teď jsem se trochu ztratil. Nejdřív mě peskujete, že to někdo platí a tráví na tom čas a teď mi píšete, že můj názor na komparativní výhodu portálu je taky blbě.
Zdraví AO

Pro možnost přispívání do fóra je nutné: Přihlásit se nebo Vytvořit účet.