Přihlásit se

Výsledky hledání (Hledáno: Nastavení SEO)

14. pro 2024 21:22 - 15. pro 2024 09:20
Odpověď od Kavato
V configuration.php mám nyní livesite s HTTPS
Originální .htaccess od Wedos zachováno 
vygenerovaný SSL certifikát mám
V Globálním nastavení Joomla máte zapnuté v Nastavení SEO: Přátelské URL "ano",  Použít přepis URL "ne"
V Systém - Systémové informace - Práva složek je vše zelené?  "ano"
V Globálním nastavení Joomla máte zapnuté: Vynutit HTTPS?  "ano pro celý web"
Cache v Joomla máte povypínané?  "nenašel jsem kde"
Po úpravách jste spustil v administraci Wedos opravu oprávnění?  "ještě jsem nepřepsal htaccess"
htaccess.txt v Joomla na .htaccess a upravil?
Přidat:
Code:
Code:
RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]
Code:
RewriteCond %{HTTPS} off RewriteRule (.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R=301,L] Header set Content-Security-Policy "upgrade-insecure-requests;"

Zakomentovat:
Code:
# Options +FollowSymlinks

Odkomentovat:
Code:
RewriteBase /

tady potřebuju poradit víc pro ty pomalejší, jako jsem momentálně já , kam přesně v htaccess přidat a kde zakomentovat a odkomentovat
Díky 
14. pro 2024 06:26 - 14. pro 2024 06:31
Odpověď od Bong
Originální .htaccess od Wedos jste zachoval?
Máte vygenerovaný SSL certifikát v administraci Wedos?
Přejmenoval jste htaccess.txt v Joomla na .htaccess a upravil?

Přidat:
Code:
RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. RewriteRule ^(.*)$ https://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L] RewriteCond %{HTTPS} off RewriteRule (.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R=301,L] Header set Content-Security-Policy "upgrade-insecure-requests;"

Zakomentovat:
Code:
# Options +FollowSymlinks

Odkomentovat:
Code:
RewriteBase /


V configuration.php máte mít livesite s HTTPS a ne HTTP.
V Globálním nastavení Joomla máte zapnuté v Nastavení SEO: Přátelské URL a Použít přepis URL?
V Systém - Systémové informace - Práva složek je vše zelené?
V Globálním nastavení Joomla máte zapnuté: Vynutit HTTPS?
Po úpravách jste spustil v administraci Wedos opravu oprávnění?

Cache v Joomla máte povypínané? Čistíte si cache v prohlížečích?

Už to funguje? Pak vypněte před budováním webu  Použít přepis URL...
08. pro 2024 16:50
Odpověď od H13
Ahoj,

ano, je to tak, URLs v Phoca Cart jsou tvořený podle standarního vzorce, který používá Jooomla: menu/kategorie/podkategorie/polozka

Je to nějaký všeobecný logický vzorec vycházející ze stromového pravidla. V ecommerce ještě podpořený tím, že produkt může být ve více kategoriích

Phoca Cart nepřidává IDs jen tak z ničeho nic, je to standard v Joomle, který byl od nějaké verze potlačen nastavením. Tedy v nastavení Phoca Cart se dá zobrazování ID vypnout. Mimochodem, mít ID v URL je spíše výhodné než nevýhodné: 
www.phoca.cz/blog/1122-use-ids-in-links-it-is-better-for-seo

Tedy:

PhocaCart do url ještě vkládá "id" to se snad dá doufám někde z url odstranit.



Ano, dá, ale otázka je, jestli to má smysl.

Dříve se skrze rozšíření JoomSEF dali dělat s url docela divy, ale co dneska? Existuje nějaké řešení ?



Řekl bych, že v moderních dobách, kdy už nikdo nevěří v čarodějnictví v oblasti SEO a už jsou vyvráceny různé SEO mýty (podobné mýtům o ploché zemi), už prostě tuto bezvýznamnost nikdo neřeší.

Ano, pořád existují nějaké důvody pro co nejkratší URL, jako je například zapamatovatelnost URL (čemuž už v době mobilů moc nevěřím), otázka je, jestli ale dává smysl zacyklit si SEF vytváření - možná z hlediska rychlosti načítání to bude mít opačný efekt.

Pokud se podíváme na lídry v oblasti ecommerce, jako je např.
alza.cz/siguro-essentials-caffe-latte-290-ml-2-ks-d6726931.htm

tak sice vidíme, že jejich URL neobsahuje kategorii, ale rozhodně se nedá říct, že by šlo o zapamatovatelnou adresu, nebo že by to byla nice URL bez ID.

alza.cz/kuchynske-domaci-potreby/stolovani/sklenice/siguro-essentials-caffe-latte
nebo bez rodičkovských kategorií:
alza.cz/sklenice/siguro-essentials-caffe-latte

by vypadala mnohem přívětivěji.

Prohlížeče by měly bez problému zvládnout 8000 znaků v URL a vyhledávače všeobecně do 2000, tedy zde by neměl být žádný problém.

Pokud někdo potřebuje jen jednu variantu produkt URL, pak k tomu jsou zde kanonické URL.

SEF se řeší v Joomle, kde prostě platí stromový vzorec, pak tohle je spíš otázka na vývojáře Joomla core, případně na nějaký externí plugin (jak píše Bong), ale těch už se moc netvoří, protože po nich není z výše uvedených důvodů poptávka.

Filosofická otázka na závěr. Pokud nechceme, aby kategorie byla součástí URL, proč vlastně produkty kategorizujeme, proč tedy pak prostě nenaházet všechny produkty do jedné kategorie (případně do žádné, pokud by to někdo umožňoval) a vykašlat se na kategorizování a zatřídění, filtraci a vše kolem?
13. čvn 2024 11:47
Ahoj,

byla vydána nová šablona - Phoca Premiere 5. Je to šablona pro Joomlu 5:

www.phoca.cz/news/1324-phoca-premiere-te...e-version-5-released



Vlastnosti:

Pozicde, řádky, sloupce - Phoca Premiere podporuje neomezený počet řádků, sloupců a pozic, což umožňuje flexibilní přizpůsobení rozvržení.
Přepínač světlých a tmavých motivů - Pomocí přepínače motivů lze snadno přepínat mezi světlými a tmavými motivy.
Mega menu - Pro funkčně bohaté navigační systémy pomocí mega menu.
Responzivní rozvržení - Phoca Premiere obsahuje responzivní systém, který zajišťuje optimální zobrazení na různých velikostech obrazovky
Přístupnost, osvědčené postupy, SEO - Phoca Premiere je neustále testována pomocí nástroje Lighhouse.
Žádný framework - Všechna nastavení jsou uložena v základním nastavení Joomly.
Vysoká míra variability - Nejen řádky a sloupce, ale také možnost přiřadit každé položce vlastní třídu CSS, také možnost použití souboru user.css pro přepsání CSS. Phoca Premiere používá proměnné CSS pro snadnou změnu barevného schématu.
Demo data - Přednastavené řádky a sloupce, ukázková data pro základní šablonu, ale také pro e-commerce.
Přepsání modulů Phoca Cart - Šablona Phoca Premiere obsahuje přepsání (template overrides) základních modulů Phoca Cart.




Jak nainstalovat šablonu, případně demo data, případně demo data pro Phoca Cart:

www.phoca.cz/blog/1323-how-to-install-ph...ether-with-demo-data

Demo: www.phoca.cz/phocacartdemo/premiere/



Jako vždy, za feedback budu rád.

Díky.
18. dub 2024 12:26
Odpověď od Cony
Ne taková možnost není. A myslím, že ani není legální. Pokud je web provozován v rámci EU, měl by lištu souhlasů zobrazovat všem svým návštěvníkům, ne selektivně... Ale právník nejsem :) V rámci nastavení lze jen nastavit skrytí lišty před roboty, to je vhodné pro vylepšení SEO.
26. pro 2023 23:29
Odpověď od Bong
Takže máte nainstalováno: Joomla ‎4.4.1 a Phoca Guestbook 4.0.4 (verze 5.0.0 je ještě v beta verzi)?

Smažte všechny vytvořené položky menu knihy návštěv. Přejděte do Koše a smažte je i tam.
Nastavte: Globální nastavení - Veřejná část - Nastavení SEO - Přátelské URL: NE
Znovu vytvořte položku menu knihy. Při vytváření nenastavujte nic okolo zabezpečení.

Přejděte na frontend a vyzkoušejte. Kniha by měla mít URL ve tvaru například: index.php?option=com_phocaguestbook&view=guestbook&cid=18&Itemid=1580

Funguje?
02. srp 2023 14:42
Odpověď od H13
Ahoj,

1) V nastavení Phoca Gallery se nastaví, zda zobrazovat odkaz na Phoca Cart produkt:



Pak se ikona automaticky objeví:



2) Napsat znovu - momentálně hledáme vhodné řešení - jestli udělat alternativu k atributům v podobě vytvoření seznamu atributů (to má hodně negativ, např. možný nekonečný seznam atributů pro všechny produkty v eshopu a problematické přiřazovaní atributů k produktům - ještě horší než je vypisovat) nebo nějakou nápovědu použitých atributů v dané kategorii (aby ten seznam nebyl dlouhý), atd.

3) Všeobecně v eshopech se váže doprava k celému košíku, proto není možné navázat ani variantu produktu ani produkt samotný k dopravě. Dám příklad: Produkt A - digitální produkt - doprava zdarma, Produkt B - fyzický produkt - doprava Zásilkovna. Co se stane, když dá uživatel oba produkty do košíku? Jaká bude doprava? Zdarma nebo Zásilkovna? Doprava se tedy váže na celý košík a nelze ji logicky přiřazovat produktům - a není to pravidlo pro Phoca Cart, to je prostě všeobecné logické pravidlo. V dopravě můžem přiřazovat pravidla, jako je celkový počet položek nebo celková částka objednávky, zóna, země, region, PSČ odkud zákazník pochází, váha, rozměry, atd. Ale těžko produkty nebo kategorie.
12. čvc 2023 19:04
Odpověď od Bong
Nastavte si v Globální nastavení - záložka Veřejná část: Nastavení SEO - Název webu v titulku.

Potom v každé položce menu máte záložku Zobrazení stránky. Jsou tam volby:

Titulek okna prohlížeče - Volitelný text, který bude použit jako titulek stránky prohlížeče. Ponecháte-li prázdné, bude jako titulek stránky prohlížeče použit název položky nabídky.
Hlavní stránka - Zvolte, zda zobrazit nebo schovat titulek stránky prohlížeče jako titulek v záhlaví stránky (není-li uveden volitelný text, bude jako výchozí hodnota použit titulek položky nabídky) Titulek stránky bývá obvykle zobrazen jako "h1" nadpis.
Zobrazit titulek stránky - Zvolte, zda zobrazit nebo schovat titulek stránky prohlížeče jako titulek v záhlaví stránky (není-li uveden volitelný text, bude jako výchozí hodnota použit titulek položky nabídky) Titulek stránky bývá obvykle zobrazen jako "h1" nadpis.
01. dub 2023 02:15 - 01. dub 2023 02:18
Ahoj, brzy bude vydán nový ecommerce plugin pro cenovou historii. Protože si hodně lidí nevědělo rady, jak pracovat s novým nařízením ohledně zobrazování slev na eshopech, dala se dohromady skupina vývojářů a vytvořila nový univerzální plugin pracující s cenovou historií.

Při zobrazování slev na eshopu je důležité, že konkrétní sleva musí být počítána z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Technicky je vše samozřejmě dobře proveditelné, ale horší to bude s důkazním prostředkem - s dokázáním toho, že daná cena skutečně v daný den platila.

A to je hlavní funkcí nového pluginu, tedy konkrétně:


1) Při uložení produktu a jeho ceny vygeneruje plugin screenshot dané stránky, opatří ji datem, přihlásí se přes API do datové schránky a pošle daný screenshot na úřad, kde bude úředně ověřen. Všechny screenshoty se budou následně ukládat do specifické složky a budou sloužit jako důkazní prostředek.

2) Ovšem, mohou nastat i situace, kdy vytvoříte slevu a systém zjistí, že ta sleva neodpovídá pravidlům. V tomto případě vám plugin ušetří čas a rovnou tuto skutečnost nahlásí na ČOI.


To vše je ve výchozím nastavení, ale plugin má další dodatečné parametry v nastavení:

3) Systém může kromě ČOI také zasílat email přímo Honzovi Tunovi nebo Láďovi Hruškovi

4) Samozřejmostí je také parametr pro poslání udání do České televize - do pořadu Reportéři ČT.


Plugin samozřejmě odpovídá veškerým pravidlům, co se týká GDPR a podobně. V parametrech lze nastavit, že zaslané udání bude kompletně anonymizováno a dojde všem jako anonymní udání, což zvyšuje šanci na jeho kladné vyřízení.


Díky tomuto pluginu vás tedy už nikdy nepřekvapí žádné údání, protože dříve, než by vás někdo udal, se udáte sami. A to je v dnešní době velmi důležité, chrání vám to zdraví, protože nemůže dojít k žádnému nemilému překvapení.


Plugin je z 99 % hotov, všichni doufáme, že jeho první Beta verze bude vydána co nejdříve. A také platí to, že i vy se můžete podílet na vývoji. Udávací API je všeobecné a dá se tam zahrnout cokoliv, tedy pokud vás napadá něco, kde by vás mohl někdo udat, napište, pokud to bude zajímavý námět, můžeme ho implementovat.


Díky.

PS: Dnes je 1. dubna, tak snad by do konce dubna mohla vyjít Beta.
20. pro 2022 14:22 - 20. pro 2022 14:23
Odpověď od H13
Ahoj, nastavení je stejné jako v případě Phoca Gallery. BTW - ani v Phoca Gallery neexistuje různé nastavení pro landscape a portrait a řeší se to tak, že se buď nahrávají stejné formáty obrázků a Phoca Gallery/Phoca Cart z nich udělá stejně velké náhledy, nebo při nestějně velkých obrázcích se použije funkce ořezávání.

Velikost náhledu se nastaveje v nastavení:



Mixování landscape a portrait obrázků je všeobecný problém a záleží na vkusu, jak ho vyřešit:

- někdo použije ořez, tak aby byly všechny borázky v seznamu stejně velké
- někdo rozdělí portrait a landscape do různých kategorií
- někdo si je předpřipraví tak, aby když už nemají stejnou velikost, měly alespoň jednu stranu stejnou (většinou výšku)

Zde např. vše ve stejné velikosti za pomoci ořezu:
www.phoca.cz/stockphoto/





 
06. pro 2022 11:03
Ahoj odborníci,
chci se zeptat: mám postaven e-shop na Joomle3 a VM4, na sitemapy používám JSitemap PRO. Vše jsem si nastavil dle návodu, mám vygenerovanou XML sitemapu, mám ji v robots.txt, mám ji přidanou do GSC, kde mi to hlásí, že je to ok a mám 1060 url k indexaci.
Jenže ani po více než měsíci mi GSC hlásí, že mám zaindexováno jen 40 URL adres. Je to normální? Dá se tomu nějak pomoci?

Pokud chcete, budu rád diskutovat i o dalších potřebných nastaveních - metadata, klíčové slova, nadpisy....prostě bych chtěl proniknout do této alchymie. Nechci dělat markeťáka ale rád bych uměl alespoň technické SEO.

Díky za případnou diskuzi a směrování na studijní materiál - co je ověřeno, co je tajemství, co vyzkoušet , co přečíst atd.

Díky Leoš
21. říj 2022 20:05 - 21. říj 2022 20:16
Odpověď od Linelabcz
Zajímavé téma, možná to rozepsat na jednotlivé části a ptát se.

Nastavení systému Joomla, není toho málo, jako píše Cony.
Základní nastavení eshopu + multilang nebo mulitměna + příprava systému pro klienta, aby se mu nezatočila hlava z tolika funkcí při správě webu/e-shopu www.joomlaportal.cz/jak-zacit/719-prozko...-novou-sablonou-atum
Správa produktů a skladu
Správa kategorií + napárování na porovnávače
Pole, parametry, atributy produktů
Daně, slevy, poplatky, Slevové kupóny, automatické slevy
Formuláře
Point Of Sale
Statistiky a přehledy
Produkty ke stažení
Věrnostní body
Formuláře
Vyhledávání, našeptávače, hledaná slova v eshopu
Platba, doprava, platební brány i když dnes už začínají být populární open banking platformy, napojení na API dopravců, exporty, tisk štítků..
SMS notifikace
Správa emailů, zákazník / prodejce
Email kampaně a služby typu Sendinblue
Recenze a hodnocení a jejich správa
Zákazníci a zákaznické skupiny, velkoobchod...
Faktury, dodací listy, objednávky a jejich stavy
Hromadné akce
Reklamní systémy
Analytika
Napojení na účetní a skladové systémy
Marketplace napojení
XML feedy
SEO/sef
Přístupnost
Optimalizace webu / eshopu, rychlost načítání atd..A mnohem více…

Co tě zajímá?
20. říj 2022 15:44
Odpověď od Cony

Otázka: existuje někde popis nebo nějaký checklist, na co myslet při zprovoznění webu na Joomle a případně Virtuemartu? Nemusí to být polopatické návody, spíše mi jde o soupis důležitých věcí a nastavení, které by se neměli opomíjet a například se liší od defaultních nastavení.
To asi bohužel ne. U Joomly jako takové toho zas až tak moc není, u VM (nebo obecně u jakéhokoliv eshop systému) je toho samozřejmě strašně moc. Počínaje mikrodaty, přes analýzy, SEO optimalizace (pomocí Google Search konzole např.), metadata pro FB, Twitter apod. To jsou takové první vlaštovky co mě napadají...

Leoš post=147117 userid=649
Všem, kteří tady přispívají svými radami jsem vděčný za to co umím a budu rád, když to budu moci někdy oplatit.

Nic ve zlým, ale vzhledem k tvé profesi v to raději ani nedoufám :D
20. říj 2022 03:31 - 20. říj 2022 03:41
Odpověď od Rudolf
No chce to trochu přemýšlet a ne slepě kopírovat.
Tohle přesně nesnáším.
Všichni chtějí radu zadarmo a pak to jen zkopírují a nepřemýšlejí, to se nikdy nic nenaučíte...
Proto mě to nebaví dávat rady.

Na co je Vám v robots.txt tohle co jsem poslílal?

Disallow: /index.php?page=shop.browse 

To jste měl zaindexované stránky z VM1.19?

Na co jsou Vám URL

Disallow: /e-shop/cart
Disallow: /kosik/
Disallow: /*plgContent
Disallow: /*?tmpl=postmodule
Disallow: /vysledky-vyhledavani

Vy tyto URL máte na eshopu a zaindexované?
Určitě nemáte plugin postload, to bych se moc divil, ten vyvíjíme s Rupostelem a pochybuji že ho používáte.
Určitě nemáte URL kosik nebo vysledky-vyhledavani nebo e-shop/cart, tyhle URL jsem si vytvořil v hidden menu já na svých eshopech a nepamatuji se že bych je někomu v rámci supportu vytvářel.
A taky bych trochu pochyboval že používáte F2C a náš plugin na generování URL v šabloně F2C, který se projevuje při chybě SEF generováním URL s plgContent.

URL jednotlivých stránek jsou nejspíše nějak generované systémem a já nevím jak se této hlášky zbavit.


Ano, jsou.
Těmto SEO specialitám (většinou je nikdo neřeší, natož aby věděli admini Joomla webů co je GSC) se věnujeme posledních 6 let a přiznám se že počet hodin na jeden eshop se pohybuje kolem 200-300.

Je to součástí mé práce a taky trochu know how a pozor, je to neustálé ladění, protože Google mění a přidává bez upozornění další a další požadavky.

Ncméně trochu Vás navedu:
- úprava robots nestačí
- zaindexované stránky neodstraníte zakázáním procházením v robots.txt ale pomocí direktivy 410
- generování takovýchto URL je v core VM a záleží jestli používáte SEF apolikaci nebo ne.
- indexování takovýchto stránek je někdy žádoucí, ale spíše ne.
- aby se neindexovaly, musíte jít do core a přidat directivu pro roboty do výstupu HTML - noindex, nofollow (nemusí být vždy pravda)
- použitím aplikací zadarmo většinou nic nevyřešíte a povětšinou vytvoříte další skryté problémy
- nepracujte jako 99% programátorů a většina doktorů - léčí jen syptomy ale nezjišťují příčinu - Proč odesíláte do indexu feedy článků? - je jednoduché nastavení jak to zakázat. To že to má Joomla ve defaultu povolené už od doby 1.5 neznamená že je to žádoucí.

Například na jednom eshopu těchto stránek mám po napadení virem asi 160 000.

Welcome ve světě open-source 
30. zář 2022 10:44
Odpověď od Rudolf

Jo a teď jsem narazil na další takovou věc - aby se v profilu uživatele nebo třeba přes menu dalo zobrazit seznam článku přihlášeného autora. Na to bude asi nějaký plugin... Nebo?

No my na to používáme svůj modul "Články - EasySlideshow". který má možnost nastavení zobrazení článků aktivního autora.
Ty se pak mohou zobrazit na samostatné stránce o autorovi.
Ale upravili jsme si sami a z důvodu SEO doplnili další informace:
www.zelenazeme.cz/lucie-garabasova

Určitě naleznete mnoho jiných způsobů jak, aktuálně v core to myslím uměla K2, Joomla to nemá v core.
Zobrazeno výsledků: 1 - 15 z 213.
Powered by Fórum