Přihlásit se

Joomla 5.0.3 a 4.4.3 bezpečnostní aktualizace (02 dub 2024)

Joomla 5.0.3 a 4.4.3 je nyní k dispozici. Jedná se o bezpečnostní vydání pro Joomla 4.x. a 5.x.

Je aktualizace Joomly nutná?

12. říj 2018 16:03 #137246
Odpověď od MaK.
Zkušený uživatel
Ano, existují, ale stojí balík peněz a nejsou moc určené pro 1 web. Navíc stejně musíš manuálně někam klikat. Automaticky to na Joomlu, pokud vím, zatím nikdo nevymyslel.

MaK.

H13 napsal:

Škoda, že doposud pro Joomlu neexistuje, pokud vím, nějaké jednoduché a pro laiky dostupné řešení pro úplně automatické a bezplatné aktualizace.


Existují služby, kde máš např. seznam svých 50 Joomla! stránek a updatuješ hromadně, ale bohužel takový servis už něco stojí. Úplně automatický update ale může také být pekelný nástroj, tam už člověk musí přesně vědět, co dělá (že nemá nějaký override, nějakou modifikaci, že budou fungovat rozšíření, atd.)


--- -- -

12. říj 2018 16:04 #137247
Odpověď od MaK.
Zkušený uživatel
A zálohu máš / nemáš? Pokud ano, povedlo se obnovit web ze zálohy?

MaK.

ketynkat napsal: Dobrý den,
děkuji vám za odpovědi.

provedla jsem všechna opatření proti ztrátě dat a dnes jsem zkusila aktualizovat, ale neúspěšně, zkoušela jsem to víc x, vždy to skončilo tím, že prohlížeč zobrazil bílou stránku s hláškou, že se stránku nepodařilo otevřít. Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci. Zkoušela jsem aktualizovat Online - jen klik v administraci na tlačítko "Instalovat aktualizaci" a také jsem zkoušela "Nahrát a aktualizovat" pomocí zip souboru. Zkoušela jsem to ve dvou různých prohlížečích (Safari, Chrom), ve všech uvedených případech byla výsledkem bílá stana prohlížeče.

Máte prosím někdo podobnou zkušenost?

Děkuji. K.


--- -- -

14. říj 2018 23:43 #137260
Odpověď od Cony
Moderátor

ketynkat napsal: Po prvním neúspěchu jsem vypla v počítači firewall, aby skutečně nic nebránilo aktualizaci.

Firewall v počítači s tím nemá co do činění. Bílá stránka obvykle ukazuje na nějaký nekompatibilní plugin. Jak psal Max, před aktualizací Joomly zaktualizovat vše ostatní. Popř. vypnout dočasně pluginy třetích stran.

15. říj 2018 07:11 - 15. říj 2018 07:14 #137262
Odpověď od hrackar
Pokročilý uživatel
Dobré ráno,

Zkuste nejdřív v globální konfiguraci na záložce "Server" zapnout "Hlášení chyb" na "maximum" potom zkuste dát provést aktualizaci a uvidíte co Vám to vypíše na té bílé stránce.

Zkuste sem pak hodit výpis a uvidíme jestli nekončíte na nějakém fatálu.

Jinak jak sdělují ostatní diskutující, firewall na to vliv nemá a prohlížeč pokud nemáte naprosto obskurní verzi, která by mohla vykázat nějakou js chybu také ne (myslím xx let starý).

Největší pravděpodobnost bude ve starém pluginu nebo špatně napsaném pluginu.

Pěkný den všem.

15. říj 2018 11:30 #137266
Odpověď od Kateřina
Uživatel
Dobrý den,

moc děkuji za vaše názory a rady.
Dnes jsem se dostala k dalšímu pokusu aktualizace Joomly za pomocí zde uvedených rad.
Udělala jsem toto:

- zkontrolovala práva složek (všechny zelené)
- promazala prošlou mezipaměť v administraci Joomly
- zkontrolovala databázi (nepotřebovala opravu)
- a vymazala jsem obsah složky TMP (byl tam jeden soubor s názvem index.html)

…a spustila aktualizaci formou vybrat soubor—nahrát a aktualizovat v administraci Joomly. Vyskočilo malé okno s chybou “the archive file is corrupt, truncated or archive parts are missing”, tak jsem do složky TMP vrátila smazaný soubor s názvem index.html. Díky této velké změně, že se mnou vlastně proces začal aspoň trošku komunikovat :-) (do té doby jsem viděla jen zmíněnou bílou stánku), řekla jsem si, že to zkusím ještě jednou a provedla jsem znovu aktualizaci přes administraci, ale tentokrát formou on-line aktualizace. Všimla jsem totiž toho, že v kořenovém adresáři se již nachází soubor /subdomains/www/Joomla_3, na první pozici ještě před /subdomains/www/administrator, to byl další důkaz toho, že se něco konečně děje. Během toho dalšího online pokusu vyskočilo opět další okno ERROR: could not open /subdomains/www/tmp/index.html for writing., což je stejná hláška jako předtím. Šla jsem do adresáře joomly, přesvědčit se, jestli tam ten soubor je, a znovu jsem ho vymazala (předtím jsem se zde v diskuzích přesvědčila, že složka TMP má být prázdná). A znovu jsem spustila online aktualizaci přes administraci Joomly. A najednou bylo hotovo. Vypadá to, že Joomla je aktuální. Nechápu co se ve skutečnosti semlelo s tím souborem index.html.
Ať to bylo čímkoliv, pokud je poslední obrázek v pořádku, a mají ho takto všechni po aktualizaci, tak jsem spokojená.
Nyní mám složku TMP prázdnou.
V adresáři mi zůstal soubor /subdomains/www/Joomla_3 . Mám jej taky odstranit?

Děkuji vám. K.

zde fotodokumentace






15. říj 2018 19:45 #137274
Odpověď od Bong
Moderátor
Složka /subdomains/www/Joomla_3 tam nemá co dělat. A podle mého s aktualizací nijak nesouvisí pokud tedy máte Joomlu v složce www a nemáte nějak podivně nastavené cesty (k TMP a LOGS) v konfiguraci Joomly.

Tipnul bych si na nějaké zbytky po migraci. A jak jsem viděl u různých bastlířů, tak různých instalací Joomly, záloh a pseudozáloh o kterých nikdo neví, tam mívají mraky. Nejen, že je to bezpečnostní riziko, ale také to zabírá místo na hostingu. A pak se právě nemusí dostávat volného místa (systémových prostředků).


Hostujete na Wedos? Opravte si také práva ke složkám a souborům: Při hlaste se do administrace hostingu a v Webhosting - Oprava práv souborů klikněte na tlačítko Opravit práva souborů...

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Powered by Fórum